Llengua Catalana Estàndard en els Mitjans de Comunicació [103027]
Paloma, David, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Data: |
2012-13 |
Resum: |
El pla d'estudis que comprèn l'assignatura Llengua catalana estàndard en els mitjans de comunicació es fonamenta en les competències relacionades amb la creació, anàlisi i producció de continguts, basades de manera concreta en capacitats derivades de les ciències del llenguatge. Els tres primers cursos de cada grau garanteixen una formació bàsica i generalista en què se subratlla 1 Llengua Catalana Estàndard en els Mitjans de Comunicació 2012 - 2013 cada grau garanteixen una formació bàsica i generalista en què se subratlla l'adquisició gradual de teoria i pràctica de les habilitats específiques del periodisme, la comunicació audiovisual i la publicitat i les relacions públiques. Sens dubte l'assignatura Llengua catalana estàndard en els mitjans de comunicació contribueix a la formació del perfil professional, en televisió, en ràdio, en premsa escrita, en gabinets de premsa o en els mitjans de comunicació en línia. És molt alt, doncs, l'interès per la llengua en el desenvolupament professional que té lloc en un entorn de cultura i llengua catalanes. Els objectius formatius de l'assignatura són els següents, sempre relacionats amb coneixements, habilitats i actituds, i també d'acord amb els cinc punts del programa de l'assignatura: > Conèixer les característiques i els condicionaments dels textos propis dels mitjans de comunicació. > Analitzar l'estandardització de la llengua catalana oral en el procés de normalització i consolidació lingüístiques. > Consolidar els coneixements i l'aplicació de la normativa catalana, per arribar a tenir un dominicomplet del sistema lingüístic. > Conèixer i dominar la pronunciació formal. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
Llengua: |
Català |
Titulació: |
Publicitat i Relacions Públiques [2501935] |
Pla d'estudis: |
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972] |
Document: |
Objecte d'aprenentatge |
El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics >
Guies docents
Registre creat el 2012-07-04, darrera modificació el 2023-01-29