1.
|
|
2.
|
|
3.
|
10 p, 884.5 KB |
Brain symmetry in alpha band when watching cuts in movies
/
Andreu Sánchez, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Martín-Pascual, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Gruart i Massó, Agnès (Universidad Pablo de Olavide. División de Neurociencias) ;
Delgado-García, José María (Universidad Pablo de Olavide. División de Neurociencias)
The purpose of this study is to determine if there is asymmetry in the brain activity between both hemispheres while watching cuts in movies. We presented videos with cuts to 36 participants, registered electrical brain activity through electroencephalography (EEG) and analyzed asymmetry in frontal, somatomotor, temporal, parietal and occipital areas. [...]
2022 - 10.3390/sym14101980
Symmetry, Vol. 14 Núm. 10 (october 2022) , art. 1980
|
|
4.
|
|
5.
|
15 p, 369.4 KB |
La teoría del marco de memoria-predicción y los cognits en el origen y la organización cortical del lenguaje
/
Martín-Pascual, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Andreu Sánchez, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Tradicionalmente se consideraba al lenguaje como ejemplo de fenómeno cultural y social, en contraposición a lo natural o biológico. Esta distinción de lo cultural adquirido (nurture) frente a lo natural (nature) refleja, en realidad, la brecha previa entre las dos culturas de las ciencias humanas y naturales que Snow pretendía solucionar ya en 1951. [...] Traditionally, language was regarded as an example of a cultural and a social phenomenon, as opposed to a natural or a biological one. This distinction of culturally acquired (nurture) against the naturally (nature) reflects, in fact, the previous gap between the two cultures of human and natural sciences that Snow tried to solve since 1951. [...]
2013 - 10.7764/onomazein.28.8
Onomázein, Vol. 28 (2013) , p. 14-28
|
|
6.
|
7 p, 898.3 KB |
Situación del neuromarketing en España
/
Andreu Sánchez, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Contreras Gracia, Aroa (Universitat de Girona) ;
Martín-Pascual, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
El neuromarketing existe desde hace poco más de una década, y está despertando el interés de la investigación científica. En estos años se ha definido el marco teórico, las técnicas y los métodos de investigación. [...] Neuromarketing has existed for just over a decade, and its theoretical framework, techniques and research methods have been defined during these years. The absence of legislation regulating neuromarketing experiments and the secrecy of the private sector due to its client agreements, it is difficult to know how brands use this discipline. [...]
2014 - 10.3145/epi.2014.mar.07
El Profesional de la información, Vol. 23 Núm. 2 (2014) , p. 151-157
|
|
7.
|
8 p, 957.7 KB |
El Transmedia audiovisual en el aula universitaria
/
Andreu Sánchez, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Martín-Pascual, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Asistimos a una nueva manera de distribuir los contenidos a través de múltiples plataformas. En el contexto actual, la narración ha dejado de producirse en exclusiva para un medio audiovisual concreto, para empezar a hacerlo a través de varios y complementarios medios o plataformas. [...] A new way to distribute the contents across multiple platforms is taking place in audiovisual industry. In the current context, the story has stopped of being produced exclusively to a particular audiovisual platform, to start doing through various and complementary media or platforms. [...]
2014 - 10.33115/udg_bib/cp.v3i04.22126
Communication papers, Vol. 3 Núm. 4 (2014) , p. 69-76
|
|
8.
|
10 p, 9.6 MB |
Fake images of the SARS-CoV-2 coronavirus in the communication of information at the beginning of the first Covid-19 pandemic
/
Andreu Sánchez, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Martín-Pascual, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
The first real images of SARS-CoV-2, the coronavirus that causes Covid-19, were obtained between January 24 and March 5, 2020 using various electron microscopy techniques. However, since March 2020, it has been most common to see drawn, designed, or interpreted images in three dimensions, sometimes even representing different or directly invented viruses. [...] Las primeras imágenes reales del SARS-CoV-2, el coronavirus causante del Covid-19, se obtuvieron entre el 24 de enero y el 5 de marzo de 2020 con diversas técnicas de microscopía electrónica. Sin embargo fue habitual desde marzo de 2020 ver imágenes dibujadas, diseñadas o interpretadas en 3 dimensiones, a veces incluso representando otros virus o directamente inventados. [...]
2020 - 10.3145/epi.2020.may.09
El Profesional de la información, Vol. 29 Núm. 3 (2020) , p. e290309
2 documents
|
|
9.
|
8 p, 1.2 MB |
Perception of cuts in different editing styles
/
Andreu Sánchez, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Martín-Pascual, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
The goal of this work is to explain how the cuts and their insertion in different editing styles influence the attention of viewers. The starting hypothesis is that viewers' response to cuts varies depending on whether they watch a movie with a classical versus a messy or chaotic editing style. [...] Se explica cómo influyen en la atención de los espectadores los cortes de plano y su inserción en distintos estilos de edición. La hipótesis de inicio es que la respuesta de los espectadores a los cortes de plano variará dependiendo de si estos están en un estilo de montaje clásico o en un estilo desordenado y caótico, tipo video clip. [...]
2021 - 10.3145/epi.2021.mar.06
El Profesional de la información, Vol. 30 Núm. 2 (2021) , e300206
2 documents
|
|
10.
|
|