Resultados globales: 191 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 140 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 7 registros
Libros y colecciones, Encontrados 5 registros
Documentos de investigación, Encontrados 31 registros
Materiales didácticos, Encontrados 6 registros
Documentos gráficos y multimedia, Encontrados 6 registros
Artículos Encontrados 140 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
13 p, 487.0 KB Glottalizing at word junctures : Exploring bidirectional transfer in child and adult Spanish heritage speakers / Repiso-Puigdelliura, Gemma (McMaster University (Hamilton, Canadà))
While research in heritage language phonology has found that transfer from the majority language can lead to divergent attainment in adult heritage language grammars, the extent to which language transfer develops during a heritage speaker's lifespan is understudied. [...]
2023 - 10.1017/S1366728923000160
Bilingualism: Language and Cognition, 2023, p. 1-13  
2.
13 p, 557.6 KB The missing link in Spanish heritage trill production / Repiso-Puigdelliura, Gemma (University of California) ; Kim, Ji Young (University of California)
While heritage language phonology has attracted a great deal of attention, little is known about the development of heritage phonological grammars. This study examines the production of the Spanish trill /r/ by school-aged (9-10 years) and adult heritage speakers. [...]
2020 - 10.1017/S1366728920000668
Bilingualism: Language and Cognition, Vol. 24 Núm. 3 (2020) , p. 454-466  
3.
38 p, 798.8 KB Stress-related biomarkers and cognitive functioning in adolescents with ADHD : Effect of childhood maltreatment / Llorens, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Barba, Maria (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Torralbas Ortega, Jordi (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Nadal i Alemany, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Armario Garcia, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Gagliano, Humberto Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Betriu, Maria (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Urraca Camps, Lara (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Pujol, Susana (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Montalvo Aguirrezabala, Itziar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Gracia Liso, Rebeca (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Giménez-Palop, Olga (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Palao, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Pàmias Massana, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Labad, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal)
Our study aimed to explore whether stress-related hormones (hypothalamic-pituitary-adrenal [HPA] axis hormones and prolactin) are associated with poorer cognitive functioning in adolescents with attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD) and to test the potential moderating effect of childhood maltreatment. [...]
2022 - 10.1016/j.jpsychires.2022.02.041
Journal of Psychiatric Research, Vol. 149 (may 2022) , p. 217-225  
4.
23 p, 1.3 MB European guideline (EuroGuiDerm) on atopic eczema - part II : non-systemic treatments and treatment recommendations for special AE patient populations / Wollenberg, Andreas (Brussels University Hospital) ; Kinberger, Maria (Charité - Berlin University Medicine) ; Arents, B. (European Federation of Allergy and Airways Diseases Patients' Associations) ; Aszodi, N. (LMU Munich) ; Avila Valle, G. (Charité - Berlin University Medicine) ; Barbarot, Sebastien (Nantes University) ; Bieber, T. (University Hospital of Bonn) ; Brough, H.A. (King's College London) ; Calzavara Pinton, P. (University of Brescia) ; Christen-Zäch, S. (Lausanne University Hospital) ; Deleuran, M. (Aarhus University Hospital (Aarhus, Dinamarca)) ; Dittmann, M. (Charité - Berlin University Medicine) ; Dressler, C. (Charité - Berlin University Medicine) ; Fink-Wagner, A.H. (Global Allergy and Airways diseases Patient Platform) ; Fosse, N. (University Hospital Basel) ; Gáspár, K. (University of Debrecen) ; Gerbens, L. (Amsterdam UMC) ; Gieler, U. (University of Giessen) ; Girolomoni, Giampiero (University of Verona) ; Gregoriou, S. (National and Kapodistrian University of Athens) ; Mortz, C. G. (University of Southern Denmark) ; Nast, A. (Charité - Berlin University Medicine) ; Nygaard, U. (Aarhus University Hospital (Aarhus, Dinamarca)) ; Redding, M. (Eczema Outreach Support) ; Rehbinder, E.M. (Oslo University Hospital (Oslo, Noruega)) ; Ring, J. (Technical University Munich) ; Rossi, M. (Spedali Civili Hospital Brescia) ; Serra-Baldrich, E (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Simon, D. (University of Bern) ; Szalai, Z.Z. (Heim Pál National Children's Institute Budapest) ; Szepietowski, J.C. (Wrocław Medical University) ; Torrelo, A. (Hospital Infantil Universitario Niño Jesús (Madrid)) ; Werfel, T. (Hannover Medical School) ; Flohr, C. (Guy's & St Thomas' NHS Foundation Trust) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The evidence- and consensus-based guideline on atopic eczema was developed in accordance with the EuroGuiDerm Guideline and Consensus Statement Development Manual. Four consensus conferences were held between December 2020 and July 2021. [...]
2022 - 10.1111/jdv.18429
Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology, Vol. 36 Núm. 11 (november 2022) , p. 1904-1926  
5.
