Estudien la relació entre els antiretrovirals i la hiperlactacidèmia en fills de mares VIH
Soler-Palacín, Pere (Hospital Universitari Vall d'Hebron)

Títol variant: Estudian la relación entre los antirretrovirales y la hiperlactacidemia en hijos de madres VIH
Títol variant: The relationship between antiretrovirals and hyperlactatemia in HIV mothers
Data: 2011
Resum: La hiperlactacidèmia és una alta concentració de lactat al sèrum deguda a trastorns metabòlics, i pot suposar una greu alteració en la vida normal del pacient. Aquest desordre pot ser provocat, entre altres causes, per l'ús de fàrmacs i alguns estudis relacionen la seva aparició en nadons amb l'ús d'antiretrovirals per al VIH a les seves mares. La següent tesi doctoral ha demostrat, però, que no es pot establir una relació entre el tractament amb antiretrovirals i l'aparició d'hiperlactacidèmia, sinò que hi ha altres factors, com la prematuritat, que poden tenir especial importància per a la seva incidència.
Resum: La hiperlactacidemia es una alta concentración de lactato en suero debida a trastornos metabólicos, y puede suponer una grave alteración en la vida normal del paciente. Este desorden puede ser provocado, entre otras causas, por el uso de fármacos y algunos estudios relacionan su aparición en bebés con el uso de antirretrovirales para el VIH en sus madres. La siguiente tesis doctoral ha demostrado, sin embargo, que no se puede establecer una relación entre el tratamiento con antirretrovirales y la aparición de hiperlactacidemia, sino que hay otros factores, como la prematuridad, que pueden tener especial importancia en su incidencia.
Resum: Hyperlactatemia is a high serum lactate concentration due to metabolic disorders, and may result in serious deterioration of the patient's normal life. This disorder can be caused, among other factors, by the use of drugs and in some studies its appearance in infants is related to the use of antiretroviral drugs for HIV by their mothers. This thesis shows however that is not possible to establish a relationship between antiretroviral treatment and the occurrence of hyperlactatemia, since there are other factors such as prematurity that may have particular importance in its incidence.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, Castellà i Anglès
Document: article ; divulgació ; Versió publicada
Publicat a: UAB divulga, Febrer 2011, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 283.7 KB

Español
3 p, 258.8 KB

English
3 p, 249.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > UAB Divulga
Articles > Articles de divulgació

 Registre creat el 2011-12-13, darrera modificació el 2021-07-11



   Favorit i Compartir