Resultats globals: 19 registres trobats en 0.06 segons.
Articles, 17 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
17 p, 833.2 KB Pactism in Catalonia : a dual conception of the political community / De Montagut, Tomàs (Universitat Pompeu Fabra) ; Ripoll, Pere (Universitat Pompeu Fabra)
This article offers a historiographic definition of 'pactism', i. e. the pact-based model institutional doctrine and practice held in Europe from the High-Middle Ages onwards, until the emergence of the modern concept of sovereignty in the absolutist state of the 16th and 17th centuries. [...]
2020 - 10.2478/jocih-2019-0012
Journal of Catalan Intellectual History, Vol. 12 (Desembre 2020) , p. 8-24  
2.
22 p, 827.3 KB L'estrat gòtic de l'absis de Santa Maria de Terrassa / Favà Monllau, Cèsar (Museu Nacional d'Art de Catalunya)
L'article pretén oferir una primera visió de conjunt de les pintures murals gòtiques de l'absis de Santa Maria de Terrassa (Barcelona), actualment traspassades a diverses teles custodiades al Museu de Terrassa. [...]
This article aims to offer a first overview of the Gothic mural paintings from the apse of Santa Maria in Terrassa (Barcelona), which at one point were transferred to canvas and are currently kept in the Museu de Terrassa. [...]

2020 - 10.5565/rev/locus.379
Locus amoenus, Vol. 18 (2020) , p. 27-48 (Articles)  
3.
20 p, 609.7 KB Diseño de tareas en el marco de la teoría antropológica de lo didáctico / García, Francisco Javier (Universidad de Jaén) ; Barquero Farras, Berta (Universitat de Barcelona) ; Florensa, Ignasi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bosch, Marianna (Universitat Ramon Llull)
En la Teoría Antropológica de lo Didáctico (TAD), el diseño de tareas se integra dentro de su metodología experimental planteada en términos de ingeniería didáctica. La implementación de nuevas organizaciones de enseñanza y aprendizaje, basadas en nuevas formas de concebir las actividades matemáticas escolares, se inscribe en una problemática epistemológica e institucional. [...]
In the Anthropological Theory of the Didactic (ATD), task design is integrated into its experimental methodology in terms of didactic engineering. The implementation of new teaching and learning organizations, based on new ways of conceiving school mathematical activities, is an integral component of the ATD epistemological and institutional analyses. [...]
Na Teoria Antropológica do Didático (TAD), o desenho de tarefas integra-se dentro da sua metodologia experimental formulada em termos de engenharia didática. A implementação de novas organizações de ensino e aprendizagem, baseadas em novas formas de conceber as atividades matemáticas escolares, faz parte de uma problemática epistemológica e institucional. [...]
Dans la Théorie Anthropologique du Didactique (TAD), la conception de tâches d'enseignement est intégrée dans sa méthodologie expérimentale en termes d'ingénierie didactique. La mise en place de nouvelles organisations didactiques, basées sur de nouvelles façons de concevoir les activités mathématiques scolaires, s'inscrit dans une problématique épistémologique et institutionnelle. [...]

2019 - 10.35763/aiem.v0i15.267
Avances de investigación en educación matemática, Núm. 15 (abril 2019) , p. 75-94  
4.
14 p, 605.7 KB Validación de un cuestionario para evaluar las actitudes del profesorado universitario ante la innovación curricular / Meneses Riquelme, Galia Fernanda (Universidad de Tarapacá) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo tiene como objetivo informar acerca del proceso de diseño, validación, aplicación, estructura factorial y confiabilidad de un cuestionario para medir las actitudes del profesorado universitario ante la innovación curricular. [...]
This article aims to present the process of design, validation, application, factorial structure and reliability of a questionnaire to measure the attitudes of university faculty to curricular innovation. [...]
Cet article vise à présenter le processus de conception, de validation, d'application, de structure factorielle et de fiabilité d'un questionnaire pour mesurer les attitudes du professorat universitaire par rapport à l'innovation curriculaire. [...]

2017
Acción pedagógica, Vol. 26, núm. 1 (2017)  
5.
15 p, 178.2 KB The Return of the Prehistoric and the "Deathwish" of the Tribals in Mahasweta Devi's Novella, Pterodactyl, Puran Sahay, and Pirtha / Bayer, Jogamaya
This essay focusses on the cultural violence perpetrated against the adivasis in Mahasweta Devi's novella, Pterodactyl, Puran Sahay, and Pirtha. It illuminates how passive resistance of adivasis in the form of collective mourning upon the appearance of the pterodactyl in their region is misconstrued by others as a "deathwish". [...]
Este ensayo se centra en la violencia cultural perpetrada contra los adivasis en la novela de Mahasweta Devi, Pterodactyl, Puran Sahay y Pirtha y esclarece cómo la resistencia pasiva de los adivasis, en forma de luto colectivo, es deconstruida por otros como un "deseo de la muerte". [...]

