UAB Digital Repository of Documents 15 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
1.
Problemas ricos en argumentación para secundaria : reflexiones sobre el pensamiento del alumnado y la gestión del profesor / Morera, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Chico, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Planas, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ejemplificamos dos problemas ricos desde la perspectiva del trabajo de la argumentación y la generalización en el aula de secundaria. Este es el punto de partida para reflexionar sobre aspectos de la gestión del profesor y, en general, de la preparación de las interacciones en ambientes de resolución de problemas. [...]
We illustrate two problems that attempt to promote abilities of argumentation and generalization in the secondary mathematics classroom. This is the starting point to reflect on issues about the teacher's actions and, more generally, about the organization of interactions in problem solving environments. [...]

Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas (FESPM), 2022
Suma. Revista sobre el Aprendizaje y la Enseñanza de las Matemáticas, Vol. 100 (2022) , p. 87 -98  
2.
15 p, 796.6 KB Un taller de experimentación matemática usando un videojuego de estrategia / Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Chico, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Simarro, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo presentamos el diseño de un taller de experimentación matemática basado en el uso de un videojuego y analizamos sus potencialidades para promover la resolución de problemas en el aula de matemáticas. [...]
In this article we present a mathematical experimentation workshop design based on the use of a video game and we analyze its potential to promote problem solving in the mathematics classroom. The theoretical foundations of mathematical problem solving and the use of video games in the classroom to promote mathematics learning are described. [...]

2019
Ensayos (Albacete), Vol. 34 Núm. 2 (2019) , p. 85-99  
3.
5 p, 107.2 KB La pràctica matemàtica a l'aula d'educació infantil [101987] / Chico, Judit ; Edo, Mequè ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
"La pràctica matemàtica a l'aula d'infantil" és la continuació natural de l'assignatura "Les matemàtiques en el currículum d'infantil" realitzada el curs anterior. La nova assignatura desenvolupa el coneixement pràctic i l'aplicació del currículum matemàtic d'infantil. [...]
"Mathematical practice in the childhood classroom" is the natural continuation of the subject "Mathematics at the childhood education curriculum" done the previous year. The new course develops practical knowledge and the application of childhood mathematical curriculum. [...]
"La práctica matemática en el aula de infantil" es la continuación natural de la asignatura "Las matemáticas en el currículo de infantil" realizada el curso anterior. La nueva asignatura desarrolla el conocimiento práctico y la aplicación del currículo matemático de infantil. [...]

2021-22
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
4.
5 p, 107.0 KB Aprenentatge de les matemàtiques i currículum [102061] / De Gamboa, Genaro ; Vilalta Riera, Albert ; Chico, Judit ; Morera, Laura ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La finalitat d'aquesta assignatura és adquirir un coneixement didàctic adient dels continguts curriculars, així com que l'estudiant conegui documents i recursos de referència que li permetin contextualitzar el seu coneixement matemàtic en la seva futura tasca docent. [...]
The purpose of this course is to acquire a deep knowledge of the mathematical content in the Primary School Curriculum. Several curricular documents will be analyzed in order to show the students different resources that allow them to contextualize the mathematical knowledge in their future teaching. [...]
La finalidad de esta asignatura es que el estudiante adquiera un conocimiento didáctico adecuado de los contenidos curriculares, así como que conozca documentos y recursos de referencia que le permitan contextualizar el conocimiento matemático en su futura actividad docente. [...]

2021-22
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
5.
5 p, 105.5 KB La pràctica matemàtica a l'aula d'educació infantil [101987] / Edo, Mequè ; Chico, Judit ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
"La pràctica matemàtica a l'aula d'infantil" és la continuació natural de l'assignatura "Les matemàtiques en el currículum d'infantil" realitzada el curs anterior. La nova assignatura desenvolupa el coneixement pràctic i l'aplicació del currículum matemàtic d'infantil. [...]
"La práctica matemática en el aula de infantil" es la continuación natural de la asignatura "Las matemáticas en el currículo de infantil" realizada el curso anterior. La nueva asignatura desarrolla el conocimiento práctico y la aplicación del currículo matemático de infantil. [...]

