El tractament del mode verbal en els llibres de text
Durán, Carmen (Durán Rivas)

(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Data: |
2012 |
Resum: |
L'article analitza com es planteja l'ensenyament de la gramàtica en llibres de text de llengua castellana i llengua catalana de la secundària obligatòria i se centra en el tractament del mode verbal, un contingut gramatical de gran complexitat epistemològica. Els resultats d'aquesta anàlisi mostren algunes dades que permeten reflexionar sobre la distància que s'observa entre els llibres de text analitzats i el que prescriu el marc curricular, tant pel que fa a la necessitat de partir d'una reflexió sobre el sistema lingüístic que reverteixi en una millora de les competències discursives dels estudiants, com pel que fa a un tractament integrat de les llengües. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
Llengua: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicat a: |
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 5, Núm. 2 (maig-juny 2012) , p. 25-42, ISSN 2013-6196 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/253368
Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v5-n2-duran
DOI: 10.5565/rev/jtl3.461
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
Bellaterra journal of teaching and learning language and literatureArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2012-05-17, darrera modificació el 2021-12-11