Resultats globals: 70 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 35 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 7 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 24 registres trobats
Materials didàctics, 2 registres trobats
Articles 35 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
20 p, 455.0 KB Anàlisi i millora de les eines d'avaluació i de seguiment de les activitats d'aprenentatge basat en projectes i en problemes / Leiva-Presa, Àngels (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Benejam, Lluís (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Grau-Carrión, Sergi (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Badosa Salvador, Anna (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; López Rocafiguera, Enric (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Díaz, Jose (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
Tot i la seva àmplia aplicació, la realització de les activitats d'aprenentatge basat en projectes i en problemes (ABP) encara suposa diversos reptes. El disseny de l'activitat i els processos d'avaluació i de seguiment que comporta destaquen entre els aspectes més complexos de la metodologia. [...]
Despite being widely applied, the implementation of problem-based/project-based learning (PBL) activities still poses several challenges. Activity design and evaluation and monitoring processes stand out as the most complex aspects of the methodology. [...]
A pesar de su amplia aplicación, las actividades de aprendizaje basado en proyectos y en problemas (ABP) todavía suponen varios retos en su realización. El diseño de la actividad y sus procesos de evaluación y seguimiento destacan entre los aspectos más complejos de la metodología. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1784
Educar, Vol. 60 Núm. 1 (2024) , p. 137-156 (Monográfico)  
2.
18 p, 770.0 KB Estrategias didácticas para favorecer las prácticas literarias digitales en la formación inicial de maestros / Cabré Rocafort, Míriam (Universitat de Barcelona)
En la formación inicial de maestro es necesario que los estudiantes adquieran estrategias didácticas para potenciar las prácticas literarias digitales. En esta investigación se usan métodos basados en el paradigma cualitativa e interpretativa y, mediante el análisis del discurso en sus tres dimensiones (enunciativa, temática e interlocutiva), se analizan los discursos de los estudiantes acerca de una propuesta didáctica para la etapa de Primaria relacionada con el desarrollo de prácticas literarias digitales (booktrailers). [...]
A la formació inicial de mestres és necessari que els estudiants adquireixin estratègies didàctiques per potenciar les pràctiques literàries digitals. En aquesta investigació s'utilitzen mètodes basats en la paradigma qualitativa i interpretativa i, mitjançant l'anàlisi del discurs en les seves tres dimensions (enunciativa, temàtica i interlocutiva), s'analitzen els discursos dels futurs docents sobre una proposta didàctica per a l'etapa de Primària relacionada amb el desenvolupament de pràctiques literàries digitals (booktrailers). [...]
In preservice teacher education it is necessary that students acquire didactic strategies to enhance digital literacy practices. In this research, methods based on the qualitative and interpretative paradigm have been used. [...]
Dans la formation initiale des enseignants, il est nécessaire que les étudiants acquièrent des stratégies didactiques pour renforcer les pratiques littéraires numériques. Cette recherche utilise des méthodes basées sur le paradigme qualitatif et interprétatif et, par l'analyse du discours dans ses trois dimensions (énonciative, thématique et interlocutive) analyse les discours des élèves sur une proposition didactique du niveau de primaire liée au développement de pratiques littéraires numériques (booktrailers). [...]

2021 - 10.5565/rev/jtl3.891
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 4 (2021) , p. e891 (Articles)  
3.
16 p, 195.3 KB Factores explicativos de la calidad de la educación media : análisis del caso de Córdoba, en Colombia / Ortega Montes, Jorge Eliecer (Universidad de Córdoba) ; Valencia Jiménez, Nydia Nina (Universidad de Córdoba) ; Humánez Otero, Jorge Samuel (Institución Educativa Liceo León de Greiff)
Estudio correlacional con enfoque cuantitativo que buscó establecer la asociación entre los factores intrínsecos observables de las instituciones pedagógicas con la variabilidad de la calidad de la educación media en 27 municipios no certificados del Departamento de Córdoba, Colombia. [...]
