Resultats globals: 27 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Llibres i col·leccions, 8 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Materials didàctics, 13 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
2 p, 602.6 KB Analogías para una seguridad feminista / Villellas Ariño, María (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barbeito Thonon, Cecile (Universitat Autònoma de Barcelona)
Mujeres de áreas rurales afectadas por la violencia de los departamentos de Bolívar y Meta (Colombia) participaron en un proyecto de la Liga Internacional de Mujeres por la Paz y la Libertad (Limpal Colombia), sobre la Agenda Mujeres, Paz y Seguridad. [...]
2023
Revista Sinergias - Diálogos educativos para a transformação social, Núm. 15 (2023) , p. 115-116  
2.
14 p, 1.1 MB The Intestinal Gas Questionnaire (IGQ) : Psychometric validation of a new instrument for measuring gas-related symptoms and their impact on daily life among general population and irritable bowel syndrome / Duracinsky, Martin (AP-HP) ; Archbold, Sharon (University of Manchester) ; Lobo Álvarez, Beatriz (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Bessonneau, Pascal (Paris-Diderot University) ; Thonon, Frédérique (Paris-Diderot University) ; Santos, Javier (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Guagnozzi, Danila (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Payakachat, Nalin (University of Arkansas for Medical Sciences) ; Coffin, Benoit (AP-HP) ; Azpiroz Vidaur, Fernando (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Whorwell, Peter J. (University of Manchester) ; Chassany, Olivier (AP-HP) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Gas-related symptoms (GRS) are common in the general population (GPop) and among patients with disorders of gut-brain interactions but there is no patient-reported outcome evaluating these symptoms and their impact on daily life. [...]
2021 - 10.1111/nmo.14202
Neurogastroenterology and Motility, Vol. 34 (june 2021)  
3.
12 p, 350.0 KB Quan la controvèrsia entra a l'aula : factors per a la (des)polarització de grups / Barbeito Thonon, Cecile (Universitat Autònoma de Barcelona)
Tot i que des de l'àmbit educatiu se sol considerar que l'abordatge de temes controvertits promou la comprensió de l'altre i consegüentment despolaritza els grups, experiments clàssics de psicologia social conclouen, al contrari, que abordar aquests temes genera més polarització, fins i tot quan els grups expressen una pluralitat d'opinions. [...]
Although in the educational arena it is usually accepted that addressing controversial issues leads to a better understanding of the Other and consequently depolarizes groups, classic experiments in social psychology conclude, conversely, that such topics generate greater polarization, even when these groups express a variety of opinions. [...]

2022 - 10.2436/20.3007.01.181
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 22 Núm. 2 (2022) , p. 71-82  
4.
9 p, 1.2 MB Epileptic seizures in the emergency room : clinical and electroencephalographic findings associated with brain perfusion patterns on computed tomography / Restrepo, Juan Luis (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Coscojuela, P. (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Fonseca, Elena (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Quintana Luque, Manuel (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Sarria-Estrada, Silvana (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Santamarina, E. (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Abraira del Fresno, Laura (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Sueiras, Maria (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Thonon, Vanessa (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Álvarez Sabín, José (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Toledo, M. (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Rovira, A. (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Diagnosis of epileptic seizures, particularly regarding status epilepticus (SE), may be challenging in an emergency room setting. The aim of the study was to study the diagnostic yield of perfusion computed tomography (pCT) in patients with single epileptic seizures and SE. [...]
2022 - 10.1007/s00415-022-11005-1
Journal of Neurology, february 2022, p. 1-9  
5.
9 p, 239.4 KB Optic Nerve Topography in Multiple Sclerosis Diagnosis / Vidal-Jordana, Angela (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Rovira, Alex (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Arrambide, Georgina (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Otero-Romero, Susana (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Río, Jordi (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Comabella, Manuel (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Nos, Carlos (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Castilló, Joaquín (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Galan, Ingrid (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Cabello, Sergio (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Moncho, Dulce (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Rahnama Zand, Kimia (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Thonon, Vanessa (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Rodríguez-Acevedo, Breogán (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Zabalza, Ana (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Midaglia, Luciana (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Auger, Cristina (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Sastre-Garriga, Jaume (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Montalban, Xavier (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Tintoré, Mar (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Universitat Autònoma de Barcelona
To assess the added value of the optic nerve region (by using visual evoked potentials [VEPs]) to the current diagnostic criteria. From the Barcelona clinically isolated syndrome (CIS) cohort, patients with complete information to assess dissemination in space (DIS), the optic nerve region, and dissemination in time at baseline (n = 388) were selected. [...]
2021 - 10.1212/WNL.0000000000011339
Neurology, Vol. 96 (january 2021) , p. e482-e490  

