dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
| Additional title: |
vEducando en valores a través de la activitat física : Un estudio en los Centros de Justícia Juvenil |
| Additional title: |
Educating in values through physical activity : A study in Juvenile Justice Centers |
| Imprint: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 |
| Abstract: |
Aquesta recerca mostra una anàlisi sobre com l'activitat física pot ser una eina per tal de treballar l'educació en valors als Centres de Justícia Juvenil; sobretot, focalitzada al centre educatiu de l'Alzina. Així doncs, la importància d'aquesta investigació, recau en el fet que, moltes vegades, l'educació en els Centres de Justícia Juvenil és molt desconeguda i, encara més, si la focalitzem tant en l'àrea d'Educació Física; aquesta, moltes vegades, és la matèria oblidada a les escoles, fins a arribar al punt de només considerar-se un moment d'esbarjo per l'alumnat. Ara bé, tot això pot entrar en contradicció en el moment en què mostrem com l'activitat física pot ajudar-nos a treballar continguts tan importants com l'educació en valors i si ens pot ajudar a reinserir a l'alumnat a la societat en la qual vivim. |
| Abstract: |
Esta investigación muestra un análisis sobre cómo la actividad física puede ser una herramienta para trabajar la educación en valores en los Centros de Justicia Juvenil; sobre todo, focalizada en el centro educativo de l'Alzina. Así pues, la importancia de esta investigación recae en que, en muchas ocasiones, la educación en los Centros de Justicia Juvenil es muy desconocida y, aún más, si la focalizamos tanto en el área de Educación Física; ésta, muchas veces, es la materia olvidada en las escuelas, hasta llegar al punto de considerarse sólo un momento de recreo por el alumnado. Ahora bien, todo esto puede entrar en contradicción en el momento en que mostramos cómo la actividad física nos puede ayudar a trabajar contenidos tan importantes como la educación en valores y si nos puede ayudar a reinsertar al alumnado en la sociedad en la que vivimos. |
| Abstract: |
This research shows an analysis of how physical activity can be a tool to work on values education in Juvenile Justice Centers; above all, focused on the educational center of l'Alzina. So, the relevance of this investigation lies on the fact that, many times, education in Juvenile Justice Centers is very unknown and, even more so, if we focus it so much on the area of Physical Education; this, many times, is the subject forgotten in schools, to the point where it is only considered a moment of recreation for the students. Now, all of this can come into contradiction when we show how physical activity can help us work on such important content as values education and if it can help us reinsert students into the society in which we live. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Language: |
Català |
| Studies: |
Educació Primària [2500798] |
| Study plan: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Subject: |
Educació física ;
Centres de Justícia Juvenil ;
Educació moral ;
Valors socials ;
Estratègies educatives ;
Educación física ;
Centros de Justícia Juvenil ;
Educación moral ;
Valores sociales ;
Estrategias educativas ;
Physical Education ;
Juvenile Justice Centers ;
Moral education ;
Social values ;
Educational strategies |