L'avaluació de l'aprenentatge cooperatiu en ciències socials
Reynal Querol, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat)
Carrasquer, Pilar, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Gibert, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Lama Aymà, Alejandra de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat)
Orgaz Guerrero, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
Parella Rubio, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Solà Monells, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques)

Data: 2006
Resum: L'objectiu d'aquest document és reflexionar sobre l'avaluació en l'aprenentatge cooperatiu a partir de les experiències desenvolupades pels diferents membres de l'ACECS (Aprenentatge Cooperatiu en Ciències Socials). Les activitats plantejades mitjançant el treball cooperatiu han de donar una importància cabdal a l'avaluació del treball en grup, ja que aquesta és la que permetrà valorar l'adquisició i evolució de les habilitats que el treball cooperatiu permet assolir i, a més a més, és un instrument que facilita que el grup actuï de forma cohesionada i des de la interdependència positiva. Així mateix, s'ha constatat també la necessitat de complementar l'avaluació de l'aprenentatge del grup amb algun tipus de control o avaluació individual de cada alumne. D'aquesta manera, s'assoleix una qualificació final més ajustada a l'aprenentatge real de cada alumne. A més, el control extern i individual de l'alumne fomenta la responsabilització d'aquest dins del grup. La nostra intenció no és realitzar una anàlisi teòrica sobre aquesta qüestió, sinó presentar una descripció de diferents fórmules experimentades a l'aula per part dels membres de l'ACECS i que han tingut resultats satisfactoris. Creiem que tot plegat pot resultar d'interès en qualsevol procés d'implementació d'activitats de treball cooperatiu i, particularment, en aquells que es duguin a terme en l'àmbit de les Ciències Socials.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Comunicació de congrés ; recerca
Matèria: Avaluació ; Aprenentatge cooperatiu ; Ciències socials
Publicat a: Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006



23 p, 172.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions > Ponències i comunicacions de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB

 Registre creat el 2011-01-21, darrera modificació el 2022-09-08



   Favorit i Compartir