Google Scholar: citations
Grècia viral : Xarxes Socials i divulgació en l'ensenyament de la història de Grècia
Mendoza Sanahuja, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona)

Additional title: Viral Greece : Social Media and Public Outreach in the Teaching of Greek History
Date: 2025
Abstract: En aquesta època en què l'omnipresent IA ha canviat les regles del joc, el professorat ens veiem obligats a buscar noves fórmules per avaluar el nostre alumnat. Per aquest motiu, en afrontar l'organització del curs passat de l'assignatura Història de Grècia (UAB), es va introduir com a exercici avaluable la creació de contingut divulgatiu pensat per a xarxes sobre la matèria. L'alumnat disposava de total llibertat per triar el tema i el format (vídeo per a TikTok o YouTube, pòdcast i altres). L'avaluació es va fixar en dos aspectes principals: contingut i adequació al format, aspectes no gaire distints dels que s'avaluen habitualment en un treball a l'ús. A més, es premiava l'originalitat i es demanava un guió per tal de poder ponderar la idea amb l'execució (perquè, al cap i a la fi, no són estudiants de comunicació audiovisual). En aquest article, exposarem els resultats d'aquest exercici docent i reflexionarem entorn d'aquests resultats. Ens fixarem en els temes i formats escollits, en l'enfocament i llenguatges utilitzats, en les dificultats detectades i altres punts d'interès docent. Finalment, farem una valoració final del valor pedagògic d'aquest tipus d'exercicis, així com aspectes a millorar o a tenir en compte a l'hora de plantejar-los.
Abstract: As omnipresent AI reshapes academic practice, instructors must adopt new approaches to assessment. In the History of Greece course (UAB), I introduced an evaluated assignment focused on producing public-facing content for social media about Ancient Greece. Students freely chose both topic and format (e. g. , TikTok/YouTube videos, podcasts). Evaluation emphasized two dimensions: (1) accuracy and substance, and (2) adherence to the conventions of the chosen format. Originality was rewarded, and a script was required so the concept could be assessed independently of technical execution. This paper reports the outcomes of the activity and reflects on topic and format choices, rhetorical strategies, detected difficulties, and other pedagogical insights. I conclude by evaluating its teaching value and outlining improvements for future iterations.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Docència ; Grècia ; Xarxes socials ; Recursos audiovisuals ; Avaluació ; Teaching ; Greece ; Social media ; Audiovisual resources ; Assessment
Published in: AI & Antiquity: Journal of Teaching and Technology in Ancient Studies, Vol. 1 Núm. 1 (2025) , p. 104-114, ISSN 3081-4553

DOI: 10.64946/aiantiquity.v1i1.006


11 p, 644.7 KB

The record appears in these collections:
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2025-10-02, last modified 2025-10-07



   Favorit i Compartir