Dipòsit Digital de Documents de la UAB 128 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
11.
17 p, 287.1 KB Rethinking citizen participation in scientific and technical issues : a study within the Spanish local government / Moyà-Köhler, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
La creciente complejidad de las cuestiones tecnocientíficas ha supuesto un reto para la toma de decisiones en nuestras democracias. Así, durante las dos últimas décadas hemos asistido a un auge de procesos participativos que guardan la promesa de democratizar estas cuestiones a través de la inclusión de los ciudadanos en la toma de decisiones. [...]
The growing complexity of technoscientific issues has posed a challenge to decision-making in our democracies. Over the last two decades, we have thus witnessed a rise in the participatory processes that promise to democratize these issues by including citizens in decision-making. [...]

2023 - 10.36390/telos252.09
Telos : Revista de Estudios Interdisciplinarios en Ciencias Sociales, Vol. 25, Núm. 2 (2023), p. 27-43  
12.
4.6 MB La participació com a pràctica de democratització de la producció tecnocientífica i la presa de decisions / Faucha Hernández, Mireia ; Aceros, Juan Carlos, dir. ; Domènech i Argemí, Miquel, dir.
En les societats del coneixement, la concepció del coneixement en ciència i tecnologia comporta l'omissió de la ciutadania del desenvolupament tecnocientífic. S'argumenta que la complexitat d'aquests processos impedeix que el públic pugui dir la seva a l'hora de generar coneixements. [...]
En las sociedades del conocimiento, la concepción del conocimiento en ciencia y tecnología comporta la omisión de la ciudadanía del desarrollo tecnocientífico. Se argumenta que su complejidad impide que el público pueda decir la suya a la hora de generar conocimientos. [...]
In knowledge societies, the conception of knowledge in science and technology entails the omission of citizenship from techno-scientific development. It is argued that its complexity prevents the public from saying theirs when it comes to generating knowledge. [...]

2023  
13.
4 p, 102.9 KB Eines i Habilitats per la Comprensió de la Realitat Psicosocial [42595] / Tirado Serrano, Francisco Javier ; Domenech Argemi, Miquel ; Elejabarrieta Olabarri, Francisco Javier ; Pujol Tarres, Juan ; Martinez Martinez, Luz Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
- Conèixer diferents marcs de comprensió de la realitat psicosocial. - Identificar les potencialitats i debilitats dels diferents marcs de comprensió presentats com a eines per a l'anàlisi de fenòmens psicosocials. [...]
- This subject provides students with different theoretical frameworks to analyse psychological-social reality. - This subject offers students a description of the potentialities and weaknesses of the different theoretical frameworks presented as tools for the analysis of psychological-social phenomena. [...]
- Conocer diferentes marcos de comprensión de la realidad psicosocial. - Identificar las potencialidades y debilidades de los diferentes marcos de comprensión presentados como herramientas para el análisis de fenómenos psicosociales. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca i Intervenció Psicosocial [1131]
3 documents
14.
5 p, 107.3 KB Innovació Social [106598] / Vilariño Freire, Fernando Luis ; Domenech Argemi, Miquel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'assignatura té com a objectiu principal la introducció dels conceptes bàsics de la innovació social com a motor de progrés en el sentit més ampli. Es dotarà lalumnat de les eines i competències necessàries per dirigir i desenvolupar problemes dinnovació i emprenedoria, a partir de la valorització de tecnologies de IA per resoldre problemes reals. [...]
The subject's main objective is to introduce the basic concepts of social innovation, as a motor of progress, in the broadest sense. Students will be provided with the necessary tools and skills to direct and develop innovation and entrepreneurship problems, based on the valorization of AI technologies to solve real problems. [...]
La asignatura tiene por objetivo principal la introducción de los conceptos básicos de la innovación social, como motor de progreso, en el sentido más amplio. Se dotará al alumnado de las herramientas y competencias necesarias para dirigir y desarrollar problemas de innovación y emprendimiento, a partir de la valorización de tecnologías de IA para resolver problemas reales. [...]

