Una experiència de coavaluació: situar l'avaluació en el procés d'aprenentatge i afavorir que els estudiants de magisteri aprenguin a avaluar treballs escrits
Duran Gisbert, David, 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)

Data: 2007
Resum: Es presenta una experiència de coavaluació de dos treballs de l'assignatura de Psicologia Evolutiva i de l'Educació, dels estudis de Mestre d'Educació Primària i Educació Musical. L'objectiu de l'experiència és situar l'avaluació dins del procés d'ensenyament i aprenentatge (partir de la detecció i reflexió sobre els errors dels companys i dels propis); oferir oportunitats als alumnes de magisteri a aprendre a avaluar treballs escrits (una competència necessària en la seva tasca professional) i millorar el procés d'avaluació de treballs (forçant l'explicitació de criteris de correcció i optimitzant els temps de correcció). En ambdós treballs el procediment d'avaluació va comportar la coavaluació (avaluació del treball d'un company a partir d'una pauta d'avaluació amb criteris de correcció i de qualificació amb la possibilitat de deixar en blanc l'ítem que no poguessin avaluar); la revisió de la coavaluació per part de l'estudiant avaluat (detectant les discrepàncies, si n'hi havia) i la revisió del professor. Els resultats de l'experiència es presenten a partir de les dades de la mostra del grup de primària. Els estudiants van assumir el rol d'avaluadors (només el 3,17% dels ítems no van ser avaluats). La correcció va ser afinada (només el 3,17% d'ítems van tenir discrepàncies entre avaluador i avaluat) i el nivell d'exigència entre iguals va ser elevat (la major part de les discrepàncies entre professor i avaluador -79,31%- es van resoldre a favor de l'avaluat). A través d'un qüestionari, la major part dels estudiants reconeixen no haver fet coavaluacions abans; haver après millor els continguts i tingut l'oportunitat d'aprendre a avaluar treballs escrits.
Resum: This paper presents a co-evaluation experience based on two assignments within the subjects of Educational and developmental Psychology, based on the studies of Primary and Musical Education student teachers. The aim is to include formal evaluation as an integral part of the process of learning and teaching (starting with the reflection then mutual correction of the peer students assignments); to offer opportunities to the teaching students to learn to evaluate written assignments (a very necessary ability in their professional duties) and to improve the assignment evaluation process (using explicit correction criteria and optimizing the time used). In both assignments the evaluation procedure was made through co-evaluation (evaluation of a peer's assignments with the help of a criteria correction and qualification, including flexibility where passages that could not be readily evaluated require further discussion); the revision of the co-evaluation made by the evaluated student (detecting the discrepancies, if there were any) and the revision of the professor. The results are based on the data taken from the group of primary student teachers only. The students assumed the evaluator role (only 3. 17% of the students were not evaluated). The correction was very accurate (only 3. 17% the items showed discrepancies between evaluated and evaluator) and the level of exigency between peers was elevated (most of the discrepancies between professor and evaluator -79, 31% - were solved in favour of the evaluated). The students completed a questionnaire about the co-evaluation process and it became clear that most of them recognized that they had never done co-evaluation before; and as a result of the process they felt they were more aware of and better able to evaluate the written assignments.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català
Document: Comunicació de congrés ; recerca
Matèria: Avaluació ; Coavaluació ; Formació de mestres ; Assessment ; Coevaluation ; Teacher's trainning
Publicat a: Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007



7 p, 36.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions > Ponències i comunicacions de la UAB
Contribucions a jornades i congressos > Jornades d’Innovació Docent de la UAB

 Registre creat el 2011-01-31, darrera modificació el 2022-09-07



   Favorit i Compartir