Estudi correlacional amb enfocament quantitatiu que va buscar establir l'associació entre els factors intrínsecs observables de les institucions pedagògiques amb la variabilitat de la qualitat de l'educació mitjana en 27 municipis no certificats del Departament de Córdoba, Colòmbia. [...]
A correlational study with a quantitative approach aimed at establishing the link between observable intrinsic factors in educational institutions with variability in the quality of secondary education in 27 uncertified municipalities in Córdoba, Colombia. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1455
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 221-236  
4.
19 p, 539.8 KB The well-fit for the FET model : understanding training transfer factors in Spain / Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Musso, Mariel F. (Centro Interdisciplinario de Investigaciones en Psicología Matemática y Experimental-CONICET) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat de Barcelona) ; Cascallar, Eduardo (K.U. Leuven)
Learning transfer evaluation is a necessary process for practitioners to assess the effectiveness of training, and the outcomes of training produces in workers' behaviors. In this paper, we explore an alternative way to evaluate transfer: through the study of transfer facilitators and barriers. [...]
L'avaluació de la transferència de l'aprenentatge és un procés necessari perquè els professionals avaluïn l'eficàcia de la formació i els seus resultats en els treballadors. Aquest article explora una forma alternativa d'avaluar la transferència: a través de l'estudi de facilitadors i obstacles de la transferència. [...]
La evaluación de la transferencia del aprendizaje es un proceso necesario para que los profesionales evalúen la eficacia de la formación y sus resultados en los trabajadores. Este artículo explora una forma alternativa de evaluar la transferencia: a través del estudio de facilitadores y obstáculos de la transferencia. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1327
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 103-121 (Monográfico)  
5.
20 p, 344.1 KB Entornos de aprendizaje digitales en el área de Empresa Informativa : "Gaming" e incidencia en actividades y evaluación / Pérez Serrano, María José (Universidad Complutense de Madrid) ; Fernández Sande, Manuel (Universidad Complutense de Madrid) ; Rodríguez Pallares, Miriam (Universidad Complutense de Madrid)
La clase inversa -o flipped classroom (FC) en inglés- es un modelo pedagógico que transfiere el trabajo de determinados procesos de aprendizaje fuera del aula. En este contexto, Gaming y evaluación interactiva en los entornos de aprendizaje de Gestión de Medios (PIGE-On) es un proyecto de innovación que se basa en el desarrollo de un juego de simulación en la asignatura de Teoría de la Empresa Informativa, impartida en el primer curso de Periodismo de la Facultad de Ciencias de la Información de la Universidad Complutense de Madrid. [...]
The flipped classroom (FC) is a pedagogical model that transfers the work of certain learning processes outside the classroom. In this context, Gaming and interactive evaluation in media management learning environments (PIGE-On) is an innovation project based on the development of a simulation game applied in a first-year Media Business course of the Bachelor's Degree in Journalism at the Complutense University of Madrid. [...]
La classe inversa (flipped classroom) és un model pedagògic que transfereix el treball de determinats processos d'aprenentatge fora de l'aula. En aquest context, Gaming i avaluació interactiva en els entorns d'aprenentatge de gestió de mitjans (PIGE-On) és un projecte d'innovació que es basa en el desenvolupament d'un joc de simulació en l'assignatura de Teoria de l'Empresa Informativa, de 1r de Periodisme, de la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Complutense de Madrid. [...]

2020 - 10.5565/rev/analisi.3288
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 62 (Juny 2020) , p. 111-130 (Articles)
2 documents
6.
7 p, 743.2 KB La vulnerabilitat docent : reflexions d'un docent i el seu procés d'avaluació després d'un matí amb Neus Sanmartí / Lorenzo, Felip (Institut Gorgs (Cerdanyola del Vallès))
Quan la majoria de docents comencem a crear alguna proposta didàctica ho fem pensant activitats, o els continguts o les competències que volem treballar o altres coses, però la tònica general és deixar l'avaluació pel final. [...]
