L'educació mediàtica a les xarxes socials contra les fake news
Remolins Bardina, Júlia
Recoder, Maria Josep, 
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
| Additional title: |
La educación mediática en las redes sociales contra las fake news |
| Additional title: |
Media education in social networks against fake news |
| Date: |
2024 |
| Description: |
69 pag. |
| Abstract: |
Avui en dia són molts els joves que utilitzen les xarxes socials com a principal mitjà d'informació per assabentar-se de l'actualitat mediàtica. És per això que és necessari donar una formació adequada a aquest grup de població sobre l'ús de les xarxes socials i la prevenció envers les fake news. Partint d'aquesta premissa, l'objectiu principal d'aquest projecte és ensenyar als joves a distingir el que és veritat i e l que és mentida a les xarxes socials a través de les eines que ens proporciona l'educació mediàtica. Per donar resposta a aquest propòsit s'ha dissenyat l'escaleta de dos capítols d'un pòdcast compost per un total d'onze capítols amb una durada d'aproximadament 15 minuts cadascun. En els capítols es parlarà de diferents temes controvertits de les xarxes socials i es mostraran tant testimonis d'experts que donaran una visió externa com testimonis de joves per saber la seva opinió al respecte. |
| Abstract: |
Hoy en día son muchos los jóvenes que utilizan las redes sociales como principal medio de información para enterarse de la actualidad mediática. Es por esto que es necesario dar una formación adecuada a este grupo de población sobre el uso de las redes sociales y la prevención hacia las fake news. Partiendo de esta premisa, el objetivo principal de este proyecto es enseñar a los jóvenes a distinguir lo que es verdadero y lo que es mentira en las redes sociales a través de las herramientas que nos proporciona la educación mediática. Para dar respuesta a este propósito se ha diseñado la escaleta de dos capítulos de un pódcast compuesto por un total de once capítulos con una duración aproximada de 15 minutos cada uno. En los capítulos se hablará de distintos temas controvertidos de las redes sociales y se mostrarán tanto testigos de expertos que darán una visión externa como testigos de jóvenes para saber su opinión al respecto. |
| Abstract: |
Nowadays, there are many young people who use social networks as the main way of information to find out about the latest news. That is why it is necessary to give adequate training to this group of the population on the use of social networks and the prevention of fake news. Based on this premise, the main objective of this project is to teach young people to distinguish what is true and what is a lie on social networks through the tools provided by media education. To respond to this purpose, the schedule of two episodes of a podcast composed of a total of eleven episodes with a duration of approximately 15 minutes each has been designed. The chapters will discuss different controversial topics of social networks and will show both expert testimonies that will give an external view and testimonies of young people to know their opinion on the matter. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.  |
| Language: |
Català |
| Studies: |
Periodisme [2501933] |
| Study plan: |
Grau en Periodisme [1432] |
| Document: |
Treball final de grau |
| Subject: |
Periodisme ;
Pòdcast ;
Educació mediàtica ;
Fake News ;
Verificació ;
Adolescents ;
Xarxes socials en línia |
The record appears in these collections:
Research literature >
Bachelor's degree final project >
Faculty of Communication Studies. TFG
Record created 2024-11-19, last modified 2024-11-26