7 p, 553.0 KB A multicenter analysis of the role of prophylactic transfusion of blood products in patients with cirrhosis and esophageal varices undergoing endoscopic band ligation / Blasi, Annabel (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Machlab, Salvador (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Risco, Raquel (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Costa-Freixas, Joao Pedro (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Hernández-Cely, Geovanny (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Horta Sangenís, Diana (Hospital Universitari MútuaTerrassa) ; Bofill, Alex (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Ruiz-Ramirez, Pablo (Hospital Universitari MútuaTerrassa) ; Profitos, Joaquim (Consorci Sanitari de Terrassa) ; Sanahuja, Josep Marti (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Fernandez-Simon, Alejandro (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Vergara, Mercedes (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Sánchez-Delgado, Jordi (Parc Taulí Hospital Universitari. Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT)) ; Cardenas, Andrés (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona)
Prophylactic administration of platelets and fresh frozen plasma (FFP) has been recommended in patients with cirrhosis with low platelets and/or prolonged international normalized ratio (INR) without scientific evidence to support this practice. [...]
2021 - 10.1016/j.jhepr.2021.100363
JHEP Reports, Vol. 3 (september 2021)  
6.
15 p, 2.7 MB ALPL-1 is a target for chimeric antigen receptor therapy in osteosarcoma / Mensali, Nadia (Department of Cellular Therapy. Oslo University Hospital) ; Köksal, Hakan (Oslo University Hospital) ; Joaquina, Sandy (Oslo University Hospital) ; Wernhoff, Patrick (Oslo University Hospital) ; Casey, Nicholas P. (Oslo University Hospital) ; Romecín, Paola Alejandra (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Panisello, Carla (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Rodríguez, René (Instituto de Salud Carlos III) ; Vimeux, Lene (Université de Paris) ; Juzeniene, Asta (Oslo University Hospital) ; Myhre, Marit R. (Oslo University Hospital) ; Fåne, Anne (Oslo University Hospital) ; Castilla-Ramirez, Carolina (Virgen del Rocio University Hospital) ; Maggadottir, Solrun Melkork (Oslo University Hospital) ; Duru, Adil Doganay (Nova Southeastern University) ; Georgoudaki, Anna-Maria (Department of Oncology-Pathology. Karolinska Institutet) ; Grad, Iwona (Oslo University Hospital) ; Maturana, Andrés Daniel (Nagoya University) ; Gaudernack, Gustav (Department of Cancer Immunology. Oslo University Hospital) ; Kvalheim, Gunnar (Department of Cellular Therapy. Oslo University Hospital) ; Carcaboso, Angel M. (Institut de Recerca Sant Joan de Déu) ; De Álava, Enrique (Universidad de Sevilla) ; Donnadieu, Emma (Université de Paris) ; Bruland, Øyvind S (University of Oslo) ; Menendez, Pablo (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Inderberg, Else Marit (Oslo University Hospital) ; Wälchli, Sébastien (Oslo University Hospital)
Osteosarcoma (OS) remains a dismal malignancy in children and young adults, with poor outcome for metastatic and recurrent disease. Immunotherapies in OS are not as promising as in some other cancer types due to intra-tumor heterogeneity and considerable off-target expression of the potentially targetable proteins. [...]
2023 - 10.1038/s41467-023-39097-x
Nature communications, Vol. 14 Núm. 1 (december 2023) , p. 3375  
7.
12 p, 1.7 MB Nurses' views on the presence of family members during invasive procedures in hospitalised children : A questionnaire survey / Ventura Expósito, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Arreciado Marañón, Antonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Gomà Tous, Mireia (Hospital Universitari Clinic de Barcelona) ; Ferrerons Sánchez, Mercè (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Zuriguel Pérez, Esperanza (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca)
Aims and objectives: (I) To identify the opinion and practices of nursing professionals regarding the presence of family members during invasive procedures in hospitalised children; (II) to determine the knowledge of nursing professionals about the patient-and family-centred care model. [...]
Wiley-Blackwell, 2024 - 10.1111/jocn.17062
Journal of clinical nursing  
8.
26 p, 220.6 KB Niñas y adolescentes que migran solas. Análisis de expedientes de protección / Gimeno-Monterde, Chabier (Universidad de Zaragoza) ; Mendoza-Pérez, Karmele (Universidad de Extremadura) ; Rodríguez-García-de-Cortázar, Ainhoa (Universidad de Granada.)
El objetivo de este artículo es estudiar las características sociodemográficas de las niñas y las adolescentes que migran solas a España, así como sus motivaciones y trayectorias migratorias, con el fin de mejorar los procesos de su acogida institucional. [...]
L'objectiu d'aquest article és estudiar les característiques sociodemogràfiques de les nenes i les adolescents que migren soles a Espanya, així com les seves motivacions i trajectòries migratòries, amb la finalitat de millorar els processos del seu acolliment institucional. [...]
The aim of this article is to examine the sociodemographic characteristics of girls and female adolescents who migrate alone to Spain, as well as their motivations and migratory trajectories with a view to improving the processes involved in their institutional reception. [...]