When most teachers start to create a learning proposal, we usually focus on activities, contents or competences that we want to work on, but the main problem is that we tend to leave the assessment to the end. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.429
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 40 (2020) , p. 34-40  
7.
19 p, 506.6 KB Experiencias de retroacción para mejorar la evaluación continuada : el uso de Twitter como tecnología emergente / Fernández-Ferrer, Maite (Universitat de Barcelona) ; Cano García, Elena (Universitat de Barcelona)
En el marco del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) resulta necesario insistir en la evaluación para el aprendizaje y trabajar en propuestas de mejora de la retroacción que se proporciona al estudiante. [...]
En el marc de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) esdevé necessari insistir en l'avaluació per a l'aprenentatge i treballar en propostes de millora de la retroacció que es proporciona a l'estudiant. [...]
Under the European Higher Education Area (EHEA) it is necessary to insist on assessment for learning and working on proposals to improve feedback provided to the student. So that this feedback is not just an end in itself, it is interesting to employ mechanisms to ensure that the feedback provided is useful for learning and used in the future tasks of students. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.872
Educar, Vol. 55 Núm. 2 (2019) , p. 437-455 (Temas de investigación)  
8.
3 p, 62.4 KB Reseñas / Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Obra ressenyada: David DURAN, Aprenseñar. Evidencias e implicaciones educativas de aprender enseñando. Madrid: Narcea, 2014.
2015
Revista de educación (Madrid), Vol. 370 (2015) , p. 257-259  
9.
3 p, 122.9 KB Seminarios didácticos y círculos curriculares / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este instituto se aprovechan las reuniones del profesorado para aplicar dos dinámicas de formación entre iguales. Son los propios docentes quienes, en los seminarios didácticos, presentan prácticas innovadoras y, en los círculos curriculares, buscan puntos de conexión para emprender proyectos interdisciplinares. [...]
2013
Cuadernos de pedagogía, Vol. 431 (2013) , p. 35-38  
10.
3 p, 51.9 KB Bases pedagógicas del curriculum / Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
El currículum no se limita a un conjunto de conocimientos más o menos secuenciados y organizados, sino que comprende también las estrategias metodológicas coherentes con tales conocimientos. Se ofrecen apuntes sobre el qué y el cómo se aprende; acerca de la adquisición de conocimientos y habilidades; y sobre los objetivos actitudinales y el proyecto educativo institucional.
1986
Cuadernos de pedagogía, Num. 139 (1986) , p. 20-21  

Articles : 35 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 7 registres trobats  
1.
2 p, 998.0 KB Programar per emocionar / Zurita Món, Sílvia ; Sala Roig, Elisa ; Noguera Cambray, Eva ; Lara López, Rocio ; Jordán Martínez, Laura ; Fuentes Agustí, Marta
Tríptic resum de la proposta educativa d'adquirir la competència emocional mitjançant la tecnologia, i en concret la programació i la robòtica. Experiència duta a terme a Educació Primària i a ESO.
2016
mschool_Edu_Hack. Barcelona, Catalunya, 1er : 2016  
2.
6 p, 293.5 KB Introducció a l'estadística amb recursos tecnològics (tic) apropiats a cursos amb multiplicitat de grups : corrector de pràctiques / Castillo, Joan del (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Llorens i Massana, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Safont Edo, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Serra i Mochales, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Durant els darrers 4 anys, els professors del departament de matemàtiques de l'assignatura d'estadística a 1er de biologia hem dissenyat un model docent implementant recursos tecnològics a un curs introductori a l'estadística. [...]
During last 4 years, professors from mathematics department teaching an introduction to statistics in biology have been developing a teaching model, using technological resources, for a first course in statistics. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
3.
