Intel·ligència artificial en la indústria musical: La figura de l'artista en l'era de la IA
Vilaseca Petit, Maria Yú
Valero Sancho, José Luis, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Additional title: Inteligencia artificial en la industria musical: La figura del artista en la era de la IA
Additional title: Artificial intelligence in the music industry: The figure of the artist in the age of AI
Date: 2024
Description: 102 pag.
Abstract: L'objectiu principal del treball és analitzar si la intel·ligència artificial podrà substituir la figura de l'artista en la indústria musical, partint de la pregunta d'investigació: podrà la IA substituir la figura de l'artista? Aquest estudi recull les dades a través d'una enquesta i entrevistes amb professionals del sector, proporcionant una visió general de les percepcions i opinions sobre el potencial de la intel·ligència artificial en la creació musical i, el seu impacte en la figura de l'artista. Per poder comprendre les dades s'ha utilitzat Tableau. Finalment, es presenten les conclusions sobre la capacitat de la intel·ligència artificial per substituir els artistes humans, considerant la creativitat, autenticitat i connexió emocional amb el públic.
Abstract: El objetivo principal del trabajo es analizar si la inteligencia artificial podrá sustituir la figura del artista en la industria musical, partiendo de la pregunta de investigación: ¿podrá la IA sustituir la figura del artista? Este estudio recoge los datos a través de una encuesta y entrevistas con profesionales del sector, proporcionando una visión general de las percepciones y opiniones sobre el potencial de la inteligencia artificial en la creación musical y, su impacto en la figura del artista. Para poder comprender los datos se ha utilizado Tableau. Finalmente, se presentan las conclusiones sobre la capacidad de la inteligencia artificial para sustituir a los artistas humanos, considerando la creatividad, autenticidad y conexión emocional con el público.
Abstract: The main objective of the paper is to analyze whether artificial intelligence will be able to replace the figure of the artist in the music industry, starting from the research question: will AI be able to replace the figure of the artist? This study collects data through a survey and interviews with industry professionals, providing an overview of perceptions and opinions about the potential of artificial intelligence in music creation and its impact on the figure of the artist. Tableau has been used to understand the data. Finally, conclusions are presented on the ability of artificial intelligence to replace human artists, considering creativity, authenticity and emotional connection with the audience.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Language: Català
Studies: Comunicació Interactiva [2503873]
Study plan: Grau en Comunicació Interactiva [1423]
Document: Treball final de grau
Subject: Intel·ligència artificial ; Indústria musical ; Artista ; Tecnologia ; Música ; Comunicació Interactiva



102 p, 1.8 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Communication Studies. TFG

 Record created 2024-11-26, last modified 2024-12-08



   Favorit i Compartir