Assesing advertising efficiency : does the internet play a role?
Pergelova, Albena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
Prior Jiménez, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
Rialp Criado, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)

Imprint: Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 2009
Description: 43 p.
Abstract: This research focuses on a major concern for marketers addressing the claims of inefficiency of the spending on advertising. We examine whether the Internet can help increase overall advertising efficiency. Using a sample from the Spanish automobile industry, we combine a nonparametric method - Data Envelopment Analysis - with recent important insights from statistics and econometrics studies, and we find that online advertising improves the efficiency levels and this effect is more pronounced in the long-term temporal framework.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès
Series: Departament d'Economia de l'Empresa. Documents de treball
Series: Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 09/6
Document: Working paper
Subject: Publicitat ; Internet ; Anàlisi envolvent de dades



43 p, 500.9 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Working papers > Department of Business. Working papers

 Record created 2010-04-14, last modified 2024-05-26



   Favorit i Compartir