11 p, 53.4 KB La construcció conjunta d'una guia per a la implementació de la carpeta d'aprenentatge en l'àmbit de l'educació superior / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jiménez Pelayo, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria) ; Oliver del Olmo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Rifà, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Santiveri Papiol, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Segura Aliaga, Dídac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Trafí Prats, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Els autors d'aquesta comunicació formen part del grup GI-CAES 1(Carpetes d'Aprenentatge en l'Educació Superior) emmarcat en l'IDES des de l'any 2004. En l'actualitat el configuren 14 professors i professores de 7 departaments diferents i una professora d'una Escola Normal de Mèxic. [...]
The authors of this communication are members of the GI-CAES (Learning Portfolios in Higher Education) group within IDES (Teaching Innovation Unit in Higher Education) framework since 2004. Nowadays, in GI-CAES there are 14 professors from 7 different departments in this University (UAB) besides from a teacher based in a Mexican school. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
4.
12 p, 62.1 KB Aplicació del Pla Bolonya a la docència de l'assignatura de societats mercantils de la diplomatura de relacions laborals / Sierra Noguero, Eliseo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat)
El desenvolupament dels nous plans d'estudi d'estudis superiors en el marc del Espai Comú d'Educació Superior (EEES) s'ha de fer en el marc del perfil de formació del futur titulat basat en resultats d'aprenentatge, els quals s'expressen en competències. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
5.
23 p, 172.9 KB L'avaluació de l'aprenentatge cooperatiu en ciències socials / Reynal Querol, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Carrasquer, Pilar, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Gibert, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Lama Aymà, Alejandra de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Orgaz Guerrero, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Parella Rubio, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Solà Monells, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques)
L'objectiu d'aquest document és reflexionar sobre l'avaluació en l'aprenentatge cooperatiu a partir de les experiències desenvolupades pels diferents membres de l'ACECS (Aprenentatge Cooperatiu en Ciències Socials). [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
6.
10 p, 104.1 KB La utilització de carpetes d'aprenentatge en les titulacions de la Facultat de Ciències de l'Educació : la construcció dels índexs / Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Els autors d'aquesta comunicació formen part del grup GI-CAES. Aquest grup està format per professorat de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB interessat en la implementació de la Carpeta d'Aprenentatge en l'àmbit de l'Educació Superior (a partir d'ara CAES). [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  
7.
9 p, 85.1 KB L'aprenentatge actiu com a estratègia didàctica en una matèria teòrica / Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Les metodologies docents vinculades al panorama universitari que se'ns desplega en el nou Espai Europeu d'Educació Superior pretenen, entre moltes d'altres fites, evitar un dels mals que ha patit de sempre la docència universitària: la passivitat de l'estudiant, sobretot quan s'enfronta a les matèries que coneixem com a teòriques. [...]
2006
Jornada de Campus d'Innovació Docent, 3a : 2006  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
267 p, 5.3 MB Avaluació de la transferència de la formació a l'administració pública de Catalunya / Pineda i Herrero, Pilar, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Moreno Andrés, Maria Victoria ; Escola d'Administració Pública de Catalunya
Barcelona : Generalitat de Catalunya, Escola d'Administració Pública de Catalunya, 2011 (Estudis de recerca digitals ; 2)
3 documents
2.
291 p, 1.5 MB Avaluació dels aprenentatges en el marc de l'EEES : una aproximació a la perspectiva dels estudiants / Chancel Valente, Gabriel ; Calsamiglia Madurga, Andrea ; Martínez García, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Assessorament Psicopedagògic
Amb aquest Recull la Unitat d'Assessorament Psicopedagògic vol anticipar-se a una nova situació dels estudiants amb l'aplicació del nou pla d'estudis projectat per l'Espai Europeu d'Educació Superior, per atendre les seves necessitats d'aprenentatge i d'orientació en els àmbits educatius i professionals. [...]
Unitat d'Assessorament Psicopedagògic 2007 (Reculls)  

Documents de recerca 24 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
42 p, 1.2 MB Currículum de la Xarxa FeedbackNet. Període 2015-2020 / Díaz Vicario, Anna ; Cañabate Ortiz, Dolors ; FeedbackNet
El document recull els projectes de recerca, publicacions i jornades sobre avaluació, feedback i autoregulació dels membres de la Xarxa FeedbackNet, de la qual participen investigadors i investigadores de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Lleida, la Universitat de Girona, la Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat Oberta de Catalunya. [...]
