Family, school and education : Analyzing the use of information channels for school choice in Granollers
Larruy Guitart, Anna
Benito Pérez, Ricard, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Additional title: Família, escola i educació : Analitzant l'ús dels canals d'informació per a la tria escolar a Granollers
Additional title: Familia, escuela y educación : Analizando el uso de los canales de información para la elección escolar en Granollers
Imprint: Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Abstract: El procés de tria escolar és complex i implica nombrosos passos per a les famílies, des de la recollida d'informació sobre possibles centres educatius fins a l'admissió a un. Aquesta investigació pretén identificar quines fonts d'informació utilitzen les famílies de Granollers en aquest procés i com afecten en les seves decisions, donat que la ciutat es caracteritza per la seva històrica segregació urbana i escolar. Aquest treball considera la classificació dels canals d'informació feta per Alegre et al. (2010) que distingeix entre "vies calentes" i "vies fredes" i explora les lògiques familiars d'elecció de centre. Amb aquesta finalitat, s'entrevisten famílies i membres de l'equip directiu de diferents escoles de Granollers amb perfils diferenciats. Els resultats obtinguts s'alineen en gran mesura amb les hipòtesis plantejades. Es demostra una creixent preferència de les xarxes socials com a font d'informació i la importància continuada que es dona a les experiències personals i dels iguals en la configuració dels patrons de presa de decisions. Aquestes troballes posen de manifest la necessitat d'implementar mesures i recursos per garantir l'accés equitatiu i segur a les fonts d'informació, especialment a les relacionades amb les xarxes socials i les plataformes digitals. A més, es recomana el disseny de programes per a centres educatius i òrgans de govern per facilitar-los el posicionament efectiu en línia i l'oferta d'informació contrastada.
Abstract: El proceso de elección de centro escolar es complejo, ya que implica numerosos pasos que deben seguir las familias, desde la recopilación de información sobre los centros hasta la admisión en uno de ellos. Esta investigación pretende identificar qué fuentes de información utilizan las familias de Granollers y cómo influyen estos canales en sus decisiones, dado que la ciudad se caracteriza por su histórica segregación urbana y escolar. Este trabajo considera la clasificación de canales de información realizada por Alegre et al. (2010), que distingue entre «vías calientes» y «vías frías» y explora las lógicas familiares de elección. Para ello, se entrevista a familias y directores de colegios diferenciados de Granollers. Los resultados obtenidos coinciden en gran medida con las hipótesis planteadas. Se demuestra una mayor preferencia de las redes sociales como fuente de información y la importancia que se sigue dando a las experiencias personales y de los iguales en la configuración de los comportamientos de toma de decisiones. Estos resultados ponen de manifiesto la necesidad de implementar medidas y recursos que garanticen un acceso equitativo y seguro a las fuentes de información, en particular las relacionadas con los medios sociales y las plataformas digitales. Además, se recomienda el diseño de programas dirigidos a los centros educativos y a los órganos de gobierno para facilitar su posicionamiento efectivo en la red y la provisión de información contrastada.
Abstract: The process of school choice is complex, involving numerous steps for families to undergo, from gathering information about schools to being admitted to one. This research aims to identify which information sources families in Granollers employ and how these channels impact their decisions given that the city is characterized by its historical urban and school segregation. This work considers the classification of information channels made by Alegre et al. (2010), which distinguishes between "hot" and "cold" channels. Furthermore, the research explores family logics of choice. To this end, families, and management team members from different profiled schools in Granollers are interviewed. The results obtained largely align with the hypotheses raised. An increased reliance on social media as an informational source is demonstrated, alongside the continued importance given to personal and peer experiences in shaping decision-making behaviors. These findings highlight the necessity of implementing measures and resources to guarantee equitable and secure access to information sources, particularly those related to social media and digital platforms. Furthermore, the design of programmes for schools and governing bodies is recommended to facilitate their effective online positioning and the provision of contrasted information.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès
Studies: Educació Primària [2500798]
Study plan: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: Tria escolar ; Canals d'informació ; Famílies ; Plataformes digitals ; Granollers ; Vies fredes ; Vies calentes ; Entrevistes ; Elección escolar ; Canales de información ; Familias ; Plataformas digitales ; Vías frías ; Vías calientes ; Entrevistas ; School choice ; Information channels ; Families ; Digital platforms ; Cold channels ; Hot channels ; Interviews



34 p, 718.7 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Education Sciences. TFG

 Record created 2024-09-23, last modified 2024-11-02



   Favorit i Compartir