Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/1426
Las redes conceptuales como instrumento para evaluar el nivel de aprendizaje conceptual de los alumnos : un ejemplo para el tema de dinámica
Ciliberti, N. (Instituto San Roque (Buenos Aires, Argentina))
Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)

Data: 1999
Resum: Since the first articles concerning Concept Mapping many more have been reported looking for instruments to evaluate the level of student's meaningful learning. In the present work we show that the construction of nuclear sentences for Concept Nets (Galagovsky, 1993a, b, 1996; Galagovsky and Ciliberti, 1994) demands high level of semantic analysis, which seems to help in inducing conceptual change. Results suggest that this type of class experience may help teachers to get complementary information about his/her student's meaningful learning level.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Publicat a: Ensenanza de las Ciencias, V. 17 N. 1 (1999) , p. 17-29, ISSN 0212-4521



13 p, 147.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir