La televisió i les plataformes audiovisuals
Pecino, Isaac (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)

Publicación: Barcelona: Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2025
Resumen: El bienni 2023-2024 fou un període de transformació per al sector audiovisual a Catalunya, marcat per la consolidació de les plataformes digitals i la reconfiguració de la televisió en obert. TV3 va continuar liderant en audiència, tot i la fragmentació del consum i la competència de serveis de vídeo a petició (VoD) com Netflix, Prime Video i Disney+. L'adaptació de la TDT a l'alta definició i la desaparició de canals privats modificaren l'oferta televisiva, mentre que el consum en diferit i a través d'aplicacions guanyà pes. L'evolució del mercat publicitari i les polítiques de finançament condicionaren la sostenibilitat del sector en un escenari de canvi constant.
Ayudas: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2021/SGR-00179
Nota: L'Informe de la comunicació a Catalunya 2023-2024 s'ha portat a terme en el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura, reconegut com a grup consolidat de recerca per la Generalitat de Catalunya (2005SGR00181; 2009SGR00615; 2014SGR1594; 2017SGR0760; 2021SGR-00179)
Nota: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La tretzena edició, corresponent al bienni 2023-2024, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (de l'Institut d'Estudis Catalans) i el patrocini de Naturgy
Derechos: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Lengua: Català
Documento: Capítol de llibre
Materia: Comunicació ; Catalunya ; Televisió ; Plataformes audiovisuals per subscripció
Publicado en: Informe de la comunicació a Catalunya 2023-2024, 2025, p. 125-153, ISBN 978-84-129497-8-0

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/322360


29 p, 580.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Instituto de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Barcelona (InCom-UAB)
Libros y colecciones > Capítulos de libros

 Registro creado el 2025-11-17, última modificación el 2025-11-19



   Favorit i Compartir