Resultados globales: 56 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 49 registros
Libros y colecciones, Encontrados 2 registros
Documentos de investigación, Encontrados 5 registros
Artículos Encontrados 49 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
15 p, 201.6 KB El proyecto Go-Lab como entorno virtual de aprendizaje : análisis y futuro / Palau Martín, Ramon (Universitat Rovira i Virgili) ; Mogas Recalde, Jordi (Universitat Rovira i Virgili) ; Domínguez-García, Santiago (Universitat Rovira i Virgili)
Este estudio parte del objetivo de evaluar el proyecto Go-Lab en clave de espacio virtual de aprendizaje. La necesidad de aprender ciencia de una forma más aplicada y manipulativa se enfrenta al alto coste de los laboratorios. [...]
Aquest estudi es basa en l'objectiu d'avaluar Go-Lab en termes d'espai d'aprenentatge virtual. La necessitat d'aprendre ciència d'una manera més aplicada i manipulativa s'enfronta a l'alt cost dels laboratoris. [...]
The aim of this study was to evaluate Go-Lab as a virtual learning space. For this purpose, a mixed methodology with an explanatory sequential design was used. On the one hand, a questionnaire was administered to a sample of 34 advanced Go-Lab users to evaluate the platform based on the characteristics of a virtual learning space. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1068
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 407-421 (Monográfico)  
2.
7 p, 427.6 KB #WhiteMirrorProject, cap a la reflexió activa sobre el desenvolupament sostenible / Domènech-Amador, Núria (Institut Francesc Ferrer i Guàrdia (Sant Joan Despí, Catalunya)) ; Martínez Gargallo, Marc (Institut Bernat el Ferrer (Molins de Rei, Catalunya))
El #WhiteMirrorProject, és un projecte per a reflexionar sobre el desenvolupament sostenible i tecnològic. L'alumnat comença analitzant diversos aspectes relacionats amb el medi ambient i la tecnologia. [...]
The #WhiteMirrorProject is a project to think about sustainable and technological development. Students begin by analyzing several subjects related to the environment and technology. Based on this analysis, they make a prediction of how these elements will affect society in the future. [...]

2019 - 10.5565/rev/ciencies.412
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 38 (2019) , p. 2-8 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
6 p, 453.1 KB Apropant la perspectiva STEAM a docents de tecnologia en formació / Ortega Torres, Enric (Florida Universitària. Departament de Didàctica de les Ciències)
La presència del terme STEM a la investigació educativa i als documents internacionals sobre educació científica és un fet contrastat. Aquesta realitat és coneguda pels docents de secundària en formació? Es mostra una intervenció didàctica realitzada amb futurs do-cents de tecnologia que evidència el seu desconeixement a priori sobre aquesta perspec-tiva i serveix per a dotar-los d'estratègies que els ajuden a dissenyar propostes didàcti-ques STEAM pròpies.
The concept of STEM in educational research and international references on scientific education is a fact. Is this reality known by future secondary school teachers? We show a didactic intervention with initial training technology teachers that demonstrates their prior lack of knowledge about this perspective and provides them with strategies to design their own STEAM didactic proposals.

2018 - 10.5565/rev/ciencies.398
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 36 (2018) , p. 30-35 (El Racó STEAM)  
4.
22 p, 992.3 KB Oportunidades de aprendizaje en temáticas ambientales brindadas por el currículum nacional de ciencias de Chile / Navarro Ciudad, Marianela Beatriz (Universidad de Los Andes (Xile). Centro de Investigación en Educación y Aprendizaje)
El objetivo del trabajo es evaluar en qué medida el currículum nacional de ciencias de Chile brinda oportunidades de alfabetización científica en temas ambientales. Para ello se efectuó un análisis de contenido de documentos curriculares, utilizando la metodología del estudio de oportunidades en matemáticas y ciencias (SMSO) y utilizando como referente los contenidos de medio ambiente que PISA evalúa. [...]
