dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
| Additional title: |
Dibujando futuros : Influencia de referentes educativos cercanos sobre las expectativas del alumnado de origen migrante |
| Additional title: |
Drawing futures : Influence of proximal educational reference figures on the expectations of students of migrant origin |
| Imprint: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 |
| Abstract: |
A partir d'una recerca participativa on s'analitzen dibuixos d'infants d'origen migrant, en comparació amb altres d'infants d'origen no migrant, s'analitza la influència dels referents educatius propers en les aspiracions i expectatives dels infants d'origen migrant. Així doncs, l'estudi presentat pretén reflexionar sobre algunes de les moltes desigualtats educatives que afecten els infants d'origen migrant, destacant la importància de la competència intercultural i antiracista dels equips docents, i proposant l'activació de mesures inclusives en l'orientació educativa, per tal de combatre les desigualtats per raó d'origen. |
| Abstract: |
A partir de una investigación participativa en la que se analizan dibujos de niños de origen migrante, en comparación con otros niños de origen no migrante, se analiza la influencia de los referentes educativos cercanos en las aspiraciones y expectativas de los niños de origen migrante. Así pues, el estudio presentado pretende reflexionar sobre algunas de las muchas desigualdades educativas que afectan a los niños de origen migrante, destacando la importancia de la competencia intercultural y antirracista de los equipos docentes, y proponiendo la activación de medidas inclusivas en la orientación educativa, con el fin de combatir las desigualdades por razón de origen. |
| Abstract: |
Based on a participatory research in which drawings made by children of migrant origin, compared to those done by children of non-migrant origin, it is analysed the influence of proximal educational reference figures on the aspirations and expectations of children of migrant origin. Therefore, the presented study aims to reflect on some of the many educational inequalities that affect children of migrant origin, highlighting the importance of intercultural and anti-racist competence of teaching teams, and proposing the activation of inclusive measures in educational guidance, in order to combat inequalities influenced by someone's origin. |
| Note: |
Premi Arcadi Oliveres a Treballs de Fi de Grau de Transformació per a la Justícia Global de la Fundació Autònoma Solidària (FAS), per grau i per àmbit de coneixement. 8a Edició, curs 2023/2024. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
| Language: |
Català |
| Studies: |
Educació Primària [2500798] |
| Study plan: |
Grau en Educació Primària [1140] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Subject: |
Infants d'origen migrant ;
Expectatives ;
Aspiracions ;
Referents propers ;
Orientació educativa ;
Pedagogia antiracista ;
Dibuix ;
Educació primària ;
Niños de origen migrante ;
Expectativas ;
Aspiraciones ;
Referentes cercanos ;
Orientación educativa ;
Pedagogía antirracista ;
Dibujo infantil ;
Educación primaria ;
Children of immigrants ;
Expectations ;
Aspirations ;
Proximal reference figures ;
Educational guidance ;
Anti-racist pedagogy ;
Children's drawing ;
Primary education |