Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 68 registros  anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
11.
7 p, 596.4 KB Your Morals Depend on Language / Costa, Albert (Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats) ; Foucart, Alice (Universitat Pompeu Fabra. Centre de Cognició i Cervell) ; Hayakawa, Sayuri (University of Chicago. Department of Psychology, Department of Psychology) ; Aparici Aznar, Melina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Apesteguia, Jose (Universitat Pompeu Fabra. Departament d'Economia) ; Heafner, Joy (University of Connecticut. Department of Human Development and Family Studies) ; Keysar, Boaz (University of Chicago. Department of Psychology)
Should you sacrifice one man to save five? Whatever your answer, it should not depend on whether you were asked the question in your native language or a foreign tongue so long as you understood the problem. [...]
2014 - 10.1371/journal.pone.0094842
PloS one, Vol. 9 (april 2014)  
12.
69 p, 604.4 KB Our moral choices are foreign to us / Core, Joanna D. (Universitat Pompeu Fabra) ; Hayakawa, Sayuri (University of Chicago. Department of Psychology) ; Foucart, Alice (Universitat Pompeu Fabra) ; Aparici Aznar, Melina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Botella, Juan (Universidad Autónoma de Madrid. Facultad de Psicología) ; Costa, Albert (Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats) ; Keysar, Boaz (University of Chicago. Department of Psychology)
Though moral intuitions and choices seem fundamental to our core being, there is surprising new evidence that people resolve moral dilemmas differently when they consider them in a foreign language (Cipolletti et al. [...]
2017 - 10.1037/xlm0000356
Journal of Experimental Psychology : Learning, Memory, and Cognition, Vol. 43 Núm. 7 (2017) , p. 1109-1128  
13.
14 p, 1.2 MB The limits of the foreign language effect on decision-making : The case of the outcome bias and the representativeness heuristic / Vives, Marc-Lluís (Universitat Pompeu Fabra. Centre de Cognició i Cervell) ; Aparici Aznar, Melina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Costa, Albert (Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats)
Language context (native vs. foreign) affects people's choices and preferences in a wide variety of situations. However, emotional reactions are a key component driving people's choices in those situations. [...]
2018 - 10.1371/journal.pone.0203528
PloS one, Vol. 13 Núm. 9 (2018)  
14.
8 p, 121.4 KB Pràcticum III [104191] / Pallarès Parejo, Susana ; Lorente Guerrero, Juan ; Subirà Álvarez, Susanna ; Aparici Aznar, Melina ; Clavé i Civit, Pere ; Piña, Joan ; Fuentes Cabrera, Juan Fernando ; Naches Solsona, Silvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu fonamental és completar la formació dels estudiants en situacions pràctiques donant una formació 1 L'objectiu fonamental és completar la formació dels estudiants en situacions pràctiques donant una formació professional aplicada a l'alumnat com a futur logopeda en pacients afectats de patologies del llenguatge, parla deglució, audició i veu, en població infantil i adulta. [...]
The main objective is to complete the training of students in practical situations by providing professional 1 The main objective is to complete the training of students in practical situations by providing professional training applied to the student as a future speech therapist in patients affected by pathologies of language, speech, swallowing, hearing and voice, in children and adults. [...]
El objetivo fundamental es completar la formación de los estudiantes en situaciones prácticas dando una 1 El objetivo fundamental es completar la formación de los estudiantes en situaciones prácticas dando una formación profesional aplicada al alumno como futuro logopeda en pacientes afectados de patologías del lenguaje, habla, deglución, audición y voz, en población infantil y adulta. [...]

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
3 documentos
15.
9 p, 122.5 KB Llenguatge en entorns multilingües i multiculturals [104140] / Aparici Aznar, Melina ; Camus Torres, Alondra ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Vivim en un entorn bilingüe i, cada vegada més, multilingüe: molts nens i joves provenen de famílies en les quals es parlen llengües diverses, a vegades diferents de les pròpies del nostre entorn; les llengües de l'entorn social i de l'escola poden no coincidir amb les seves. [...]
The objective of this course is to gain knowledge of the influence of multilingual contexts in the features of typical and atypical language development and processing, as well as of the influence of culture and socioeconomic status (SES) in language development. [...]
Vivimos en un entorno bilingüe y, cada vez más, multilingüe: muchos niños y jóvenes provienen de familias en las cuales se hablan lenguas diversas, a veces diferentes de las propias de nuestro entorno; las lenguas del entorno social y de la escuela pueden no coincidir con las suyas. [...]