L'objectiu del treball és avaluar en quina mesura el currículum nacional de ciències de Xile brinda oportunitats d'alfabetització científica en temes ambientals. Per a això es va efectuar una anàlisi de contingut de documents curriculars, utilitzant la metodologia de l'estudi d'oportunitats en matemàtiques i ciències (SMSO) i utilitzant com a referent els continguts de medi ambient que PISA avalua. [...]
The aim of the current study is to evaluate to what extent Chile's national science currículum offers scientific literacy opportunities related to the environment. A content analysis of curricular documents was carried out using the Survey of Mathematics and Science Opportunities methodology (SMSO) and using the environmental contents that are evaluated by PISA as a reference. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.1961
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 107-127 (Investigaciones Didácticas)  
5.
20 p, 1.1 MB Aprendiendo sobre los cambios de estado en educación infantil mediante secuencias de pregunta-predicción-comprobación experimental / Cruz-Guzmán, Marta (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; García-Carmona, Antonio (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias) ; Criado, Ana M. (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias)
Aun con sus dificultades y limitaciones, el aprendizaje por indagación está considerado uno de los enfoques didácticos más idóneos para aprender ciencia haciendo ciencia. A fin de ponerlo en práctica en educación infantil, se diseñó una propuesta didáctica basada en secuencias de pregunta-predicción-comprobación. [...]
Àdhuc amb les seves dificultats i limitacions, l'aprenentatge per indagació està considerat un dels enfocaments didàctics més idonis per aprendre ciència fent ciència. A fi de posar-ho en pràctica en educació infantil, es va dissenyar una proposta didàctica basada en seqüències de pregunta-predicció-comprovació. [...]
Although not without difficulties and constrains, inquiry-based learning is currently considered one of the most suitable approaches when it is intended that children learn science by doing science. In order to promote this educational approach in Preschool Education, it was designed a teaching intervention through sequences of question-prediction-testing. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2336
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 175-193 (Innovaciones Didácticas)  
6.
22 p, 2.5 MB Ciencia-tecnología-sociedad : ¿Qué estamos haciendo en el ámbito de la investigación en educación en ciencias? / Strieder, Roseline Beatriz (Universidade de Brasília) ; Bravo Torija, Beatriz (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas) ; Gil Quílez, Maria José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Este trabajo tiene como objetivo reflexionar sobre cómo se aborda la ciencia-tecnología-sociedad (CTS) en la investigación en Didáctica de Ciencias en un contexto iberoamericano. Con la intención de considerar distintas realidades se analizan los artículos publicados en revistas del área de Brasil y España, identificando qué parámetros de CTS son los relevantes en dichas publicaciones. [...]
Aquest treball té com a objectiu reflexionar sobre com s'aborda la ciència-tecnologia-societat (CTS) en la recerca en Didàctica de Ciències en un context iberoamericà. Amb la intenció de considerar diferents realitats s'analitzen els articles publicats en revistes de l'àrea de Brasil i Espanya, identificant què paràmetres de CTS són els rellevants en aquestes publicacions. [...]
This work has the aim to reflect on how science-technology-society (STS) is addressed in science education research in an Ibero-American context. In order to consider the different realities, papers published in Science Education journals, both in Brazil and Spain, are analysed, identifying which parameters of STS are relevant in these publications. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2232
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 29-49 (Investigaciones Didácticas)  
7.
18 p, 272.9 KB Química Verde y Sostenibilidad en la educación en ciencias en secundaria / Mascarell, Laura (Universidad de Valencia) ; Vilches Peña, Amparo (Universitat de València)
Este trabajo se plantea estudiar el papel de la Química Verde en la educación científica para contribuir, desde ese campo, a la Ciencia de la Sostenibilidad y, por tanto, a la transición hacia sociedades sostenibles. [...]
Aquest treball es planteja estudiar el paper de la Química Verda a l'educació científica per contribuir, des d'aquest camp, a la Ciència de la Sostenibilitat i, per tant, a la transició cap a societats sostenibles. [...]