2017 - 10.5565/rev/indialogs.44
Indialogs : Spanish journal of India studies, Vol. 4 (2017) , p. 95-109 (Articles)  
6.
24 p, 312.1 KB Is There a Place for Cross-cultural Contastive Rhetoric in English Academic Writing Courses? / Zhou, Lin (University of Illinois at Urbana-Champaign)
This is a primary study investigating the pedagogical approach of employing cross-cultural contrastive rhetoric (CCCR) comparisons in graduate-level writing courses. Two 501-level (advanced) classes were recruited to participate in this study: one class received CCCR instruction and participated in CCCR discussions, and the other class did not receive CCCR instruction and discussions. [...]
Aquest article es tracta d'un estudi dissenyat per investigar l'enfocament pedagògic d'emprar la retòrica contrastiva i la comparació entre cultures (cross-cultural contrastive rhetoric o CCCR en anglès) en els cursos d'escriptura a nivell de postgrau. [...]
Este artículo se trata de un estudio diseñado para investigar el enfoque pedagógico de emplear la retórica contrastiva y la comparación entre culturas (cross-cultural contrastive rhetoric o CCCR en inglés) en los cursos de escritura a nivel de postgrado. [...]
Cet article est une étude visant à examiner l'approche pédagogique utilisé la rhétorique contrastive et la comparaison entre les cultures (la rhétorique contrastive interculturelle en anglais ou CCRC) en cours d'écriture au niveau d'études supérieures. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.645
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 1 (february-march 2016) , p. 47-70 (Articles)  
7.
21 p, 238.2 KB Autorregulación y trabajo autónomo del estudiante en una actividad de aprendizaje basada en TIC / Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Rabanaque, Samuel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este estudio analiza las estrategias de autorregulación en una práctica basada en las TIC con trabajo autónomo del estudiante (TAE). Participaron 53 estudiantes del primer curso de psicología de la Universidad Autónoma de Barcelona que realizaron prácticas de atención y percepción. [...]
This work analyses a self-regulation strategies in autonomous task in an ICT-based learning activity. Participants were 53 psychology undergraduates at the Universidad Autónoma de Barcelona who made a practice in Attention and Perception Psychology. [...]

2008
Anuario de psicología, Vol. 39, núm. 3 (2008) , p. 311-331  
8.
20 p, 693.7 KB Razonamientos basados en el concepto de límite finito de una función en un punto / Fernández-Plaza, José Antonio (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de la Matemática) ; Ruiz-Hidalgo, Juan Francisco (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de la Matemática) ; Rico Romero, Luis (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de la Matemática)
Este artículo analiza las concepciones de los estudiantes de bachillerato acerca del concepto de límite finito de una función en un punto a partir de su representación gráfica. Las concepciones emergen de los argumentos que los estudiantes expresan cuando aplican sus definiciones individuales a una selección de modelos gráficos del concepto. [...]
This article analyses the students' conceptions in Non-Compulsory Secondary Education about the concept of finite limit of a function at a point from its graphical representation. Conceptions emerge from the arguments students express when applying their individual definitions to a selection of graphical models of the concept. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1575
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 2 (2015) , p. 211-229 (Investigaciones Didácticas)  
9.
10 p, 189.2 KB Concepción de aprendizaje y estrategias metacognitivas en estudiantes universitarios de psicología / Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
El objetivo de este estudio fue analizar la relación entre las concepciones de aprendizaje y las estrategias metacognitivas en estudiantes universitarios. Participan 276 estudiantes de psicología que se distribuyen según su nivel de estudio (inicial, intermedio o final de la carrera). [...]
The aim of this study was to analyze the relationship between learning conceptions and metacognitive strategies in psychology undergraduates. Participants were 276 undergraduates in their initial, intermediate or final academic level of psychology studies. [...]

2007
Anales de psicología, Vol. 23, núm. 1 (2007) , p. 7-16  
10.
22 p, 821.1 KB Identificación y caracterización de las concepciones de medio de un grupo de profesionales de la educación ambiental / Calafell Subirà, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La investigación presenta la identificación y caracterización de las concepciones de medio ambiente de un grupo de profesionales de la educación ambiental. El referente teórico del artículo son las corrientes de educación ambiental propuestas por L. [...]
La investigació presenta la identificació i caracterització de les concepcions de mig ambient d'un grup de professionals de l'educació ambiental. El referent teòric de l'article són els corrents d'educació ambiental propostes per L. [...]
The research presents the identification and characterization of the environment conceptions of a group of environmental education professionals. The theoretical frame of reference of the article is the currents of environmental education proposed by L. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1048
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 205-225  

Articles : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
1.8 MB Análisis de mercado para un USSP / Macias Ortega, Alejandro ; Moreno Ortiz, Romualdo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball gira al voltant del projecte europeu U-space i un dels seus principals actors, l'USSP (Proveïdor de serveis U-space). El projecte U-space tracta d'aconseguir la integració de l'aviació no tripulada amb l'aviació tripulada. [...]
Este trabajo gira alrededor del proyecto europeo U-space y a uno de sus principales actores, el USSP (Proveedor de servicios U-space). El proyecto U-space busca conseguir la integración de la aviación no tripulada con la aviación tripulada. [...]
This document focuses on the European U-space project and one of its main actors, the USSP (U-space Service Provider). The U-space project aims to achieve the integration of unmanned aviation with manned aviation. [...]

2022
Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]  
2.
43 p, 794.0 KB La influencia de los factores ideacionales en la política exterior: Ecuador y los proyectos de integración regional (ALBA-TCP y Alianza del Pacífico) / Steudt, Wolf-Robin ; Soriano Gatica, Juan Pablo, (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Esta investigación analiza la influencia de los factores ideacionales en la política exterior de Ecuador, tomando como caso de estudio la solicitud de incorporación a la Alianza del Pacífico en junio de 2018 y la salida de la Alianza Bolivariana para los Pueblos de Nuestra América en agosto del mismo año. [...]
This research analyzes the influence of ideational factors in Ecuador's foreign policy, taking as a case study the request to join the Pacific Alliance in June 2018 and the departure of the Bolivarian Alliance for the Peoples of Our America in August of the same year. [...]

2021
Màster Universitari en Relacions Internacionals, Seguretat i Desenvolupament [1180]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.