UAB Digital Repository of Documents 58 records found  beginprevious21 - 30nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
21.
76 p, 8.2 MB Registre sedimentari i icnològic del fini-carbonífer, Permià i Triàsic continentals dels Pirineus Catalans : evolució i crisis paleoambientals a l'equador de Pangea / Mujal Grané, Eudald, autor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Oms, O., (Oriol), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Fortuny Terricabras, Josep, dir. (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont)
L'estudi del registre sedimentari i paleontològic del fini-Carbonífer, Permià i Triàsic continentals dels Pirineus Catalans han permès caracteritzar-ne l'evolució paleoambiental i paleoclimàtica i la seva repercussió sobre els ecosistemes terrestres durnt la transició Paleozoic–Mesozoic. [...]
The sedimentary and paleontological record study of the terrestrial end-Carboniferous, Permian and Triassic from the Catalan Pyrenees allowed to characterize its paleoenvironmental and paleoclimatic evolution and their influence on the terrestrial ecosystems during the Paleozoic–Mesozoic transition. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
5 documents
22.
200 p, 4.0 MB Una Innovación docente basada en los modelos emergentes y la modelización matemática para conjunto generador y espacio generado / Cárcamo Bahamonde, Andrea, autor. ; Gómez i Urgellés, Joan, 1959- supervisor acadèmic. ; Fortuny, Josep M. (Josep Maria) supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals.
Esta tesis doctoral tuvo como objetivo generar una innovación docente en el curso de Álgebra Lineal a nivel universitario basada en los modelos emergentes y la modelización matemática. Con el propósito de lograr dicha meta, se diseñó y refinó una trayectoria hipotética de aprendizaje (THA) para los conceptos de conjunto generador y espacio generado. [...]
This doctoral thesis is intended to generate a teaching innovation in the course of Linear Algebra studies at the university level based on emergent models and mathematical modelling. In order to achieve this goal, a hypothetical learning trajectory (HLT) was designed and refined for the concepts of spanning set and span. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
23.
3 p, 111.7 KB Sistemática para la evaluación de las matemáticas 12-16 / Fortuny, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Jiménez, Joaquim ; Alsina, Claudi
El origen de este artículo es el reciente desarrollo de un proyecto curricular completo para las Matemáticas de la etapa 12-16, que los autores han desarrollado para el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya (Alsina, Fortuny, Giménez, 1992). [...]
1993
Aula de innovación educativa, Vol. 21 (1993) , p. 55-61  
24.
18 p, 837.1 KB A new capitosaur from the Middle Triassic of Spain and the relationships within the Capitosauria / Fortuny Terricabras, Josep (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; De Santisteban, Carles (Universitat de València. Departament de Geologia) ; Galobart Lorente, Àngel (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont)
Capitosaurs were the largest and homogeneous group of Triassic temnospondyl amphibians with cosmopolitan distribution. However, their interrelationships are debated. The first capitosaur cranial remains found in the Iberian Peninsula were assigned to Parotosuchus; herein, a re−description of this material, together with information on other remains recovered from the same site, enables us to classify them as a new genus: Calmasuchus acri gen. [...]
2011 - 10.4202/app.2010.0025
Acta palaeontologica Polonica, Vol. 56, issue 3 (2011) , p. 553-566  
25.
35 p, 60.9 MB A new species of Allodaposuchus (Eusuchia, Crocodylia) from the Maastrichtian (Late Cretaceous) of Spain : phylogenetic and paleobiological implications / Blanco Calvo, Alejandro (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Fortuny Terricabras, Josep (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Vicente, Alba (Universitat de Barcelona. Departament d'Estratigrafia, Paleontologia i Geociències Marines) ; Luján, Àngel H. (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; García-Marçà, Jordi Alexis (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Sellés, Albert G. (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont)
Background. The Late Cretaceous is a keystone period to understand the origin and early radiation of Crocodylia, the group containing all extant lineages of crocodilians. Among the taxa described from the latest Cretaceous of Europe, the genus Allodaposuchus is one of the most common but also one of the most controversial. [...]