2024 - 10.5565/rev/papers.3201
Papers : revista de sociologia, Vol. 109 Núm. 2 (2024) , p. e3201 (Artículos)  
9.
15 p, 333.7 KB When the media omits or includes scientific evidence in its publications : science and battles on X about child sexual abuse / Olabarria Morejón, Ane (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de la lengua y la Literatura) ; Burgués, Ana (Universidad de Granada. Departamento de Sociología) ; López de Aguileta, Ane (Universitat de Barcelona) ; Zubiri, Harkaitz (Universidad del País Vasco. Departamento de Didáctica de la lengua y la Literatura) ; Torras-Gómez, Elisabeth (Universitat de Barcelona) ; Joanpere, Mar (Universitat Rovira i Virgili) ; López de Aguileta, Garazi (University of Wisconsin-Madison) ; Álvarez-Guerrero, Garazi (Universidad del País Vasco. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación) ; Aiello-Cabrera, Emilia (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Sociología) ; Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Redondo-Sama, Gisela (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia)
Scientific evidence of social impact demonstrates how violence against children is successfully prevented. Currently, the scientific research on social impact has a focus on the analysis of actions that succeed in the implementation of such scientific evidence. [...]
2023 - 10.3390/children10121857
Children, Vol. 10 (november 2023) , 1857  
10.
31 p, 399.2 KB Les apports du Règlement Bruxelles II ter : l'ambitieuse volonté d'une meilleure protection de l'enfant / Dubeau, Marine (Université Toulouse Capitole)
Le nouveau règlement dit « Bruxelles II ter », entré en vigueur le 1er août 2022, est la nouvelle référence en matière matrimoniale et en matière de responsabilité parentale au sein de l'Union européenne. [...]
El nou Reglament "Brussel·les II ter", que va entrar en vigor l'1 d'agost de 2022, és la nova referència en matèria matrimonial i de responsabilitat parental a la Unió Europea. Els canvis introduïts en aquesta tercera versió són notables, en particular pel que fa a la sostracció internacional de menors. [...]
The new "Brussels II B" regulation, which entered into force on the 1st of August 2022, is the new benchmark in matrimonial matters and matters of parental responsibility within the European Union. The changes made to this third version are remarkable, especially regarding international child abduction. [...]
El nuevo Reglamento "Bruselas II ter", que entró en vigor el 1 de agosto de 2022, es la nueva referencia en materia matrimonial y de responsabilidad parental en la Unión Europea. Los cambios introducidos en esta tercera versión son notables, en particular en lo que respecta a la sustracción internacional de menores. [...]