Llibres i col·leccions 8 registres trobats  
1.
39 p, 616.8 KB Educació Bàsica. Competències Transversals. Competència Ciutadana / Flores, Mariano (Educació Alternativa (Edualter)) ; Massip Bonet, Clara (Educació Alternativa (Edualter)) ; Maristany, Berta (Educació Alternativa (Edualter)) ; Barbeito Thonon, Cecile (Escola de Cultura de Pau)
Documento oficial del Departament d'Educació de la Generalitat que concreta cómo aplicar en el aula la competencia ciudadana recogida en el currículum de la LOMLOE.
Departament d'Educació. Generalitat de Catalunya, 2024  
2.
L'Arcadi al país de les Oliveres : guia didàctica / Barbeito Thonon, Cecile (Càtedra Unesco sobre Pau i Drets Humans. Escola de Cultura de Pau) ; Valldeoriola Picanyol, Mar, ed. ; Oliveres, Bernat, il. (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau)
Guia didáctica del álbum ilustrado "L'Arcadi al país de les Oliveres" que narra la historia de un día en la vida de Arcadi Oliveres, en su afán por crear un mundo más justo. La guía permite conocer a Arcadi y comprender temáticas como el decrecimiento; el fraude fiscal; las migraciones; el pacifismo, etc.
Barcelona : Bindi Books, 2023  
3.
Eines i iniciatives de les ciutats europees per construir la pau : Pràctiques de Diplomàcia de Ciutats / Barbeito Thonon, Cecile (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau)
Aquest manual presenta les eines i les iniciatives de les ciutats europees per construir la pau tant des del municipi com a partir de la cooperació entre ciutats. El municipi pot treballar prevenint la violència directa, transformant els conflictes, promocionant la convivència, sensibilitzant els ciutadans i educant-los per la pau i la coherència. [...]
Servei de Publicacions de la Diputació de Barcelona. Diputació Barcelona, Xarxa de Municipis, 2008  
4.
75 p, 1.8 MB Discrepancia Bienvenida : Guía pedagógica para el diálogo controvertido en el aula / Barbeito Thonon, Cecile (Escola de Cultura de Pau) ; Caireta, Marina (Escola de Cultura de Pau)
La guía tiene como objetivo principal aportar herramientas al profesorado para animarle a dinamizar diálogos controvertidos en el aula. Nace de la necesidad de convivir con la diversidad de personas, colectivos y puntos de vista que conforman la sociedad contemporánea.
Escola de Cultura de Pau 2019  
5.
37 p, 915.3 KB Herramientas de análisis y planificación "sensibles al conflicto" para donantes y ONGD / Barbeito Thonon, Cecile (Escola de Cultura de Pau)
Veinte años después de la concepción de la sensibilidad al conflicto (SC), los actores de la cooperación internacional siguen infra-utilizando estas herramientas, que deberían ser de obligada aplicación en contextos de conflicto armado o tensión. [...]
Bilbao : Hegoa, 2019 (Guías para una cooperación sensible al conflicto)  
6.
18 p, 405.4 KB Criterios de Justicia Global: El proyecto Entre Línies en la colaboración de GREDICS con la Escola de Cultura de Pau / Massip i Sabater, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. GREDICS) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. GREDICS) ; Barbeito Thonon, Cecile (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. GREDICS) ; Bartolomé, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : GREDICS UAB, 2021
El futur comença ara mateix : L'ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment, 2021, p. 283-300  
7.
9 p, 6.1 MB Cultura de Paz en el ámbito educativo : Cuestiones de contenido, metodología, coherencia y estructura / Barbeito Thonon, Cecile (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau)
Con el objetivo de explorar diferentes ámbitos en los que la educación pueda promover la cultura de paz, el presente artículo identifica diferentes formas del ámbito académico - escolar y universitario - en cuatro de sus dimensiones : en los contenidos pedagógicos, en la metodología docente, en la coherencia con las demás personas y entorno, y en la estructura del aula y del centro educativo. [...]
With the aim of exploring areas in which education can promote culture of peace, this article identifies differents forms in which academic actors - schools and universities - can promote it by the means of four dimensions: pedagogical content, teaching methodology, coherence with other people and the environment, and the structure of the clasroom and the educational centre. [...]

