Influencia de las referencias culturales en los memes corporativos : Análisis de su impacto en la percepción de marca
Braza Martorell, David
Chillón, Albert, 1960-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Título variante: Influència de les referències culturals en els mems corporatius : anàlisi del seu impacte en la percepció de marca
Título variante: Influence of cultural references in corporate memes : analysis of their impact on brand perception
Fecha: 2024
Descripción: 96 pag.
Resumen: Aquest treball investiga la influència de les referències culturals en els memes corporatius i el seu impacte en la percepció de la marca. A través d'un anàlisi qualitatiu i quantitatiu, l'estudi avalua com diferents grups demogràfics responen als memes que incorporen elements de la cultura popular. Utilitzant enquestes i anàlisi de contingut, s'exploren les diferències en la recepció i efectivitat dels memes en fomentar el compromís amb la marca. Els resultats indiquen que les referències culturals apropiades poden augmentar significativament la ressonància de la marca i la interacció del consumidor. Aquest treball aporta informació valuosa per a estratègies de màrqueting digital efectives.
Resumen: Este trabajo investiga la influencia de las referencias culturales en los memes corporativos y su impacto en la percepción de la marca. A través de un análisis cualitativo y cuantitativo, el estudio evalúa cómo diferentes grupos demográficos responden a los memes que incorporan elementos de la cultura popular. Utilizando encuestas y análisis de contenido, se exploran las diferencias en la recepción y efectividad de los memes en fomentar el compromiso con la marca. Los resultados indican que las referencias culturales apropiadas pueden aumentar significativamente la resonancia de la marca y la interacción del consumidor. Este trabajo aporta valiosa información para estrategias de marketing digital efectivas.
Resumen: This study investigates the influence of cultural references in corporate memes and their impact on brand perception. Through qualitative and quantitative analysis, the research assesses how different demographic groups respond to memes that incorporate elements of popular culture. Using surveys and content analysis, the differences in the reception and effectiveness of memes in fostering brand engagement are explored. The findings indicate that appropriate cultural references can significantly enhance brand resonance and consumer interaction. This work provides valuable insights for effective digital marketing strategies.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Castellà
Titulación: Comunicació de les Organitzacions [2503868]
Plan de estudios: Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
Documento: Treball final de grau
Materia: Mems ; Xarxes socials ; Percepció de marca ; Humor ; Viralitat



96 p, 13.8 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Comunicación. TFG

 Registro creado el 2024-11-13, última modificación el 2024-11-17



   Favorit i Compartir