2024 - 10.5565/rev/quadernsiee.67
Quaderns IEE, Vol. 3 Núm. 1 (2024) , p. 3-33 (Estudis)  

Artículos : Encontrados 140 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 7 registros  
1.
3.8 MB La intermediació lingüística per part de menors a Catalunya / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ruiz de Infante, Begoña ; Catsaras, Zoe prod.
Els infants, joves i adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris. La immersió lingüística que viuen gràcies a l'escolarització els facilita l'aprenentatge de les llengües vehiculars, que a vegades adquireixen més de pressa que els seus pares i mares. [...]
2023
Exposició, : 2023
8 documentos
2.
36 p, 1.7 MB La intermediació lingüística per part de menors a Catalunya : panoràmica general, reflexions i propostes. Els resultats dels projecte ILM i EYLBID / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Els infants i adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris. Gràcies a l'escolarització i la immersió lingüística a la nova societat aprenen la llengua o llengües oficials del nou país de manera més ràpida que els seus progenitors. [...]
2022
Joves intèrprets: la intermediació lingüística com a eina d'inclusió en la diversitat. Barcelona, : 2022  
3.
25 p, 2.9 MB Child language brokering through multiple lenses : the perspectives of parents, teenagers, young adults and public service providers in Catalonia / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. MIRAS Research Group)
2022
Education, Migrations, Agency. Modena, Itàlia, : 2022  
4.
17 p, 618.1 KB Child Language Brokering in a bilingual region : how does it reflect and affect language use and attitudes? / Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Children and young people from migrated families often learn host languages faster than their parents might do and, therefore, from very young ages they help their parents, families or members of their community translating or interpreting, which is known as Child Language Brokering (CLB). [...]
2021
Symposium Translation and Knowledge Transfer: News trends in the theory and practice of translation and interpreting. Universidad de Córdoba, online, : 2021  
5.
19 p, 1.4 MB Unveiling a covert but common practice : child language brokering in the province of Barcelona / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Studies of Child Language Brokering (CLB) have been rather scarce in Spain, with only few exceptions such as García-Sánchez (2010) and Foulquié-Rubio (2015). This contrasts with the rapid expansion of the practice during the past years. [...]
2021
5th International Conference on Non-Professional Interpreting and Translation (3-5 June), : 2021  
6.
18 p, 1.0 MB El papel de los adolescentes como intermediarios lingüísticos : primeros resultados de un estudio exploratorio en la provincia de Barcelona / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los niños, jóvenes y adolescentes tienen un papel muy importante en los procesos migratorios. La inmersión lingüística que viven gracias a la escolarización les facilita el aprendizaje de las lenguas vehiculares, que en ocasiones adquieren más deprisa que sus padres y madres. [...]
2020
International e-Conference on Translation: translation, mediation and accessibility for linguistic minorities, 2nd : 2020  
7.
20 p, 894.9 KB Diverging destinies and the study of inequality of opportunity : does it apply to all child outcomes? / Bernardi, Fabrizio ; Boertien, Diederik
2017
Meeting of the European Network for the Sociological and Demographic Study of Divorce. Anvers (Bèlgica), 15a : 2017  

Libros y colecciones Encontrados 5 registros  
1.
130 p, 11.2 MB Inklusion, Diversität und Interkulturelle Kommunikation. Ein Lehrer : innenhandbuch mit Aktivitäten für den Unterricht für die Sekundarstufe / Arumí Ribas, Marta, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vargas-Urpi, Mireia ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Estévez Grossi, Marta ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Chalhoub, Maja, trad. ; Eylbid
Dieses Lehrerhandbuch verfolgt zwei Ziele: (a) Mehrsprachigkeit zu würdigen und das Bewusstsein für junge Menschen zu schärfen, die in der Schule übersetzen und dolmetschen - auch child language brokering oder Kinder und Jugendliche als Sprachmittler:innen genannt; und (b) die Bereitstellung eines Instruments, das sowohl Hintergrundinformationen als auch interaktive Aktivitäten enthält, wodurch Lehrkräften ein tieferes Verständnis dafür vermittelt werden soll, was Sprachmittlung durch junge Menschen in der Regel mit sich bringt, um dies an ihre Schüler: innen weitergeben zu können.
Tant els infants com els adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris perquè acostumen a fer d'enllaç entre família, comunitat local i centre educatiu. L'escolarització i la immersió lingüística a la societat d'acollida poden ajudar els menors a aprendre la llengua o llengües oficials del nou país més ràpid que els seus pares o que altres adults. [...]
Tanto los/as niños/as como los/as adolescentes tienen un papel muy importante en los procesos migratorios porque suelen actuar como enlace entre la familia, la comunidad local y el centro educativo. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Department de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, juny 2022