2015 - 10.7717/peerj.1171
PeerJ, Vol. 3 (August 2015) , article e1171  
26.
5 p, 86.7 KB Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques [102059] / Vanegas Muñoz, Yuly Marsela ; Fortuny Aymemí, Josep Maria ; Guinjoan Francisco, Marc ; Clemente Ciscar, Francisco ; Tinoco Balongo, Juan Carlos ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs que està centrada en el desenvolupament de competències professionals d'anàlisi didàctic i matemàtic, a partir de situacions reals de l'aula de matemàtiques a primària, que els permeti als estudiants el disseny, gestió i avaluació d'activitats matemàtiques innovadores, interdisciplinàries i diversificades en la seva futura tasca docent. [...]
It is a compulsory third year course that focuses on the development of skills of teaching and mathematical analysis, based on real situations of primary mathematics classroom, which allows students to design, manage and evaluate of innovative, interdisciplinary and diversified mathematical activities in their future teaching. [...]
Se trata de una asignatura obligatoria de tercer curso que está centrada en el desarrollo de competencias profesionales de análisis didáctico y matemático, a partir de situaciones reales del aula de matemáticas en primaria, que los permita a los estudiantes el diseño, gestión y evaluación de actividades matemáticas innovadoras, interdisciplinarias y diversificadas en su futura tarea docente. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
27.
231 p, 8.0 MB Competencias profesionales de futuros profesores de educación infantil al analizar tareas escolares de simetría / Sámuel Sánchez, Marjorie, autor ; Vanegas, Yuly Marsela, supervisor acadèmic ; Fortuny, Josep M. (Josep Maria), supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Resums pendents.
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
28.
293 p, 15.2 MB Estudio sobre la actuación docente y la interacción en la creación y aprovechamiento de oportunidades de aprendizaje en el aula de matemáticas / Ferrer Puigdellívol, Miquel ; Fortuny, Josep M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bibiloni, Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Este trabajo de tesis doctoral plantea la siguiente pregunta de investigación: ¿Cómo la actividad docente es capaz de fomentar el aprendizaje matemático de los alumnos mediante discusiones en gran grupo de tareas de semejanza? Para dar respuesta a esta pregunta se definen dos objetivos: 1. [...]
This doctoral thesis asks the following research question: How is teaching activity capable of promoting students' mathematical learning when managing classroom discussions on similarity tasks? To answer this question, two objectives were defined: 1. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
3 documents
29.
7 p, 89.0 KB Recerca en Àmbits Específics de la Didàctica de les Matemàtiques [43203] / Fortuny Aymemí, Josep Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
INVESTIGACIÓ EN ÀMBITS ESPECÍFICS DE LA DIDÀCTICA DE LES MATEMÀTIQUES.
2016-17
3 documents
30.
320 p, 12.0 MB Análisis y características del potencial cognitivo de producciones escolares matemáticas con alumnos de 11-14 años / Lopes, Antonio José ; Fortuny, Josep M., (Josep Maria), dir. ; Giménez Rodriguez, Joaquin, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Este trabajo de tesis doctoral "Análisis y características del potencial cognitivo de producciones escolares matemáticas con alumnos de 11 a 14 años" contribuye al anàlisis de un ambiente especial de enseñanza y aprendizaje de las matemáticas (llamado de inspiración lakatosiana) mediante el anàlisis de textos producidos por los estudiantes. [...]
This dissertation work "Analysis and characteristics of cognitive potential of school mathematical productions with 11 to 14 years old students" contributes to the analysis of a special environment of teaching and learning mathematics (called lakatosian inspirative environment) through the analysis of mathematical texts produced by the students. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

UAB Digital Repository of Documents : 58 records found   beginprevious21 - 30nextend  jump to record:
See also: similar author names
2 Fortuny, Joan
9 Fortuny, Josep M
19 Fortuny, Josep M.
10 Fortuny, Josep M.,
2 Fortuny, José Ma.
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.