This paper proposes to study the role of Green Chemistry in Science Education, to contribute with Sustainability Science and therefore the transition to sustainable societies. For this purpose it will show the results of the analysis carried out about the teaching and the research attention to the contributions of Green Chemistry and the possibility to incorporate it in the formation of the citizenship and the adoption of measures to build a sustainable future. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1688
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 25-42 (Investigaciones Didácticas)  
8.
24 p, 443.4 KB Contribuciones de una intervención didáctica usando cuestiones sociocientíficas para desarrollar el pensamiento crítico / Torres Merchan, Nidia (Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia) ; Solbes Matarredona, Jordi (Universitat de València. Departament de didàctica de les Ciencies Experimentals i Socials)
El propósito de este estudio es presentar el impacto de una intervención usando cuestiones sociocientíficas para desarrollar el pensamiento crítico en estudiantes universitarios. Se hizo un estudio cuasiexperimental pretest-postest con 56 estudiantes durante 16 semanas. [...]
El propòsit d'aquest estudi és presentar l'impacte d'una intervenció usant qüestions sociocientíficas per desenvolupar el pensament crític en estudiants universitaris. Es va fer un estudi quasiexperimental pretest-postest amb 56 estudiants durant 16 setmanes. [...]
The purpose of this study is present the impact of an intervention using socioscientific issues to develop critical thinking in university students. It was made with a quasi-experimental study with 56 students for 16 weeks. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1638
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 43-65 (Investigaciones Didácticas)  
9.
5 p, 474.7 KB "MasterChef Junior", un context rellevant per a aprendre sobre el regne vegetal a 1r d'ESO / Cardona Roca, Emma ; Marchán Carvajal, Iván (Institut Europa (L'Hospitalet de Llobregat))
La proposta didàctica que es presenta es basa en una experiència didàctica desenvolupada a 1r d'ESO durant la unitat del Regne Vegetal. Treballada des d'un context proper per l'alumnat (el concurs "MasterChef Junior") pretén promoure l'aprenentatge significatiu del contingut científic, així com la rellevància dels continguts científics en la vida quotidiana.
The following didactic proposal consists of a didactic experience that took part at 1 ESO during the unit of Plant Kingdom. Developed from a point of view which was very close to students: "MasterChef Junior's contest", it had different aims. [...]

2015 - 10.5565/rev/ciencies.43
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 30 (Desembre 2015) , p. 2-6 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
10.
18 p, 412.0 KB Naturaleza de la ciencia en notícias científicas de la prensa : análisis del contenido y potencialidades didácticas / García-Carmona, Antonio (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias)
Se destaca el potencial didáctico de ciertas noticias científicas de la prensa diaria para introducir la naturaleza de la ciencia (NDC) en la educación científica. A fin de ponerlo de manifiesto, se analiza interpretativamente el contenido de un repertorio de cuarenta noticias relacionadas con la Física, publicadas en periódicos españoles de gran difusión. [...]
Newspaper reports of certain pieces of science news have the pædagogical potential of being able to introduce the Nature of Science (NOS) in science classes. This is illustrated in the present paper with an interpretative content analysis of a repertoire of 40 physics-related news items published in major Spanish newspapers. [...]
Es destaca el potencial didàctic de certes notícies científiques de la premsa diària per introduir la naturalesa de la ciència (NDC) en l'educació científica. Per tal de posar-ho de manifest, s'analitza interpretativament el contingut d'un repertori de quaranta notícies relacionades amb la Física, publicades en diaris espanyols de gran difusió. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1307
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 493-509  

Artículos : Encontrados 49 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Libros y colecciones Encontrados 2 registros  
1.