Conté: Vorwort / Mireia Vargas-Urpí ; Sarah Crafter ; Evangelia Prokopiou -- 1. Sprachen in unserem Alltag / Marta Estévez Grossi -- 2. Kulturell vielfältige Gesellschaften / Rachele Antonini ; Marta Estévez Grossi -- 3. Übersetzen und Dolmetschen: Brücken zwischen Sprachen und Kulturen / Sofía García-Beyaert ; Anna Gil-Bardají ; Mariana Orozco-Jutorán ; Gema Rubio-Carbonero Mireia Vargas-Urpí -- 4. Was kennzeichnet die Sprachmittlung durch Kinder? Wieso existiert sie? / Rachele Antonini ; Ira Torresi -- 5. Emotionale Auswirkungen, Identität und Beziehungen : Leitlinien für den Einsatz von Schüler:innen als Sprachmittler:innen in Schulen / Evangelia Prokopiou ; Sarah Crafter ; Karolina Dobrzynska -- 6. Sprachen im Berufsleben / Marta Arumí Ribas ; Carme Bestué Salinas ; Judith Raigal Aran  

2.
130 p, 11.0 MB Inclusió, diversitat i comunicació entre cultures. Manual per a docents amb activitats per treballar a classe amb alumnat de secundària / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Antonini, Rachele (Università di Bologna) ; Crafter, Sarah (Open University) ; Prokopiou, Evangelia (University of Northampton) ; Estévez Grossi, Marta (Leibniz Universität Hannover) ; Garcia-Beyaert, Sofia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dobrzynska, Karolina (University of Northampton) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Raigal Aran, Judith, trad. (Universitat Rovira i Virgili) ; Torresi, Ira ; Eylbid
Tant els infants com els adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris perquè acostumen a fer d'enllaç entre família, comunitat local i centre educatiu. L'escolarització i la immersió lingüística a la societat d'acollida poden ajudar els menors a aprendre la llengua o llengües oficials del nou país més ràpid que els seus pares o que altres adults. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Department de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, juliol 2022  
3.
129 p, 11.2 MB Inclusione, diversità e comunicazione tra culture : manuale per insegnanti con attività didattiche per le scuole superiori ; Prima Edizione, Maggio 2022 / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Antonini, Rachele (Università di Bologna) ; Torresi, Ira (Università di Bologna) ; Bevilacqua, Anna ; Crafter, Sarah (Open University) ; Prokopiou, Evangelia (University of Northampton) ; Estévez Grossi, Marta (Leibniz Universität Hannover) ; Garcia-Beyaert, Sofia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dobrzynska, Karolina (University of Northampton) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Raigal Aran, Judith (Universitat Rovira i Virgili) ; Eylbid
I bambini e i giovani hanno un ruolo fondamentale nei processi migratori perché possono fungere da ponti tra le loro famiglie, le comunità locali e la scuola. L'educazione scolastica e l'immersione linguistica nella società ospite aiutano questi giovani a imparare la/e lingua/e ufficiale/i del nuovo Paese più velocemente dei loro genitori o di altri adulti. [...]
2022  
4.
131 p, 11.2 MB Inclusion, Diversity and Communication Across Cultures : A Teacher's Book with Classroom Activities for Secondary Education / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Antonini, Rachele (Università di Bologna) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Crafter, Sarah (Open University) ; Dobrzynska, Karolina (University of Northampton) ; Estévez Grossi, Marta (Leibniz Universität Hannover) ; Garcia-Beyaert, Sofia ; Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Prokopiou, Evangelia (University of Northampton) ; Raigal Aran, Judith (Universitat Rovira i Virgili) ; Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Torresi, Ira (Università di Bologna) ; Eylbid
Children and young people play an important role in migratory processes because they may act as links between their families, local communities and their school. Schooling and linguistic immersion in the host society can help young people learn the official language(s) of their new country faster than their parents or other adults. [...]
2022  
5.
25 p, 364.8 KB Les altres catalanes : formar família abans o després de la migració? / Vidal Coso, Elena (Université de Genève) ; Bueno, Xiana (Harvard University)
Atès que la formació familiar i l'experiència migratòria són dos esdeveniments que acostumen a donar-se en moments molt propers a les trajectòries vitals de les dones migrants, el nostre interès és analitzar-ne tant els calendaris com la relació temporal entre aquests esdeveniments. [...]
Dado que la formación de una familia y la experiencia migratoria son dos procesos que acostumbran a acontecer de manera próxima en el tiempo en las trayectorias vitales de las mujeres migrantes, nuestro interés es analizar tanto los calendarios respectivos como la relación temporal entre los mismos. [...]
Since forming a family and migration experience are two processes that tend to occur with little difference in time in life stories of migrant women, our interest is to analyse both calendars as well as the temporal relationship between them. [...]
Vu que la formation d'une famille et l'expérience de la migration sont deux événements qui ont tendance à se produire presque au même temps dans les trajectoires de vie des femmes migrantes, notre intérêt est d'analyser aussi bien les respectifs calendriers et le rapport temporaire entre ces deux expériences. [...]

