Documentos de investigación

Documentos de investigación Encontrados 24 registros  inicioanterior15 - 24  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
15.
361 p, 2.6 MB La Veu de les famílies en el sistema educatiu : aposta pel bé comú o estratègia de clausura? / Comas Sàbat, Marta ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
Aquesta tesi doctoral explora la participació de les famílies a l'escola des d'una perspectiva inèdita ja que conceptualitza els moviments de famílies en educació com a subjectes polítics amb capacitat de veu i d'incidència en el sistema educatiu. [...]
This doctoral thesis explores the participation of families in the school from an unprecedented perspective, since it conceptualizes the families' movements within education as political subjects with a voice and impact on the educational system. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
16.
1 p, 8.3 MB Voler és poder? : impacte de la Formació Professional Bàsica sobre l'autopercepció de capacitat acadèmica i expectatives de futur de l'alumnat / Gil Morales, Sara ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'expansió de l'escola gratuïta i obligatòria va suposar i suposa una de les majors conquestes d'un país per les possibilitats que obre de desenvolupament intel·lectual i cultural de la seva població, cohesió social i creixement econòmic, entre molt altres beneficis. [...]
2018
Grau en Sociologia [819]
2 documentos
17.
47 p, 1.4 MB La influència de la classe social i la composició dels centres en les oportunitats educatives de l'alumnat / Gómez Bedmar, Carla ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La distribució desigual de l'alumnat en clau social i la composició social dels centres són variables que els darrers anys han estat investigades com a factors determinants en el rendiment acadèmic. [...]
2017
Grau en Educació Primària [896]  
18.
481 p, 3.7 MB Expectativas docentes, agrupamiento del alumnado y segregación escolar : una etnografía en entornos de alta complejidad social en Cataluña / Castejón, Alba ; Pàmies Rovira, Jordi, dir. ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
Esta tesis doctoral tiene como objetivo explorar las expectativas docentes y las prácticas pedagógico-organizativas de atención a la diversidad en educación secundaria -específicamente de agrupamiento del alumnado- para profundizar en la comprensión de las prácticas docentes y la experiencia del alumnado, y analizarlos en términos de desigualdad y justicia educativa. [...]
This doctoral dissertation studies teacher expectations and school organizational practices -specifically those related to student grouping- to understand teacher practices and students experiences, and analyse them in terms of inequalities and justice. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
19.
401 p, 1.9 MB ¿Qué lleva a los jóvenes a dejar los estudios? : explorando los procesos de (des)vinculación escolar desde una perspectiva de clase y género / Curran, Marta ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
El abandono escolar prematuro (AEP) representa uno de los principales problemas estructurales del sistema educativo catalán no tan solo por los efectos negativos que tienen para los jóvenes sino porque representa un desafío para el desarrollo social, económico y cultural del conjunto del país. [...]
[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
20.
113 p, 3.1 MB Anàlisi de dades. Document de base 2 per a l'informe Oportunitats educatives a Barcelona 2016 / González Motos, Sheila (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanchez Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sintes, Elena, coord. ; Albaigés, Bernat, col. ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- col. ; Bonal, Xavier, col. ; Martínez, Miquel, col. ; Tarabini-Castellani, Aina, col. ; Institut Infància i Adolescència
Barcelona 2016  
21.
20 p, 241.9 KB El repàs escolar com a complement de l'educació formal : un estudi segons la classe social i el capital emocional / López Sánchez, Alba ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'educació dels instituts conviu amb la pràctica privada de classes particulars de reforç educatiu. La falta d'eficiència del sistema educatiu impulsa al sector privat a resoldre la demanda d'alguns estudiants; s'individualitza el fracàs escolar com si fos quelcom que estudiants han de resoldre per continuar el ritme d'aprenentatge a les aules. [...]
2017
Grau en Sociologia [819]
2 documentos
22.
38 p, 567.1 KB El discurs dels mestres d'educació primària envers la pobresa infantil i l'èxit educatiu / Arnau Rodríguez, Arantzazu ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Un de cada tres alumnes de les aules catalanes es troba en situació de risc de pobresa, fet que té conseqüències en les seves possibilitats d'èxit educatiu. El propòsit d'aquesta recerca és analitzar diferents discursos dels mestres d'educació primària en relació a la pobresa i a l'èxit educatiu, així com els elements inhibidors o promotors d'aquests discursos. [...]
2016
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  
23.
56 p, 1.6 MB Expectatives del (futur) professorat d'educació primària : les conseqüències en el rendiment acadèmic dels infants / Ortega Boguña, Iris ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El món de l'educació, des d'un temps enrere, porta analitzant les conseqüències que provoquen en els infants els efectes de les expectatives i de l'etiquetatge. Les recerques mostren com el mal tractament de les expectatives en l'educació provoca un efecte en el comportament de l'alumnat, influencia el seu futur acadèmic inclús acaba possibilitat una reproducció les desigualtats socials. [...]
2015
Grau en Educació Primària [896]  
24.
471 p, 2.0 MB Educación, pobreza y desarrollo : agendas globales, políticas nacionales, realidades locales / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Desde los años noventa la educación ocupa un lugar fundamental en la agenda global de lucha contra la pobreza. Organismos internacionales, gobiernos nacionales y organizaciones no gubernamentales coinciden en señalar las virtudes de la inversión educativa para reducir el nivel de pobreza de la población y estimular el nivel de desarrollo nacional. [...]
Since the nineties, education has played a fundamental role in the global struggle against poverty. International organisms, national governments and non-governmental organisations agree in highlighting the virtues of investing in education as a mechanism to reduce poverty and stimulate development. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  

Documentos de investigación : Encontrados 24 registros   inicioanterior15 - 24  ir al registro:
Vea también: autores con nombres similares
101 Tarabini-Castellani, Aina
1 Tarabini-Castellani, Aina Universitat
26 Tarabini-Castellani, Aina,
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.