Matemàtiques per a comprendre el món [102056]
Albertí Palmer, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Date: 2012-13
Abstract: Es tracta d'una assignatura optativa de quart curs que està centrada en el desenvolupament de competències professionals al voltant de la matemàtica i la seva capacitat per comprendre el món que ens envolta. Aquesta assignatura ha de donar eines i estratègies per al professorat que vulgui aprofundir en la didàctica de la matemàtica i la seva relació amb el món, tant des de la perspectiva de l'aplicació de les matemàtiques als mons físic o natural i sociocultural com des de la perspectiva de la inspiració en ambdós mons per a inspirar/crear matemàtiques i dissenyar, gestionar i avaluar intervencions en l'aula de matemàtiques de primària segons aquests referents. S'imparteix quan l'alumnat ja ha cursat les assignatures obligatòries: Matemàtiques per mestres, Aprenentatge de les matemàtiques i currículum i Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques, i que vulguin o bé cursar-la com assignatura de lliure elecció, o bé per obtenir la menció en didàctica de les matemàtiques. És per això que des de l'assignatura Matemàtiques per comprendre el món es vol incidir en el coneixement del món que ens envolta (tant físic/natural com social i cultural) des del punt de vista de les matemàtiques, per donar eines a fi d'oferir recursos i estratègies que permetin als futurs/es docents presentar una matemàtica amb sentit, utilitat i significat a primària. Aquesta assignatura desenvolupa el coneixement pràctic i l'aplicació del currículum matemàtic de primària en la planificació, el disseny i l'avaluació de tasques i seqüències d'ensenyament i aprenentatge de continguts matemàtics. Es treballen aspectes de numeració i càlcul, relacions i canvi, espai i forma, mesura, i estadística i atzar per tal de comprendre el món que ens envolta i tenir eines didàctiques per a dissenyar intervencions a l'aula de matemàtiques de primària. Es concreten els següents objectius específics: 1. Conèixer diferents aplicacions de les matemàtiques tant des del punt de vista de l'entorn social (sociocultural) com físic (món natural). 2. Dissenyar intervencions per a l'ensenyament de les matemàtiques a primària en base a aquests aplicacions. 3. Dissenyar, planificar, gestionar i avaluar activitats d'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques en base als criteris marcats pel currículum de primària. 4. 1 Matemàtiques per a comprendre el món 2012 - 2013 4. Treballar els continguts matemàtics de l'entorn fent servir metodologies didàctiques eficients. 5. Conèixer el paper del món que ens envolta (natural i sociocultural) per a crear matemàtiques en un sentit invers al d'aplicació esmentat abans. Conèixer idees matemàtiques d'altres mons culturals presents en les aules de primària.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Studies: Educació Primària [2500798]
Study plan: Grau en Educació Primària [896]
Document: Objecte d'aprenentatge



5 p, 16.3 KB

The record appears in these collections:
Course materials > Course guides

 Record created 2012-07-23, last modified 2023-07-22



   Favorit i Compartir