Uso ético y responsable de la IA por estudiantes universitarios
Bandera Garzón, Miguel Angel
Astor, Avi, 
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
| Additional title: |
Ús ètic i responsable de la IA per estudiants universitaris |
| Additional title: |
Ethical and responsible use of AI by university students |
| Date: |
2025 |
| Abstract: |
Aquest treball avalua l'ètica i responsabilitat d'ús de la intel·ligència artificial per part d'estudiants universitaris en la seva vida acadèmica. La intel·ligència artificial fa part de la rutina d'un estudiant a més d'exercir un paper important en la societat de cara al futur. És aquí la importància de conèixer els avantatges i desavantatges que porta està nova eina al nostre entorn, al seu torn entendre el seu marc legal i el correcte ús d'aquestes noves eines. En el cas d'aquest treball que s'enfoca en l'educació, un bon coneixement teòric de l'ús i implicacions d'aquesta eina pot ajudar a maximitzar els seus beneficis pràctics i a evitar mals usos i fins i tot delictes inconscients en utilitzar intel·ligència artificial. |
| Abstract: |
Este trabajo evalúa la ética y responsabilidad de uso de la inteligencia artificial por parte de estudiantes universitarios en su vida académica. La inteligencia artificial hace parte de la rutina de un estudiante además de desempeñar un papel importante en la sociedad de cara al futuro. Es aquí la importancia de conocer las ventajas y desventajas que trae está nueva herramienta a nuestro entorno, a su vez entender su marco legal y el correcto uso de estas nuevas herramientas. En el caso de este trabajo que se enfoca en la educación, un buen conocimiento teórico del uso e implicaciones de esta herramienta puede ayudar a maximizar sus beneficios prácticos y a evitar malos usos e incluso delitos inconscientes al utilizar inteligencia artificial. |
| Abstract: |
This paper evaluates the ethical and responsible use of artificial intelligence by university students in their academic life. Artificial intelligence is part of a student's routine as well as playing an important role in society for the future. This is why it is so important to know the advantages and disadvantages that this new tool brings to our environment, as well as to understand its legal framework and the correct use of these new tools. In the case of this work that focuses on education, a good theoretical knowledge of the use and implications of this tool can help to maximize its practical benefits and to avoid misuses and even unconscious crimes in using. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
| Language: |
Castellà |
| Studies: |
Graduat o Graduada en Relacions Internacionals [2503778] |
| Study plan: |
Grau en Relacions Internacionals [1404] |
| Document: |
Treball final de grau ; Text |
| Subject: |
Intel·ligència artificial ;
Educació ;
Ètica ;
Responsabilitat ;
Estudiants ;
Normatives ;
Inteligencia artificial ;
Educación ;
Ética ;
Responsabilidad ;
Estudiantes ;
Normativas ;
Artificial Intelligence ;
Education ;
Ethics ;
Responsibility ;
Students ;
Regulations |
The record appears in these collections:
Research literature >
Bachelor's degree final project >
Faculty of Political Science and Sociology
Record created 2025-10-24, last modified 2025-11-06