La televisió i les plataformes audiovisuals
Pecino, Isaac 
(Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
| Publicació: |
Barcelona: Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2025 |
| Resum: |
El bienni 2023-2024 fou un període de transformació per al sector audiovisual a Catalunya, marcat per la consolidació de les plataformes digitals i la reconfiguració de la televisió en obert. TV3 va continuar liderant en audiència, tot i la fragmentació del consum i la competència de serveis de vídeo a petició (VoD) com Netflix, Prime Video i Disney+. L'adaptació de la TDT a l'alta definició i la desaparició de canals privats modificaren l'oferta televisiva, mentre que el consum en diferit i a través d'aplicacions guanyà pes. L'evolució del mercat publicitari i les polítiques de finançament condicionaren la sostenibilitat del sector en un escenari de canvi constant. |
| Ajuts: |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2021/SGR-00179
|
| Nota: |
L'Informe de la comunicació a Catalunya 2023-2024 s'ha portat a terme en el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura, reconegut com a grup consolidat de recerca per la Generalitat de Catalunya (2005SGR00181; 2009SGR00615; 2014SGR1594; 2017SGR0760; 2021SGR-00179) |
| Nota: |
Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La tretzena edició, corresponent al bienni 2023-2024, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (de l'Institut d'Estudis Catalans) i el patrocini de Naturgy |
| Drets: |
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.  |
| Llengua: |
Català |
| Document: |
Capítol de llibre |
| Matèria: |
Comunicació ;
Catalunya ;
Televisió ;
Plataformes audiovisuals per subscripció |
| Publicat a: |
Informe de la comunicació a Catalunya 2023-2024, 2025, p. 125-153, ISBN 978-84-129497-8-0 |
Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/322360
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)Llibres i col·leccions >
Capítols de llibres
Registre creat el 2025-11-17, darrera modificació el 2025-11-19