Research literature

Research literature 27 records found  beginprevious15 - 24next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
15.
99 p, 1.9 MB La democratización en la producción de música electrónica / Morcillo Martínez, Héctor ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La figura del productor musical al sector dance està canviant vertiginosament als últims anys a partir d'una revolució als mètodes de creació de música electrònica. La era digital en la producció d'aquest gènere ha obert un ampli ventall de possibilitats creatives, apropant aquesta pràctica a un major nombre d'usuaris. [...]
La figura del productor musical en el sector dance está cambiando vertiginosamente en los últimos años a partir de una revolución en los mètodos de creación de música electrónica. La era digital en la producción de este género ha abierto un amplio abanico de posibilidades creativas, acercando esta práctica a un mayor nombre de usuarios. [...]
The music producer role is changing heavily on the past few years thanks to a revolution on the electronic music creation process. The digital era in dance music production is offering more creative possibilities, making more people able to produce music. [...]

2016
Grau en Periodisme [971]  
16.
428 p, 6.7 MB Inteligencia colectiva en los juegos sociales en Facebook : Zynga versus EA Playfish: empresas, usuarios, contenidos e interacciones / Díaz Álvarez, Lluïsa ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
El fenómeno de los juegos sociales en Facebook ha resultado un paradigma de cambio dentro de la industria del videojuego. En este proceso vemos involucrados diversos factores como las empresas, los contenidos, los usuarios y las interacciones producidas entre ellos. [...]
The phenomenon of social games on Facebook has been a paradigm shift within the video game industry. In this process we involved several factors such as business, content, users and produced the interactions between them. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
3 documents
17.
50 p, 5.0 MB Aventus : proyecto para la rentabilidad económica del canal audiovisual videoreviewPARKS / González Martínez, Adrián ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aventus és un projecte que té l'objectiu d'explotar econòmicament la venda de productes j serveis relacionats amb l'oci actiu (pares temàtics. Activitats de natura i aventura . . . ). El seu antecedent és videoreviewPARKS, un canal audiovisual en la plataforma YouTube enfocat al sector de I'oci actiu. [...]
Aventus es un proyecto que nace con la finalidad de explotar económicamente la venta de productos y servicios relacionados con el ocio activo (parques temáticos, actividades de naturaleza y aventura…). [...]
Aventus is a project born in order to economically exploit the sale of products and services related to active leisure (theme parks, nature and adventure activities…). His antecedent is videoreviewPARKS, an audiovisual channel on the YouTube platform focused on the active leisure sector. [...]

2016
Grau en Comunicació Audiovisual [968]  
18.
175 p, 5.7 MB La importància de les xarxes socials a una campanya de Verkami / Sánchez Tarifa, Sara ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
A través del crowdfunding, molts creadors obtenen el finançament que necessiten per a les seves produccions audiovisuals. Aquests sistema connecta els emprenedors amb els mecenes que volen donar suport als seus projectes. [...]
A través del crowdfunding, muchos creadores obtienen el financiamiento que necesitan para sus producciones audiovisuales. Este sistema conecta emprendedores con los mecenas que quieren apoyar sus proyectos. [...]
Through crowdfunding, many creators get the finance they need to complete the making of their audiovisual productions. This system connects entrepreneurs with benefactors that provide financial backing for the projects. [...]

2015
Grau en Periodisme [971]  
19.
122 p, 6.4 MB Claus de l'engagement i gestió de continguts a Facebook dels equips de futbol catalans de Segona Divisió A a Espanya / Sanmiquel Font, Laia ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Les xarxes socials han deixat de ser un simple mitja de comunicació i actualment són una potent eina dins del departament de Comunicació de molts clubs de futbol. Aquesta investigació pretén establir unes bases aproximades sobre com generar engagement a Facebook a partir de l'anàlisi de les estratègies de comunicació de la Unió Esportiva Llagostera, del Futbol Club Girona i del Centre d'Esports Sabadell.
Las redes sociales han dejado de ser un simple medio de comunicación y actualmente son una potente herramienta dentro del departamento de Comunicación de muchos clubes de fútbol. Esta investigación pretende establecer unas bases aproximadas sobre cómo generar engagement en Facebook a partir del análisis de las estrategias de comunicación de la U. [...]
Social networks are no longer just a communication media. Nowadays, they has become a powerful tool inside Communication departments of many football clubs . This research aims to establish a approximate basis about how to generate engagement on Facebook from the analysis of the communication strategies of the U. [...]

