Breves reflexiones en torno a los "juguetes prehistóricos" como herramienta pedagógica
Camarós, Edgard (Universitat Autònoma de Barcelona. Laboratori d'Arqueozoologia)

Data: 2009
Resum: Los juguetes son una herramienta de aprendizaje durante toda nuestra etapa infantil, desde los muñecos de los inicios, hasta los primeros juegos de ordenador con los que nos enfrentamos. La Prehistoria ha sido muchas veces un marco ideal en el que se han inspirado los fabricantes para crear sus juguetes. No obstante, la gran mayoría no cumple con la otra función clave que debe ir ligada al juego infantil, el aprendizaje. Dinosaurios, ausencia de mujeres y hombres presentados como cazadores compulsivos es el día a día de los juguetes infantiles que transmiten desde la primera edad, una idea errónea de la Prehistoria y la Arqueología.
Resum: Les joguines són una eina d'aprenentatge durant la nostra etapa infanil, des de els ninots dels inicis, fins als primers jocs computaritzats amb els que ens enfrentem. La Prehistòria moltes vegades ha estat el marc ideal en el que s'han inspirat els fabricants per a crear les seves joguines. No obsant, la majoria no cumpleix amb l'altre funció clan que ha d'anar lligada al joc infantil, l'aprenantatge. Dinosaures, absència de dones y homes presentats com a cazadors compulsius és el día a día de les juguines infantils que transmeten des de la primera edad, una idea errònia de la Prehistòria i l'Arqueologia.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Juguetes ; Pedagogía ; Prehistoria ; Arqueología ; Joguines ; Pedagogia ; Prehistòria ; Arqueologia
Publicat a: Estrat crític, Núm. 3 (2009) , p. 89-96, ISSN 1887-8687

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/EstratCritic/article/view/250141


9 p, 1.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Estrat crític
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2012-02-13, darrera modificació el 2022-09-04



   Favorit i Compartir