Results overview: Found 9 records in 0.07 seconds.
Articles, 9 records found
Articles 9 records found  
1.
7 p, 463.4 KB L'ús de models de formació triàdics per a la millora de la formació dels estudiants del Grau d'Educació Primària : Promovent el desenvolupament de la competència per a l'ensenyament integrat de la ciència indagadora i la llengua estrangera en escoles innovadores / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es presenta un model innovador de formació inicial de mestres de primària desenvolupat per la UAB i el CESIRE de la Generalitat de Catalunya. Es tracta d'un model de formació triàdic basat en les comunitats d'aprenentatge que promou el desenvolupament de la competència dels estudiants del grau d'Educació Primària en anglès per a l'ensenyament integrat de la ciència indagadora i la llengua estrangera en escoles innovadores.
This paper presents a pre-service primary teacher development program developed by the Autonomous University of Barcelona and the CESIRE of the Catalan Government. It is a triadic partnership based on learning communities that promotes the development of the competence of the students of the Primary Education Degree that the UAB offers in English to work in inquiry based science and foreign language integrated learning contexts in innovative schools.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
2.
3 p, 352.1 KB Global Science Opera. STEAM Projects. Spain experience / Díez Calzada, Carmen
Global Science Opera the challenge to build STEM knowledge with Opera scenes. Eight anual editions arround world. Each scene of GSO complete the acquisition of 4C skills, discovering a STEM content and developing Artistic elements, with Interdisciplinarity, Inquiry Methodology and Open School work . [...]
Global Science Opera el desafío de construir conocimiento STEM con escenas de Opera. Ocho ediciones anuales en todo el mundo. Cada escena de GSO completa la adquisición de habilidades 4C, descubriendo un contenido STEM y desarrollando elementos Artísticos. [...]
Global Science Opera the challenge to build STEM knowledge with Opera scenes. Eight anual editions arround world. Each scene of GSO complete the acquisition of 4C skills, discovering a STEM content and developing Artistic elements, with Interdisciplinarity, Inquiry Methodology and Open School work . [...]

2023
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 41 (2023) (TIC, robòtica, STEAM, IA)  
3.
12 p, 321.9 KB Pensar, fer i entendre ciència a través de l'error / Soler Garcia, Jordi (Universitat de Barcelona. Departament de Biologia Evolutiva, Ecologia i Ciències Ambientals)
El procés de construcció del coneixement científic és complex, dinàmic i col·lectiu a partir de l'argumentació basada en evidències, on l'error hi té un paper fonamental. La identificació d'errors i la reflexió al voltant d'aquest element són pràctiques científiques habituals, i sovint actuen com a motor d'aprenentatge, fent que les recerques avancin. [...]
The process of construction of scientific knowledge is complex, dynamic, collective and built on evidence-based argumentation, in which error plays a fundamental role. The identification of errors and the subsequent reflection are common scientific practices, and often act as a learning engine, moving research fordward. [...]
El proceso de construcción del conocimiento científico es complejo, dinámico y colectivo a partir de la argumentación basada en evidencias, donde el error tiene un papel fundamental. La identificación de errores y la reflexión alrededor de este elemento son prácticas científicas habituales, y a menudo actúan como motor de aprendizaje, haciendo que las investigaciones avancen. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.452
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 48-59 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
4.
10 p, 2.1 MB Contextos de indagación y controversias socio-científicas para la enseñanza del Cambio Climático / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
El artículo propone una mirada a herramientas y actividades didácticas en torno al Cambio Climático desde la enseñanza de las ciencias basada en la indagación (ECBI) y el trabajo a partir de concepciones erróneas. [...]
The article focuses on didactic tools and activities about Climatic Change from two perspectives: Inquiry-Based Science Education (IBSE) and misconceptions. These resources have been collected at the Geological Information for Teachers (GIFT) meeting, held in the context of the annual European Geosciences Union conference (EGU 2014). [...]