17 p, 434.0 KB Espacios de ciencia de libre elección : posibilidades y límites / Pedreira, Montserrat (Universitat de Vic) ; Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
Coincidiendo con el inicio del siglo XXI, en Cataluña han ido surgiendo escuelas de infantil y primaria que modifican su organización espacio-temporal, de manera que en diversos momentos del día, los niños y niñas dejan su sala para acceder a espacios habilitados con propuestas agrupadas por temáticas (el espacio de ciencias, de comunicación, de arte…) a las que acceden en libre elección y en grupos de distintas edades. [...]
Santiago de Chile : Ed. Mario Quintanilla. Laboratorio GRECIA-UC, 2017
Enseñanza de las Ciencia e Infancia. Problemáticas y avances de teoría y campo desde Iberoamérica, 2017, p. 151-169  
2.
6 p, 88.7 KB Reglament del Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM)
2003  

Documentos de investigación Encontrados 5 registros  
1.
58 p, 8.8 MB Classificar amb criteri : habilitats de classificació d'éssers vius i selecció de criteris a 1er d'ESO / Municio Samon, Guillem ; Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza els criteris de classificació que utilitza l'alumnat de 1er d'ESO a l'hora de classificar els éssers vius, així com l'evolució en l'ús d'aquests al llarg d'una unitat didàctica basada en la metodologia de l'Estudi de Cas, en un context museístic. [...]
2019  
2.
46 p, 1.4 MB El dibuix a classe de ciències : una eina modelitzadora i avaluadora / Martinez Martinez, Andrea ; Canet Pladevall, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza el recurs del dibuix a la classe de ciències com a una potent eina modelitzadora i la coavaluació d'aquest dibuix com a eina d'aprenentatge. Les dades es van recollir en un institut públic de Santa Coloma de Gramenet. [...]
juny 2019  
3.
176 p, 2.3 MB Educació científica en comunitat des d'un enfocament sociocultural L'hort escolar com a entorn d'aprenentatge per incloure les famílies / Amat, Arnau ; Espinet Blanch, Mariona, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi doctoral Educació científica en comunitat des d'un enfocament sociocultural. L'hort escolar com a entorn d'aprenentatge per incloure les famílies té la finalitat de descriure i interpretar el cas d'una petita escola d'infantil i primària, que durant quatre anys va estar desenvolupant un projecte a través de l'hort escolar per tal d'incloure familiars i veïnat. [...]
The main aim of the doctoral thesis Science education in community through a socio-cultural approach. The school food garden as a learning environment to engage families is to describe and to interpret the case of a small primary and kindergarten school, which developed a school food garden project in order to involve families and neighborhood. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014
3 documentos
4.
192 p, 3.0 MB L'emergència del diàleg disciplinar com a oportunitat per incorporar la complexitat en l'educació científica / Calafell, Genina ; Bonil, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La recerca planteja com a fenomen d'estudi la problemàtica associada a la hiperspecialització del coneixement en disciplines i pretén reflexionar entorn a la diversitat de modalitats de relació entre disciplines. [...]
The research takes as the study phenomenon the problems related to the overspecialisation of knowledge into disciplines, and aims to reflect on the diversity of types of relationships between disciplines. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
7 documentos
5.
361 p, 8.0 MB L'ús de les controvèrsies sociocientífiques per promoure la competència científica a l'educació secundària: el cas de la medicalització i el TDA-H / Domènech Calvet, Ana Mª ; Márquez, Conxita, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Roca Tort, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi L'ús de les controvèrsies sociocientífiques per promoure la competència científica a l'educació secundària: el cas de la medicalització i el TDA-H té la finalitat principal de descriure, analitzar i interpretar el desenvolupament de la competència científica dels alumnes de secundària (14 a 17 anys) a partir de la implementació d'una unitat didàctica contextualitzada en una controvèrsia sociocientífica (CSC). [...]
The main objective of the thesis The use of socioscientific issues as a way to promote the scientific competence in secondary education: the case of medicalization and ADHD is to describe, analyze and interpret the development of the scientific competence in high school students (aged 14 to 17) following the deployment of a SSI context-based teaching unit. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.