2021  
2.
29 p, 327.8 KB An Overview of Language Learning at an Early Age / Magrané Batet, Neus ; Pladevall Ballester, Elisabet, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Since foreign language learning at an early age has become more and more popular in recent times, a huge amount of research has been conducted on Young Language Learning. This paper aims to highlight the most relevant findings in this field of research, it tries to understand the characteristics Young Language Learners have, how those influence the way they learn and therefore the way they have to be taught and assessed. [...]
Com que l'aprenentatge de llengües estrangeres a una edat primerenca s'ha anat fent cada vegada més popular, una gran quantitat de recerca sobre l'aprenentatge de llengües en joves s'ha dut a terme. [...]
Dado que el aprendizaje de idiomas extranjeros a una edad temprana se ha vuelto cada vez más popular, una gran cantidad de investigación sobre el aprendizaje de lenguas en jóvenes se ha realizado. [...]

2020
Grau en Estudis Anglesos [801]  
3.
69 p, 1.2 MB Improving 1st of Batxillerat Students' Collective Scaffolding Skills : an Innovation Project to Implement Cooperative Learning in the English Classroom / Casademont Moner, Judit ; Simon Auerbach, Jill, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The aim of this master's dissertation is to design an innovation project and plan its implementation and assessment. The objectives of this project are, first, to develop 1st of Batxillerat students (16- and 17-year olds) collective scaffolding skills by means of working cooperatively in the English class; second, to improve the learners' overall foreign language skills thanks to cooperative work, by having more opportunities to intervene in English and by aiding each other; and third, to increase group cohesion and mutual helpfulness to, ultimately, create a propitious and safe classroom environment to learn together. [...]
L'objectiu d'aquest treball de fi de màster és dissenyar un projecte d'innovació i planejar la seva implementació i avaluació. Els objectius del projecte són, primerament, desenvolupar l'andamiatge col·lectiu en alumnes de 1r de Batxillerat (de 16 i 17 anys) a través de treballar cooperativament a l'aula d'anglès; segon, millorar el seu nivell de llengua estrangera gràcies al treball cooperatiu, a tenir més oportunitats d'intervenir en anglès i a ajudar-se entre ells; i tercer, a incrementar la cohesió de grup i l'ajuda mútua per, finalment, crear un ambient de classe propici per aprendre conjuntament. [...]
 
4.
65 p, 6.5 MB Com es viu una guerra civil? Què sabia i què ha après l'alumnat de 4t d'ESO de l'Institut Escola Trinitat Nova sobre la segona República española i la Guerra Civil / Picas Rodoreda, Núria ; Oller i Freixa, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball és fruit de la investigació realitzada en l'aula de 4t d'ESO de l'Institut Escola Trinitat Nova, un centre d'educació secundària ubicat al districte de Nou Barris. La recerca posa el focus en l'anàlisi de l'evolució de l'aprenentatge de la classe abans i després de la realització d'una unitat didàctica sobre la Segona República Espanyola i la Guerra Civil. [...]
2019  
5.
50 p, 1.7 MB The role L1 has in student-student interaction in EFL classes / Currubí Armengol, Gemma ; Dooly Owenby, Melinda ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This research paper explores the L1 interactions of eleven Catalan students, aged between 15 and 16 years, engaged in pair or small group work during a communicative task in the L2 classroom. The data were gathered in a state secondary school in Greater Barcelona and the participants collectively carried out six different activities, such as a collaborative writing. [...]
Aquest document de recerca explora les interaccions en L1 d'onze estudiants catalans, d'entre 15 i 16 anys, que treballen en parella o en grup reduït durant una tasca comunicativa a l'aula d'L2. Les dades es van recollir en un institut públic de secundària de l'àrea metropolitana de Barcelona i els participants van dur a terme, col·lectivament, sis tasques diferents, com per exemple una redacció en grup. [...]

