Resum: |
Contextualització En l'exercici professional de la logopèdia, l'avaluació psicològica dels pacients és un aspecte molt important. En primer lloc, perquè durant el procés diagnòstic inicial, a més de l'avaluació estrictament logopèdica, és necessari avaluar altres aspectes del subjecte com les capacitats cognitives o la personalitat, ja que poden constituir factors rellevants de cara a definir comorbiditats i a elaborar estratègies terapèutiques. I en segon lloc, perquè durant la intervenció terapèutica és imprescindible realitzar una avaluació continuada i final d'aspectes no relacionats directament amb els problemes de llenguatge, amb la finalitat de poder valorar de forma objectiva i més àmplia els efectes del procés terapèutic. Objectius formatius de l'assignatura 1. L'alumne sabrà utilitzar diverses tècniques i instruments d'avaluació, propis de la professió. 2. L'alumne sabrà interpretar els resultats de diferents instruments i tècniques d'avaluació psicològica. 3. L'alumne sabrà escollir les tècniques i instruments d'avaluació més adequats, en funció del trastorn de llenguatge del pacient i d'altres factors individuals (edat cronològica, nivell cognitiu, . . . ). |