Barcelona Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família 2015 (Ciutadania i immigració ; 11)
Recerca i immigració VII : migracions dels segles XX i XXI: una mirada candeliana, 2015, p. 167-191  

Documentos de investigación Encontrados 31 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
371 p, 8.1 MB La transición a la vida adulta de la juventud tutelada y extutelada : desafíos, recursos de apoyo y preparación para la emancipación / Sanz Escutia, Clara ; Arnau-Sabatés, Laura, dir. ; Sala Roca, Josefina, dir.
Antecedents La transició a la vida adulta no és només el pas de l'adolescència a l'adultesa, sinó que es constitueix com una etapa de la vida en si mateixa plena de reptes. Si la transició ja és de per si un repte per als joves que compten amb el suport de les seves famílies, encara ho és més per als joves extutelats que, en la majoria dels casos, no compten amb aquests suports. [...]
Antecedentes La transición a la vida adulta no es solamente el paso de la adolescencia a la adultez, sino que se constituye como una etapa de la vida en sí misma llena de retos. Si la transición ya es per se un reto para los jóvenes que cuentan con el apoyo de sus familias, todavía lo es más para los jóvenes extutelados que, en la mayoría de los casos, no cuentan con dichos apoyos. [...]
Background The transition to adult life is not only the passage from adolescence to adulthood, but it is also constituted as a life stage itself full of challenges. This transition is already a great challenge for young people who have the support of their families, and it is even greater for foster care leavers who, in most cases, do not have such support. [...]