2020-21
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
6.
6 p, 112.7 KB Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques [102059] / Fortuny, Josep M.. ; Chico, Judit ; Morera, Laura ; Guinjoan, Marc ; Clemente, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs que està centrada en el desenvolupament de competències professionals d'anàlisi didàctic i matemàtic, a partir de situacions reals de l'aula de matemàtiques a primària, que els permeti als estudiants el disseny, gestió i avaluació d'activitats matemàtiques innovadores, interdisciplinàries i diversificades en la seva futura tasca docent. [...]
Se trata de una asignatura obligatoria de tercer curso que está centrada en el desarrollo de competencias profesionales de análisis didáctico y matemático, a partir de situaciones reales del aula de matemáticas en primaria, que los permita a los estudiantes el diseño, gestión y evaluación de actividades matemáticas innovadoras, interdisciplinarias y diversificadas en su futura tarea docente. [...]

2020-21
Grau en Educació Primària [1140]
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
7.
49 p, 586.8 KB Llengua de la professora i activitat matemàtica a l'aula / Castellano Granell, Carme ; Planas, Núria (Planas i Raig) ; Chico, Judit ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball presenta una recerca d'aula centrada en l'anàlisi de la llengua de la professora en el decurs de dues sessions de classe orientades a la resolució de problemes de generalització de patrons amb un grup reduït d'alumnes de secundària obligatòria. [...]
2019  
8.
6 p, 112.2 KB Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques [102059] / Fortuny, Josep M.. ; Chico, Judit ; Guinjoan, Marc ; Clemente, Francisco ; Prat, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs que està centrada en el desenvolupament de competències professionals d'anàlisi didàctic i matemàtic, a partir de situacions reals de l'aula de matemàtiques a primària, que els permeti als estudiants el disseny, gestió i avaluació d'activitats matemàtiques innovadores, interdisciplinàries i diversificades en la seva futura tasca docent. [...]
Se trata de una asignatura obligatoria de tercer curso que está centrada en el desarrollo de competencias profesionales de análisis didáctico y matemático, a partir de situaciones reales del aula de matemáticas en primaria, que los permita a los estudiantes el diseño, gestión y evaluación de actividades matemáticas innovadoras, interdisciplinarias y diversificadas en su futura tarea docente. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
9.
5 p, 105.6 KB La pràctica matemàtica a l'aula d'educació infantil [101987] / Edo, Mequè ; Chico, Judit ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
"La pràctica matemàtica a l'aula d'infantil" és la continuació natural de l'assignatura "Les matemàtiques en el currículum d'infantil" realitzada el curs anterior. La nova assignatura desenvolupa el coneixement pràctic i l'aplicació del currículum matemàtic d'infantil. [...]
"La práctica matemática en el aula de infantil" es la continuación natural de la asignatura "Las matemáticas en el currículo de infantil" realizada el curso anterior. La nueva asignatura desarrolla el conocimiento práctico y la aplicación del currículo matemático de infantil. [...]

2019-20
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
10.
7 p, 116.0 KB Habilitats Lingüístiques i Aprenentatges Curriculars: Les Aportacions de la Recerca [43222] / Chico, Judit ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Canals Cabau, Maria Roser ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest Mòdul és optatiu per a totes les Especialitats. Aquest mòdul s'aproxima a les competències comunicatiu-lingüístiques com a eix transversal per a l'elaboració dels coneixements curriculars de les àrees de continguts no denominades 'de llengua'. [...]
Este Módulo es optativo para todas las Especialidades. Este módulo se aproxima a las competencias comunicativo-lingüísticas como eje transversal para la elaboración de los conocimientos curriculares de las áreas de contenidos no denominadas 'de lengua'. [...]

2019-20
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents

UAB Digital Repository of Documents : 15 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.