Comunitat virtual dinàmica d'integració academicolaboral en creativitat publicitària
Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Fernández Cuesta, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Fernàndez, Betsaida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior

Títol variant: Comunidad virtual dinámica de integración académico-laboral en creatividad publicitaria
Títol variant: Virtual dynamic academic-workplace community in advertising creativity
Publicació: IDES 2008
Resum: El projecte d'una comunitat virtual dinàmica (CVD) pretén facilitar als alumnes de Publicitat i Relacions Públiques la seva incorporació al món laboral com a culminació del seu aprenentatge, a través de la vinculació de dos tipus de públics: alumnes i apallones que ja estan inserits al món laboral. Aquesta iniciativa ve motivada per l'absència en l'actualitat d'una eina tecnològica que lligui el món acadèmic i el professional. Actualment aquest projecte s'està construint amb un programari lliure (Joomla!) especialitzat en la creació de comunitats virtuals. El disseny d'aquesta comunitat està permetent crear uns perfils professionals i de competències coincidents amb els perfils treballats en la titulació. Alhora, s'han fet accions de telemàrqueting per generar i ampliar una base de dades d'exalumnes de fins a 24 promocions per tal d'integrar-los posteriorment. La funcionalitat de l'entorn virtual d'alumnes i exalumnes contempla la possibilitat de visualitzar els perfils personals i professionals dels altres membres (per exemple, els currículums), posar-se en contacte entre ells, inscriure i consultar ofertes d'inserció laboral en el sector, trametre notícies personals als contactes seleccionats i també conèixer l'actualitat i notícies de les activitats relacionades amb la facultat.
Resum: El proyecto de una comunidad virtual dinámica (CVD) pretende facilitar a los alumnos de Publicidad y Relaciones Públicas su incorporación al mundo laboral como culminación de su aprendizaje, a través de la vinculación de dos tipos de públicos: alumnos y ex alumnos que ya están insertados en el mundo laboral. Esta iniciativa viene motivada por la ausencia en la actualidad de una herramienta tecnológica que ligue el mundo académico y el profesional. Actualmente este proyecto se está construyendo con un software libre (Joomla!) especializado en la creación de comunidades virtuales. El diseño de esta comunidad está permitiendo crear unos perfiles profesionales y de competencias coincidentes con los perfiles trabajados en la titulación. Al mismo tiempo, se han realizado acciones de telemarketing para generar y ampliar una base de datos de ex alumnos de hasta veinticuatro promociones, con el fin de integrarlos posteriormente. La funcionalidad del entorno virtual de alumnos y ex alumnos considera la posibilidad de visualizar los perfiles personales y profesionales de los otros miembros (por ejemplo, los currículos), ponerse en contacto entre ellos, inscribir y consultar ofertas de inserción laboral del sector, enviar noticias personales a los contactos seleccionados y también conocer la actualidad y las noticias de las actividades relacionadas con la facultad.
Resum: The project to create a DYNAMIC VIRTUAL COMMUNITY (DVC) aims to make it easier for students in Advertising and Public Relations to adapt to the working world as the culmination of their education by linking up these two audiences: students, and alumni who are already working. This initiative was prompted by the absence of a technological tool today that links academia and the professional world. This project is currently under construction using freeware (Joomla!) that is specially designed to create virtual communities. The design of this community is enabling us to create professional and skill profiles that dovetail with the profiles that the degree programme aims to produce. At the same time, telemarketing actions have been conducted to generate and expand the database of alumni from up to 24 different graduating classes in able for them to later join the community. The functionalities of the virtual environment of students and alumni encompasses the possibility of viewing the personal and professional profiles of the other members (such as their CVs), getting in touch with them, registering for and checking job offers in the sector, conveying personal news to your chosen contact and also finding out the latest news and activities related to the faculty.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català
Document: bookPart
Matèria: Comunitat virtual ; Xarxa d'exalumnes ; Publicitat i relacions públiques
ISBN: 978-84-490-2577-8
Publicat a: Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 65-74



català
10 p, 144.8 KB

Español
10 p, 1.3 MB

English
10 p, 143.3 KB

Demostració web
1.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Grup de Recerca en Publicitat i Relacions Públiques (GRP)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2012-06-14, darrera modificació el 2021-07-11



   Favorit i Compartir