Bridges for solutions : cooperative approach for solving the outreach challenges of target groups. Methodological guide
Budal, Spelca (Laboratoire d'Études et de Recherche sur l'Intervention Sociale)
Poujol, Virginie (Laboratoire d'Études et de Recherche sur l'Intervention Sociale)
Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Gril, Alenka (Univerza V Ljubljani. Fakulteta za Socialno Delo)
Kodele, Tadeja (Univerza V Ljubljani. Fakulteta za Socialno Delo)
Kustec, Klavdija (Univerza V Ljubljani. Fakulteta za Socialno Delo)
Poštrak, Milko (Univerza V Ljubljani. Fakulteta za Socialno Delo)
Dobrovoljc, Andreja (Andragoski Center Republike Slovenije)
Žalec, Natalija (Andragoski Center Republike Slovenije)
Babič, Barbara (Zavod za izobrazevanje in kulturne dejavnosti)
Rodman, Sara (Zavod za izobrazevanje in kulturne dejavnosti)
Povšič, Tanja (Mestna zveza prijateljev mladine Ljubljana)
Berc, Gordana (Sveuciliste u Zagrebu. Odjel za Socialni Rad)
Majdak, Marijana (Sveuciliste u Zagrebu. Odjel za Socialni Rad)
Munjaković, Ana Maria (Udruga Aktivni Građani)
Ferrarini, Valeria (Aretes Societa Cooperativa)
Maciariello, Giovanna (Aretes Societa Cooperativa)

Additional title: Puentes hacia las soluciones : el enfoque cooperativo para resolver los retos del "outreach". Guía metodológica
Additional title: Des ponts pour des solutions : l'approche coopérative pour résoudre les défis de "l'aller-vers". Guide méthodologique
Additional title: Mostovi za rješenja : kooperativni pristup rješavanju izazovi informiranja ciljnih skupina. Metodološki vodič
Additional title: Ponti per soluzioni : approccio cooperativo per risolvere le sfide di sensibilizzazione dei gruppi target. Guida metodologica
Additional title: Mostovi do skupnih rešitev : sodelovalni pristop pri reševanju izzivov terenskega de la sciljnimi skupinami. Vodnik po metodologiji
Date: 2023
Description: 54 pàg.
Abstract: This methodology was developed within the framework of a European Erasmus+ project titled YouthReach: Inclusive and Transformative Frameworks for All. The project's goal was to enhance the alignment of three key dimensions, namely social policies, training, and field practices, in order to address the needs of young people effectively. This was achieved through experimenting with new training and professional 'outreach' practices in alignment with social policies. Simultaneously, our efforts were directed towards the training of future professionals who work with youngsters with the aim of fostering social intervention practices that are more closely attuned to the expressed needs of individuals. Additionally, we aimed to rejuvenate the social intermediation role, facilitating the evolution of public responses to social needs. One of the challenges we encountered stemmed from disparities between the design of public action mechanisms and their implementation. This results from the technicalisation and compartmentalisation of these mechanisms, as well as the intricacies of young people's circumstances. Therefore, the objective is to establish 'spaces to reflect, analyse, deploy, or contradict ideas. It is about formulating questions and looking for different ways to answer them, even opening up avenues that lead to new questions. The objective is not to find the truth but to seek the common good thanks to the goodwill of the participants. ' This endeavour is undertaken in collaboration with young people, professionals who work with youngsters, and decision-makers alike.
Abstract: Esta metodología se desarrolló en el marco de un proyecto europeo Erasmus+ titulado: Youthreach1: Inclusive and Transformative Frameworks for All. El objetivo del proyecto era mejorar la alineación de tres dimensiones clave: las políticas sociales, la formación y las prácticas sobre el terreno, para responder eficazmente a las necesidades de los jóvenes. Para lograrlo, experimentamos con nuevas prácticas profesionales. Al mismo tiempo, nuestros esfuerzos se han dirigido a la formación de los futuros profesionales que trabajan con jóvenes, con el objetivo de fomentar prácticas de intervención social más acordes con las necesidades expresadas por los individuos. Además, hemos tratado de renovar el papel de la intermediación social, facilitando la evolución de las respuestas públicas a las necesidades sociales. Uno de los desafíos que encontramos se deriva de las disparidades o "lagunas" entre la concepción de los mecanismos de acción pública y su implementación. Esto se debe principalmente al carácter técnico y a la compartimentación de estos mecanismos, así como a la complejidad de las situaciones de los jóvenes. Se trata de formular preguntas y buscar distintas formas de responderlas, e incluso de abrir nuevas vías que sean nuevas preguntas. No se trata de encontrar la verdad, sino de buscar el bien común a través de la buena voluntad de los participantes3 . Este proceso se llevó a cabo en colaboración con jóvenes, profesionales que trabajan con jóvenes y responsables políticos, y esta guía es el fruto de ese trabajo.
Grants: European Commission 2021-1-FR01-KA220-ADU-000033655
Note: Document vinculat al grup de recerca Atlas (Interseccions crítiques en educació) com a output del projecte de recerca YouthReach. Inclusive and transformative frameworks for all.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès, castellà, francès, croat, italià i eslovè
Document: Informe ; Versió publicada
Subject: Outreach ; Prácticas de proximidad ; Inclusión juvenil ; Orientación socio-comunitaria ; Educación social ; Trabajo social ; Investigación-acción



English
54 p, 1.3 MB

Español
56 p, 1.6 MB

Français
50 p, 1.8 MB

Hrvatski
58 p, 2.2 MB

Italiano
62 p, 1.4 MB

Slovenski
48 p, 1.5 MB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > ATLAS. Research group on critical intersections in education
Learning materials > Teaching resources

 Record created 2024-10-18, last modified 2025-04-30



   Favorit i Compartir