2023  
2.
86 p, 4.7 MB El consentiment infantil dins l'àmbit familiar. Recerca en perspectiva de gènere per investigar sobre el consentiment infantil / Vila Leal, Anna ; Girbau Casajoana, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El consentiment és un aspecte que està a l'orde del dia en l'actualitat. Però, què passa amb el consentiment infantil? Aquest treball busca donar visibilitat al consentiment infantil en l'àmbit familiar, oferint un marc de comprensió que ens permetrà entendre la tradició de la visió de la infància i on es troba el consentiment avui en dia. [...]
El consentimiento es un tema de actualidad. Pero, ¿qué sucede con el consentimiento infantil? Este trabajo pretende dar visibilidad al consentimiento infantil en el ámbito familiar, ofreciendo un marco de comprensión que permitirá entender la visión tradicional de la infancia y dónde posicionamos el consentimiento hoy en día. [...]
Consent is a topical issue. But what about child consent? This study aims to give visibility to child consent in the family setting, offering a theoretical context that will allow us to understand the traditional view of childhood and where we position consent today. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Infantil [847]  
3.
36 p, 1.5 MB "Reverse Policies?" Reducing the Legal Minimum Age at Marriage Increases Child Marriage Among the Poorest in Mali / Batyra, Ewa ; Pesando, Luca Maria
Child marriage is associated with adverse outcomes related to women's wellbeing. To curb child marriage, many countries introduced laws that ban child marriage, and a growing number of studies evaluated their impact. [...]
University of Pennsylvania Population Center 2022 (Population Center Working Papers ; 89)  
4.
181 p, 5.3 MB Three Essays in Macroeconomics : Family, Health and Policy Evaluation / Alemán Pericón, Christian Daniel ; Santaeulàlia-Llopis, Raül, dir.
Amb aquesta dissertació pretenc contribuir a tres àrees diferents de la ciència economia: (1) economia de la família, (2) economia de la salut i el desenvolupament i (3) mètodes quantitatius per a l'avaluació de polítiques. [...]
Con esta disertación pretendo contribuir a tres áreas diferentes de la ciencia economía: (1) economía de la familia, (2) economía de la salud y el desarrollo y (3) métodos cuantitativos para la evaluación de políticas. [...]
With this dissertation I aim to contribute to three different areas in Economics: (1) family economics, (2) health and development economics and (3) quantitative methods for policy evaluation. Chapter 1 is in the field of family economics. [...]

2022  
5.
95 p, 4.3 MB Validez predictiva del Ages and Stages Questionnaire (ASQ®), un cuestionario de cribado del desarrollo psicomotor infantil basado en el reporte de padres o cuidadores principales / Schonhaut Berman, Luisa ; Demestre Guasch, Xavier, dir. ; Bonfill, X. (Xavier), dir. ; Serón S. , Pamela
Antecedents: els qüestionaris de cribratge del desenvolupament basats en l'informe de pares o cuidadors (CCDRP) han guanyat cada vegada major difusió. D'aquests, el més conegut a nivell mundial és l'Ages and Stages Questionnaire (ASQ), instrument que s'ha utilitzat a Catalunya i validat a Xile, i hi ha una bretxa quant al coneixement de la seva capacitat predictiva a més llarg termini. [...]
Antecedentes: los cuestionarios de cribado del desarrollo basados en el reporte de padres o cuidadores (CCDRP) han ganado cada vez mayor difusión. De estos, el más conocido a nivel mundial es el Ages and Stages Questionnaire (ASQ), instrumento que se ha utilizado en Cataluña y validado en Chile, existiendo una brecha en cuanto al conocimiento de su capacidad predictiva a más largo plazo. [...]
Introduction: Parent/caregiver completing developmental screening questionnaires (DSQs) have become increasingly widespread. Worldwide, the most well-known is the Ages and Stages Questionnaire (ASQ), an instrument that has been used in Catalonia and validated in Chile; however, there is a gap in the knowledge of its predictive capacity in the longer term. [...]

2022  
6.
202 p, 3.2 MB The production of the Child Friendly City and its implications for health, wellbeing, and governance / Pérez del Pulgar Frowein, Carmen ; Anguelovski, Isabelle, dir. ; Connolly, John, 1968-, dir.
Des de principis de la dècada de 2000, les famílies amb fills segueixen cada vegada més tendències més àmplies cap al "retorn" a la ciutat juntament amb capital d'inversió i residents amb ingressos més alts. [...]
Desde principios de la década de 2000, las familias con niñxs están volviendo a la ciudad junto con el capital de inversión y residentes de mayores ingresos. Casi la mitad de lx niñxs del mundo viven en áreas urbanas, sin embargo, la investigación continúa identificando las ciudades como entornos nocivos para lx niñxs en muchos aspectos. [...]
Since the early 2000s, families with children are increasingly following broader trends toward "return" to the city together with investment capital and higher income residents. Almost half of the world's children now live in urban areas, yet research continues to identify cities as noxious environments for children in many aspects. [...]