2023-24
Grau en Intel·ligència Artificial / Artificial Intelligence [1497]
3 documents
15.
5 p, 105.5 KB Ètica [106559] / Dellunde Clavé, María Pilar ; Domenech Argemi, Miquel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
A partir casos d'estudi reals, aquest curs està dissenyat per introduir als estudiants les implicacions ètiques i socials de la intel·ligència artificial (IA). L'assignatura promourà la incorporació d'estratègies i l'ús d'eines per minimitzar els riscos ètics alhora desenvolupar sistemes d'IA en el marc d'una IA responsable.
Drawing from real-world case studies, this course is designed to instill in students awareness of the ethical and societal implications of artificial intelligence (AI). It provides comprehensive instruction on incorporating strategies and utilizing tools to minimize ethical risks while fostering the development of AI systems within the framework of responsible AI.
A partir de casos de estudio reales, este curso está diseñado para introducir a los estudiantes las implicaciones éticas y sociales de la inteligencia artificial (IA). La asignatura promoverá la incorporación de estrategias y el uso de herramientas para minimizar los riesgos éticos y desarrollar sistemas de IA en el marco de una IA responsable.

2023-24
Grau en Intel·ligència Artificial / Artificial Intelligence [1497]
3 documents
16.
5 p, 105.9 KB Fonaments de Sociologia [106218] / Domenech Argemi, Miquel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1. Comprendre la influència de la ciència i la tècnica a l'evolució de les societats occidentals, així com els condicionaments històrics i socials en la creació científica i tecnològica 2. Explicar el funcionament de la recerca científica. [...]
1. To understand the influence of science and technology on the evolution of Western societies, as well as the historical and social conditioning factors in scientific and technological creation. 2. [...]
1. Comprender la influencia de la ciencia y la técnica en la evolución de las sociedades occidentales, así como los condicionamientos históricos y sociales en la creación científica y tecnológica. [...]

2023-24
Grau en Ciència, Tecnologia i Humanitats [1484]
3 documents
17.
118 p, 9.4 MB Cap a un Covadonga innovador, inclusiu, saludable i sostenible : co-creant una agenda compartida per a l'any 2030 : visions i experiencies / Kourkoutas, Konstantinos ; Arellano, Blanca ; Avellaneda Garcia, Pau ; Bonada, Arnau ; Cardeñosa, Gabriel ; Carrasco Bonet, Marta ; Cereceda Otárola, Marcos ; Colquechambi, Adriana ; Domènech i Argemí, Miquel ; Fava, Nadia ; Fernández, Emilio ; Fernández, Tatiana ; Gabarell, Xavier ; Griera, Eudald ; Lopez, Oriol ; Muñoz, Francesc ; Muñoz, Pere ; Phillips, Bill ; Ricart, Sergi ; Ruiz, Encarna ; Tonini, Pietro
El present document recull, sintetitza i ordena el conjunt de definicions, diagnòstics, visions de futur, reptes i actuacions identificades que han estat consensuades amb els diferents actors en els diferents processos de treball, de debat i de participació que hi ha hagut al llarg del 2020. [...]
Cerdanyola del Vallès : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021
2 documents
18.
28 p, 645.6 KB Prácticas Integradas en la Facultad de Psicología : una experiencia de innovación docente fundamentada en la metodología del Aprendizaje Basado en Problemas / Peñaranda-Cólera, Maria del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Costa Miserachs, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Mitjavila i Garcia, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Izquierdo, Conrad (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
En esta comunicación presentamos la experiencia de innovación docente derivada del desarrollo e implementación de la asignatura "Prácticas Integradas" del Grado de Psicología en la Facultad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
In this paper we present the educational innovation experience derivated from the development and implementation of the course "integrated practices" in the bachelor in psychology of the faculty of psychology at the autonomous university of Barcelona. [...]

2012
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012)  
19.
183 p, 978.2 KB Polítiques del càstig? Anàlisi comparativa del discurs de política penitenciària a : Dinamarca, França, Anglaterra, Gal·les i el Canadà / Gallego, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Subirats, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Íñiguez Rueda, Lupicinio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
L'objectiu principal de l'estudi ha estat conèixer els marcs cognitius i institucionals que tenen les polítiques penitenciàries de Dinamarca, França, Regne Unit i Gal·les i Canadà. Es comparen els discursos presents de fonts directes i indirectes que donen fonamentació semàntica a cada una de les accions polítiques reals d'aquests països. [...]
Barcelona: Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya), 2009 (Documentos de trabajo (Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Catalunya)))
2 documents
20.
11 p, 523.3 KB Stop burning garbage!exploring an anti-waste-to-energy social movement and its effects on local politics in Spain / Barat-Auleda, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
In 2019, news of the opening of a waste incinerator sparked a socio-environmental controversy in a village in the Pyrenees in Catalonia (Spain). With the aim of influencing local public policies and taking part in the decision making around the project, a group of neighbors formed a citizen platform called the Cercs Anti-incineration Platform (PAIC). [...]
2022 - 10.1016/j.erss.2022.102772
Energy research & social science, Vol. 92 (Octubre 2022) , 11 pag. Article 102772  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 128 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.