2021
Cultura de Paz, Vol. 25 (2021) , p. 16-24  
8.
54 p, 41.0 MB Decàleg de criteris de justícia global per a la valoració i l'elaboració de materials curriculars de ciències socials / Massip i Sabater, Mariona ; Barbeito Thonon, Cecile ; Bartolomé, Sònia ; González-Monfort, Neus ; Santisteban, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
La publicació que teniu entre mans defineix deu perspectives bàsiques per al disseny i anàlisi de materials curriculars. Per cadascuna d'aquestes deu perspectives es defineixen criteris bàsics amb l'objectiu de promoure, de forma més transversal i consistent, els valors, continguts i metodologies de l'educació per a la justícia global, amb els Drets humans com a horitzó permanent. [...]
Bellaterra GREDICS-Escola de Cultura de Pau 2020  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
96 p, 6.9 MB Polítiques de cooperació per a la pau. Anàlisi comparada de les polítiques públiques catalanes i valencianes (2009-2019) / Acebillo Baque, Miriam (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Barbeito Thonon, Cecile (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
La seguretat mundial s'ha deteriorat en aquesta darrera dècada. Aquesta recerca vol comprendre com la política pública ha respost a aquesta degradació de la seguretat mitjançant l'anàlisi del que anomenem cooperació per a la pau. [...]
2021
6 documents

Materials didàctics 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
8 p, 199.8 KB Construïm la pau : Desarmant la por / Barbeito Thonon, Cecile ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra Escola de Cultura de Pau 2019
2 documents
2.
8 p, 254.3 KB Construim la pau : l'altra cara de les pel·lícules bèl·liques / Barbeito Thonon, Cecile ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra Escola de Cultura de Pau 2019
2 documents
3.
103 p, 2.6 MB Mai més i enlloc! Guia per treballar l'impacte de la Guerra Civil / Barbeito Thonon, Cecile, ed. ; Caireta, Marina, ed. ; Vidal Novellas, Carles, ed. ; Bonet, Guiomar ; Luís Casado, Luis ; Roig, Pere ; Martin, Violeta ; Escola de Cultura de Pau. Grup d'Educació
Aquest document és el resultat de dos anys de col·laboració entre el Memorial Democràtic, el Museu d'Història de la ciutat de Barcelona, l'Escola de Cultura de Pau, els Centres de Recursos Pedagògics de Sants i de Ciutat Vella de Barcelona, professors i professores de centres de primària i de secundària de diverses ciutats catalanes, i del Grup d'Educació per la pau. [...]
Bellaterra Escola de Cultura de Pau. Grup d'Educació 2010  
4.
56 p, 14.4 MB Janadesh, people's verdict : guia didàctica per al treball del documental / Acebillo Baque, Miriam ; Barbeito Thonon, Cecile ; Caireta, Marina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
La guia didàctica que teniu a les mans té com a objectiu general plantejar propostes per al treball didàctic del documental Janadesh. Quant a estructura, després d'aquest primer capítol introductori on es presenta la guia i la seva lògica, en segon lloc podreu trobar la fitxa tècnico-artística del documental. [...]
Fundació Quepo 2011  
5.
19 p, 178.8 KB La Caravana de la pau : anàlisi de l'impacte de les activitats d'educació per la pau de l'ONUCI / Barbeito Thonon, Cecile ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Aquest informe ha estat elaborat en el marc del projecte "Bones pràctiques d'Educació per la pau en contextos de tensió, conflicte armat o rehabilitació postbèl·lica", que pretén analitzar l'impacte de diferents projectes d'educació per la pau, i recollir les seves millors pràctiques d'avaluació. [...]
Bellaterra Escola de Cultura de Pau 2008  
6.
25 p, 280.1 KB Avaluar projectes d'educació per la pau : informe resum / Barbeito Thonon, Cecile ; Caireta, Marina ; Vidal Novellas, Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Aquest informe ha estat elaborat en el marc del projecte "Bones pràctiques d'Educació per la pau en contextos de tensió, conflicte armat o rehabilitació postbèl·lica", que pretén analitzar l'impacte de diferents projectes d'educació per la pau, i recollir les seves millors pràctiques d'avaluació. [...]
Bellaterra Escola de Cultura de Pau 2008
2 documents
7.
39 p, 260.6 KB Introducció de conceptes : pau, violencia, conflicte / Caireta, Marina ; Barbeito Thonon, Cecile
Escola de Cultura de Pau 2005 (Quaderns d'educació per a la pau)
2 documents
8.
21 p, 387.2 KB (Deconstruir) la imatge de l'enemic / Barbero Domeño, Alícia ; Vidal Novellas, Carles ; Barbeito Thonon, Cecile ; Santiago Santiago, Irene ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Bellaterra Escola de Cultura de Pau 2005 (Quaderns d'educació per a la pau)
2 documents
9.
109 p, 4.1 MB Barcelona, ciutat de pau ; Curs 2018-2019 / Barbeito Thonon, Cecile ; Caireta, Marina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau
Barcelona Institut Municipal d'Educació de Barcelona 2018
2 documents
10.
116 p, 12.8 MB Com ens relacionem a la ciutat? : Propostes per una convivència pacífica ; Curs 2003-2004 / Escola de Cultura de Pau. Grup d'Educació ; Acebillo Baque, Miriam ; Barbeito Thonon, Cecile ; Caireta, Marina ; Gascón, Cristina ; Vidal, Carles
Barcelona Institut d'Educació de l'Ajuntament de Barcelona 2003  

Materials didàctics : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.