2019  
6.
52 p, 1.4 MB Acompanyar l'escriptura. Anàlisi del biaix entre la consigna i la creativitat de les respostes de l'alumnat en el marc d'un taller de rondalles de 1r d'ESO / Vilà Garcia, Marta ; Sanz, Jesús ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball de recerca - acció parteix de l'anàlisi d'una seqüència didàctica basada en l'escriptura d'un conte tradicional per tal de reflexionar sobre el dispositiu dissenyat i l'acompanyament que es va fer, atès que els objectius d'aprenentatge marcats no s'assoliren. [...]
2019  
7.
44 p, 1.3 MB Anàlisi de les progressions d'aprenentatge del model so en base a les descripcions de l'alumnat / Porcuna Pocurull, Helena ; Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza les progressions d'aprenentatge de l'alumnat durant la realització d'una unitat didàctica sobre el model del so. Les dades es van recollir en un institut públic al Vallès Oriental. [...]
2019  
8.
58 p, 9.0 MB Classificar amb criteri : habilitats de classificació d'éssers vius i selecció de criteris a 1er d'ESO / Municio Samon, Guillem ; Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza els criteris de classificació que utilitza l'alumnat de 1er d'ESO a l'hora de classificar els éssers vius, així com l'evolució en l'ús d'aquests al llarg d'una unitat didàctica basada en la metodologia de l'Estudi de Cas, en un context museístic. [...]
2019  
9.
47 p, 2.2 MB Valoració de la utilitat i l'eficàcia de la unitat didàctica "Els nostres gens : un assumpte científic o social?" / Massa Gómez, Marc ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En el present treball es pretén valorar la utilitat i l'eficàcia de nivell 2 de la unitat didàctica "Els nostres gens: un assumpte científic o social?". Per fer-ho s'han tingut en compte les valoracions dels qüestionaris KPSI realitzats pels alumnes tant a l'inici com al final de la unitat didàctica i les respostes dels alumnes a dues activitats avaluatives. [...]
juny 2019  
10.
46 p, 1.5 MB El dibuix a classe de ciències : una eina modelitzadora i avaluadora / Martinez Martinez, Andrea ; Canet Pladevall, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza el recurs del dibuix a la classe de ciències com a una potent eina modelitzadora i la coavaluació d'aquest dibuix com a eina d'aprenentatge. Les dades es van recollir en un institut públic de Santa Coloma de Gramenet. [...]
juny 2019  

Documents de recerca : 24 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 2 registres trobats  
1.
11 p, 355.6 KB Guia d'Orientacions per una Avaluació Ètica dels Aprenentatges ; 1a edició / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, col. ; Arnau-Sabatés, Laura, col. ; Barrera-Corominas, Aleix, col. ; Castro Ceacero, Diego, col. ; Díaz Vicario, Anna, col. ; Duran-Bellonch, Mar, col. ; Mercader, Cristina, col. ; Morodo, Andy, col. ; Salat Llorente, Esther, col. ; Suárez, Cecilia Inés, col. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Qualitat Docent
Guia destinada al conjunt del professorat, que recull un seguit de recomanacions d'integritat associades al disseny, el desenvolupament, la implementació i la interpretació de l'avaluació educativa. [...]
Bellaterra : Oficina de Qualitat Docent UAB, juny 2022 (ARPA - Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
2.
42 p, 1.8 MB Programar per emocionar a EP i ESO / Zurita Món, Sílvia ; Sala Roig, Elisa ; Noguera Cambray, Eva ; Lara López, Rocio ; Jordán Martínez, Laura ; Fuentes Agustí, Marta
Si algú ens pregunta com ens imaginem l'educació del segle XXI hi ha dos conceptes que no podrem evitar incloure sota aquest títol. Dos conceptes, que malgrat contar amb poc més d'una dècada de vida, estan transformant la nostra societat, i, com no podia ser d'una altre manera, el món educatiu. [...]
2016  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.