2014
Enseñanza de las ciencias de la tierra, Vol. 22, Num. 3 (2014) , p. 287-296  
5.
11 p, 546.4 KB De l'epiteli de ceba a la indagació : un marc per a construir pràctiques investigadores cap a la Competència Científica / Domènech Casal, Jordi (Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya)) ; Ruiz, Neus (Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya))
El desenvolupament de les dimensions de la competència científica (conceptual, procedi-mental i epistèmica) té en els treballs pràctics de laboratori un espai candidat. El desple-gament de pràctiques investigadores és complex i requereix de marcs metodològics i su-ports per dur-lo a terme. [...]
Practical laboratory work is a candidate space to develop the conceptual, procedural and epistemic dimensions of scientific competence. Developing inquiry practices is complex and requires methodologic frames and didactic scaffolds. [...]

2016 - 10.5565/rev/ciencies.24
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 9-19 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
6.
24 p, 1.3 MB La metodología de resolución de problemas como investigación (MRPI) : una propuesta indagativa para desarrollar la competencia científica en alumnos que cursan un programa de diversificación / Pavón Martínez, Fernando (Universidad Complutense de Madrid) ; Martinez Aznar, Maria Mercedes (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas)
Para la enseñanza-aprendizaje de las ciencias, las organizaciones internacionales recomiendan el uso de metodologías basadas en la indagación en lugar de los métodos tradicionales. Estas diferentes metodologías son clave en los programas de diversificación. [...]
Per a l'ensenyament-aprenentatge de les ciències, les organitzacions internacionals recomanen l'ús de metodologies basades en la indagació en lloc dels mètodes tradicionals. Aquestes diferents metodologies són clau en els programes de diversificació. [...]
International organizations recommend the use of inquiry-based methods for teachinglearning of sciences, instead of the traditional teaching deductive methods. These different methodologies are key in diversification programs. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1290
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 469-492  
7.
14 p, 251.2 KB Secuencias de apertura experimental y escritura de artículos en el laboratorio : un itinerario de mejora de los trabajos prácticos en el laboratorio / Domènech Casal, Jordi (INS Marta Mata) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Se presenta una secuencia didáctica formada por tres trabajos prácticos de laboratorio en formato de indagación. En cada uno de los trabajos prácticos, se ha incrementado el grado de apertura y participación del alumnado respecto al anterior, y se ha llevado a cabo una actividad de escritura de artículos científicos a partir de las investigaciones realizadas. [...]
The article describes a didactic sequence composed by three laboratory inquiry activities. Each activity increases gradually the participation of the students in experiment design and data collection, and includes an exercise of redaction of a scientific article from the inquiry work. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n3.851
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 3 (2013) , p. 249-262  
8.
6 p, 219.5 KB Hacking the code : una aproximació indagadora a l'ensenyament del codi genètic, o seguint les passes de Nirenberg i Khorana / Domènech Casal, Jordi (INS Marta Mata (Montornès del Vallès)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències
Es descriu el disseny i aplicació d'una activitat didàctica sobre el codi genètic, al llarg de tres eixos didàctics: l'aprenentatge per indagació, la naturalesa del coneixement científic i la reflexió sobre els aprenentatges. [...]
The article presents a didactic activity about the Genetic Code, based on three methodo-logic principles: Inquiry-based science education, creation and nature of the scientific knowledge , and reflection on the learning process. [...]

2013 - 10.5565/rev/ciencies.90
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 25 (Juny 2013) , p. 20-25  
9.
15 p, 483.3 KB Els molts reptes d'un ensenyament de les Ciències basat en la indagació: ens aportaran múltiples beneficis en l'aprenentatge? / Viennot, Laurence (Université Paris-Diderot)
Atès el que sabem per la recerca sobre l'ensenyament de la física, com podem maximitzar els beneficis en l'aprenentatge a partir d'un Ensenyament de les Ciències basat en la indagació (IBSE per les sigles en anglès)? Els beneficis s'entenen en termes de conceptes assolits tot mantenint la motivació entre els estudiants. [...]
2011 - 10.5565/rev/ciencies.153
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 18 (març 2011) , p. 22-36  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.