Results overview: Found 7 records in 0.02 seconds.
Articles, 5 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Research literature, 1 records found
Articles 5 records found  
1.
11 p, 876.8 KB Becoming "Language-Aware" in ICLHE : Creating a space of trust for collaborative partnerships between teachers, teacher trainers and language specialists / Kletzenbauer, Petra (University of Applied Sciences FH JOANNEUM) ; Fürstenberg, Ulla (Universität Graz) ; Reitbauer, Margit (Universität Graz)
In this paper, we present a cross-disciplinary collaboration model inspired by collaborative action research (CAR) developed at a computer science department at a University of Applied Sciences in Austria. [...]
En aquest article presentem un model de col·laboració interdisciplinària inspirat en la investigació-acció col·laborativa (IAC) desenvolupat en un departament d'informàtica d'una universitat de ciències aplicades d'Àustria. [...]
En este artículo presentamos un modelo de colaboración interdisciplinar inspirado en la Investigación-acción colaborativa (IAC) desarrollado en un departamento de informática de una Universidad de Ciencias aplicadas de Austria. [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.81
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 2 (2022) , p. 53-63 (Innovació i transmissió de coneixement)  
2.
16 p, 562.0 KB Interacciones académicas en un espacio mercantilizado : Redes de co-autoría en investigaciones sobre política educativa en Chile (1990-2019) / Villalobos, Cristóbal (Pontificia Universidad Católica de Chile. Centro de Estudios de Políticas y Prácticas en Educación) ; Queupil, Juan Pablo (Universidad Católica Silva Henríquez. Centro de Investigación para la Transformación SocioEducativa) ; Palacios, Diego (Universidad Mayor, Chile. Centro de Investigación en Sociedad y Salud)
Este artículo busca analizar las redes de coautoría sobre políticas educativas sobre Chile entre 1990 y 2019, periodo caracterizado por la implementación de un sistema escolar de mercado y organizado bajo la competencia. [...]
This article analyzes the research networks based on co-authorship works on educational policies about Chile between 1990 and 2019, a period characterized by the implementation of a market school system. [...]
Este artigo busca analisar as redes de coautorias em políticas educacionais no Chile entre 1990 e 2019, período caracterizado pela implantação de um sistema escolar de mercado organizado em regime de competição. [...]

2022 - 10.5565/rev/redes.945
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 33 Núm. 1 (2022) , p. 76-91 (Articulos)  
3.
12 p, 244.5 KB Design and quality criteria for archetype analysis / Eisenack, Klaus (Humboldt-Universität zu Berlin) ; Villamayor Tomás, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Epstein, Graham (University of Waterloo. School of Environment, Resources and Sustainability (Canada)) ; Kimmich, Christian (Masaryk University. Department of Environmental Studies (Czechia)) ; Magliocca, Nicholas (University of Alabama. Department of Geography (USA)) ; Manuel Navarrete, David (Arizona State University. School of Sustainability (USA)) ; Oberlack, Christoph (University of Bern. Centre for Development and Environment (Switzerland )) ; Roggero, Matteo (Humboldt-Universität zu Berlin) ; Sietz, Diana (Wageningen University (The Netherlands))
A key challenge in addressing the global degradation of natural resources and the environment is to effectively transfer successful strategies across heterogeneous contexts. Archetype analysis is a particularly salient approach in this regard that helps researchers to understand and compare patterns of (un)sustainability in heterogeneous cases. [...]
2019 - 10.5751/ES-10855-240306
Ecology and society, Vol. 24, Issue 3 (September 2019) , art. 6  
4.
24 p, 1.3 MB Colegios invisibles y patrones de colaboración en el Sistema de Investigación Agropecuaria en Colombia / Romero Goyeneche, Oscar Yandy (Universidad Nacional de Colombia.) ; Velez Cuartas, Gabriel (Universidad de Antioquia) ; Ramírez, Matías (Universidad de Sussex) ; Robledo Velásquez, Jorge (Universidad Nacional de Colombia) ; Balanzó, Alejandro (Universidad Externado de Colombia)
Se analizan los patrones de colaboración del sistema de investigación agropecuario en Colombia que surgen de la conformación de colegios invisibles. El análisis se hace en tres niveles: macro, referido a los patrones generales que organizan la colaboración en colegios invisibles, meso, que describe la capacidad de enlace de las distintas organizaciones en el sistema y micro, la conformación de colegios invisibles que permiten observar la diversidad temática. [...]
The collaboration patterns of the agricultural research system in Colombia that arise from the formation of invisible colleges are analyzed. The analysis is done in three levels: macro, referring to the general patterns that organize the collaboration, meso, which describes the capacity of link of the different organizations in the system, and micro, the formation of invisible colleges that allow observing the thematic diversity. [...]

2019 - 10.5565/rev/redes.818
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 30 Núm. 1 (2019) , p. 1-24 (Articulos)  
5.
30 p, 1.6 MB La colaboración científica en turismo : grupos y redes de investigación en Cataluña / Corral-Marfil, José-Antonio (Universitat de Vic. Departament d'Economia i Empresa) ; Cànoves, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
El objetivo del presente artículo es analizar la colaboración científica en el campo del turismo en Cataluña: caracterizar a los grupos de investigación; estudiar la colaboración de grupos, instituciones y países; explorar el efecto de la multidisciplinariedad y las revistas, e identificar investigadores clave. [...]
L'objectiu del present article és analitzar la col·laboració científica en el camp del turisme a Catalunya: caracteritzar els grups d'investigació; estudiar la col·laboració de grups, institucions i països; explorar l'efecte de la multidisciplinarietat i les revistes, i identificar-ne investigadors clau. [...]
Il s'agit d'analyser le poids de la collaboration scientifique dans le domaine du tourisme en Catalogne: caractériser les groupes de recherche; étudier la collaboration apportée par les groupes, les institutions et les pays; rechercher l'effet de la pluridisciplinarité et des revues; et identifier les chercheurs-clé. [...]
The aim was to analyse research collaboration in the field of tourism in Catalonia: to describe the research groups; to study the collaboration between groups, organisations and countries; to explore the level of multidisciplinarity in relation with the type of journals; and to identify key researchers. [...]

2014 - 10.5565/rev/dag.84
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 60, Núm. 1 (Gener-abril 2014) , p. 57-86  

Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
25 p, 1.1 MB Opening up the Humanities : popular fictions and what students can contribute / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona)
Inaugural conference (Literature and Culture) of the academic year 2018-19, Department of Filología Inglesa, BA in English Studies, Universidad de Murcia.
2018
Inauguración del curso académico 2018-19, Dept. Filología Inglesa, Universidad de Murcia. Murcia, España, : 2018  

Research literature 1 records found  
1.
54 p, 1.4 MB A Zombie Apocalypse : developmental stages in L2 learners' interactional skills when working in small groups / Cervera Rovira, Núria ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This paper focuses on learners' talk while doing group work in grade 8 of secondary education in Catalonia. It aims to gain understanding of the interactional strategies deployed by the students as they try to reach an agreement. [...]
Aquest treball es centra en la parla dels estudiants de segon d'ESO a Catalunya mentre duen a terme el treball en grup. L'article intenta entendre millor les estratègies interaccionals utilitzades pels estudiants mentre intenten arribar a un acord. [...]

2020  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.