2015
Grau en Comunicació Audiovisual [968]  
20.
348 p, 8.1 MB Social networking and the Olympic Movement : social media analysis, opportunities and trends / Fernández Peña, Emilio, dir. ; Arauz, Mari ; Sha, Angelica ; García, Sandro ; Centre d'Estudis Olímpics
Report of the research project on social media and the Olympics, funded by the International Olympic Committee, and developed at CEO-UAB in 2010. Among the objectives of the research there were the study of the challenges that social networks sites on the Internet offers to traditional communication models of sports organizations, with special attention to the presence of the Olympic Movement in these networks, and potential use to promote the Olympic values. [...]
Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona 2011  
21.
451 p, 38.3 MB Discurso político sobre la independencia a través de Twitter : Comparación del caso catalán y escocés / Bueno Rodríguez, Lidia ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Les xarxes socials han canviat per sempre la comunicació política, és per això que s'ha volgut fer un estudi comparatiu i centrat en Twitter, en el que s'ha analitzat el discurs de polítics catalans i escocesos en referència als processos sobiranistes que afecten ambdues regions. [...]
Las redes sociales han cambiado para siempre la comunicación política, es por ello que se ha hecho un estudio comparativo y centrado en Twitter, en el que se ha analizado el discurso de políticos catalanes y escoceses sobre los procesos soberanistas que afectan a ambas regiones. [...]
Social networks has changed forever the political comunication. That is the reason why I have made a compartive study focused on Twitter, which has analized the speeches of Catalan and Scotland politicians about the independence processes in both regions. [...]

2014
Grau en Periodisme [971]  
22.
150 p, 2.3 MB The Great Firewall of China: A case analysis on how foreign media view the online censorship in China / Torner Blancafort, Judith ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu d'aquest estudi és entendre, comparar i analitzar com els mitjans internacionals tracten la censura en línia a la Xina en diaris americans i espanyols i comparar els resultats amb les opinions dels ciutadans xinesos sobre la Gran Muralla de Foc Xina, venint de la hipòtesis que la censura d'Internet a la Xina és impossible de superar i que restringeix a la població xinesa a més de malmetre els mitjans i les companyies internacionals.
El objetivo de éste estudio es entender, comparar y analizar cómo los medios internacionales tratan la censura en línea en China en periódicos americanos y españoles y comparar los resultados con las opiniones de ciudadanos chinos sobre la Gran Muralla de Fuego China, viniendo de la hipótesis que la censura de Internet en China es imposible de superar y de que restringe a la población China además de dañar los medios y compañías internacionales.
The purpose of this study is to understand, compare and analyze how international media treat the online censorship in China in both Spanish and American media and compare the results with what Chinese citizens believe about the Chinese Firewall, coming from the hypothesis that the Internet censorship in China is impossible to overpower and that it restricts the Chinese population as well as damages foreign media and companies.

2014
Grau en Periodisme [971]  
23.
109 p, 14.5 MB L'evolució de la crònica futbolística de diari / Graupera Ponsa, Gerard ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El Treball de Final de Grau "L'evolució de la crònica futbolística de diari" és un estudi sobre el desenvolupament de les cròniques en paper dels partits de futbol des dels anys 50 fins a l'actualitat. [...]
El trabajo de fin de grado "La evolución de la crónica futbolística de periódico" es un estudio sobre el desarrollo de las crónicas en papel de los partidos de fútbol desde los años 50 hasta la actualidad. [...]
The document "The evolution of the newspaper football report" is a study about the development of the newspaper football reports from the 50s to the present. To do that, I have analyzed two reports per decade, one of ABC and on of Mundo Deportivo. [...]

2014
Grau en Periodisme [971]  
24.
133 p, 5.7 MB La complicitat / Muñoz Pandiella, Lluís ; Fernández Peña, Emilio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'escriptura d'un guió original d'un llargmetratge, la seva producció i la seva realització per mostrar i posar en pràctica els coneixements i les capacitats adquirides durant el Grau de Comunicació Audiovisual a la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
La escritura de un guión original de un largometraje, su producción y su realización para mostrar y poner en práctica los conocimientos y las capacidades adquiridas durante el grado de Comunicación Audiovisual en la Universidad Autónoma de Barcelona. [...]
Writing an original screenplay for a feature film production and its realization to show and put into practice the knowledge and skills acquired during the degree of Audiovisual Communication at the Autonomous University of Barcelona. [...]

2014
Grau en Comunicació Audiovisual [968]  

Research literature : 27 records found   beginprevious15 - 24next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.