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
3 documentos
16.
7 p, 128.9 KB Adquisició i processament del llenguatge [101730] / Soler Vilageliu, Olga ; Aparici Aznar, Melina ; Resina Curado, Paula ; Camus Torres, Alondra ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura de primer curs preten donar eines als estudiants per a que assoleixin coneixements fonamentals sobre dos temes cabdals en la psicolingüística: com adquirim el llenguatge a la infància i com el processem. [...]
The aim of this course is to provide students with basic knowledge about two basic subjects in psycholinguistics: how we acquire language in infancy and how we process language. The main objectives of the subject are: - Know the main theoretical frameworks in psycholinguistics - Describe the features and functions of human language - Understand the different phases of human language processing and know the internal representations associated with it. [...]
Esta asignatura de primer curso pretende dar herramientas a los estudiantes para que alcancen conocimientos fundamentales sobre dos temas fundamentales en la psicolingüística: cómo adquirimos el lenguaje en la infancia y como lo procesamos. [...]

2021-22
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documentos
17.
6 p, 111.2 KB Aprenentatge del Llenguatge Oral i Escrit [102568] / Soler Vilageliu, Olga ; Aparici Aznar, Melina ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Català: Aquesta assignatura forma part de la menció Anàlisi i Intervenció Psicoeducativa i està pensada per a la formació d'un/a professional en aquest àmbit. L'assignatura resulta també indicada pera un itinerari de lliure configuració, per tal d'assolir uns coneixements bàsics en la detecció de dificultats i trastorns del desenvolupament del llenguatge. [...]
This subject is part of the specialisation Psychoeducative Analysis and Intervention, and is designed for the training of a professional in this field. This subject forms part of freely configurable itineraries towards the acquisition of basic knowledge in the detection of language development difficulties and disorders. [...]
Esta asignatura forma parte de la mención Análisis e Intervención Psicoeducativa y está pensada para la formación de un / a profesional en este ámbito. Esta asignatura resulta también indicada en itinerario de libre configuración, para alcanzar unos conocimientos básicos en la detección de dificultades y trastornos del desarrollo del lenguaje. [...]

2021-22
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documentos
18.
9 p, 123.5 KB Pràcticum III [104191] / Lorente Guerrero, Juan ; Aparici Aznar, Melina ; Auge Domenech, Laura ; Piña, Joan ; Fuentes Cabrera, Juan Fernando ; Naches Solsona, Silvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
BLOC I: L'objectiu fonamental del Bloc I és completar la formació dels estudiants en situacions pràctiques donant una formació professional aplicada a l'alumne com a futur logopeda en pacients afectats de patologies del llenguatge, deglució, audició i veu, en població infantil i adulta. [...]
BLOQUE I: El objetivo fundamental del Bloque I es completar la formación de los estudiantes en situaciones prácticas dando una formación profesional aplicada al alumno como futuro logopeda en pacientes afectados de patologías del lenguaje, deglución, audición y voz, en población infantil y adulta. [...]

2020-21
Grau en Logopèdia [1383]
3 documentos
19.
7 p, 128.4 KB Adquisició i processament del llenguatge [101730] / Soler Vilageliu, Olga ; Aparici Aznar, Melina ; Resina Curado, Paula ; Camus Torres, Alondra ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura de primer curs preten donar eines als estudiants per a que assoleixin coneixements fonamentals sobre dos temes cabdals en la psicolingüística: com adquirim el llenguatge a la infància i com el processem. [...]
Esta asignatura de primer curso pretende dar herramientas a los estudiantes para que alcancen conocimientos fundamentales sobre dos temas fundamentales en la psicolingüística: cómo adquirimos el lenguaje en la infancia y como lo procesamos. [...]

2020-21
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1336]
Grau en Logopèdia [1383]
Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1463]
Grau en Logopèdia [828]
3 documentos
20.
9 p, 122.1 KB Llenguatge en entorns multilingües i multiculturals [104140] / Aparici Aznar, Melina ; Pons Bauzá, Joan ; Camus Torres, Alondra ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Vivim en un entorn bilingüe i, cada vegada més, multilingüe: molts nens i joves provenen de famílies en les quals es parlen llengües diverses, a vegades diferents de les pròpies del nostre entorn; les llengües de l'entorn social i de l'escola poden no coincidir amb les seves. [...]
Vivimos en un entorno bilingüe y, cada vez más, multilingüe: muchos niños y jóvenes provienen de familias en las cuales se hablan lenguas diversas, a veces diferentes de las propias de nuestro entorno; las lenguas del entorno social y de la escuela pueden no coincidir con las suyas. [...]

2020-21
Grau en Logopèdia [1383]
3 documentos

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 68 registros   anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro:
Vea también: autores con nombres similares
7 Aparici, Montserrat
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.