2021  
7.
420 p, 8.6 MB El benestar de la infància sota el sistema de protecció i el rol de les intervencions professionals Un estudi de cas de l'EAIA del Vallès Occidental / Jover i Pujol, Andrea ; Bonal, Xavier, dir.
Seguint els principis de la Convenció dels Drets de l'Infant, l'atenció i protecció a la infància en situació de risc i desemparament intrafamiliar és una responsabilitat que han d'assumir les administracions públiques. [...]
Siguiendo los principios de la Convención de los Derechos del Niño, la atención y protección a la infancia en situación de riesgo y desamparo intrafamiliar es una responsabilidad que deben asumir las administraciones públicas. [...]
According to the principles of the Convention on the Rights of the Child, public administrations must assume responsibility for the care and protection of children in situations of intra-family neglect. [...]

2022  
8.
124 p, 766.1 KB Abordaje de las repercusiones de la negligencia infantil / Beteta Delgado, Mónica ; Zurera Benito, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El maltrato infantil es una problemática mundial y es por ello por lo que desde la OMS se hace especial mención a las campañas y estrategias a realizar para prevenir y reducir la cantidad de menores víctimas de los distintos tipos; abuso físico, psicológico, sexual y negligencia o abandono. [...]
Child abuse is an international issue and because of that WHO is constantly putting an effort into spreading awareness through preventive campaigns and strategies in favor of reducing the number of minor victims of the different typologies: physical, psychological, sexual abuse and child neglect. [...]

2022
Grau en Criminologia [805]  
9.
79 p, 684.6 KB Estudio del perfil del agresor y tratamiento jurídicopenal de la pedofilia : aproximación teórica y análisis jurisprudencial en España / Morillo Fernández, Luis Miguel ; Garrido Gaitán, Elena, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
La pedofilia se define como la preferencia sexual por los niños preadolescentes (Colombino, 1999; Seto, 2009). Por su naturaleza, supone un importante factor de riesgo, tanto para el inicio como la reincidencia delictiva, si bien no resulta determinante (Seto, 2008). [...]
Pedophilia is defined as sexual preference for prepubescent children (Colombino, 1999; Seto, 2009). Due to its nature, it is an important risk factor, both for criminal initiation and recidivism, although it is not decisive (Seto, 2008). [...]

2022
Grau en Criminologia [805]  
10.
100 p, 611.4 KB El interés superior del menor y el peligro que supone su indeterminación. Análisis jurisprudencial / Morón Canton, Alejandro Manuel ; Gete-Alonso Calera, Ma. del Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
La concreción del "interés superior del menor", entendido ya como un verdadero principio de nuestro ordenamiento jurídico, plantea diversos problemas. Es un concepto jurídico indeterminado que dota al operador u operadora jurídica de cierto margen de discrecionalidad para precisarlo en cada caso concreto. [...]
2022
Grau en Dret [949]  

Documentos de investigación : Encontrados 31 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Materiales didácticos Encontrados 6 registros  
1.
135.7 MB Adventures of a Young Language Broker (videogame) / Arnal, Jordi, desenvolupador de programari ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Raigal Aran, Judith (Universitat Rovira i Virgili) ; Antonini, Rachele ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Crafter, Sarah (The Open University) ; Estévez Grossi, Marta ; Garcia-Beyaert, Sofia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Prokopiou, Evangelia (University of Northampton) ; Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental
Programari creat per l'Associació Estratègica Eylbid cofinançada pel programa Erasmus+ de la Unió Europea (acord núm. 2019-1-ES01-KA201-064417). El programari permet utilitzar el videojoc com una activitat d'aula amb els objectius següents: mostrar que la intermediació lingüística és una pràctica comuna que es duu a terme a moltes escoles arreu del món; promoure una comprensió més profunda del que sol implicar la intermediació lingüística per part dels joves; presentar algunes situacions que els docents puguin analitzar i discutir amb els seus alumnes des de múltiples perspectives com a part de la pràctica reflexiva; apreciar el multilingüisme i sensibilitzar els joves que tradueixen i interpreten a les escoles; proporcionar als joves intermediaris lingüístics eines i estratègies per expressar com se senten sobre la intermediació lingüística i per tenir cura de la salut emocional.
2022  
2.
130 p, 11.2 MB Inklusion, Diversität und Interkulturelle Kommunikation. Ein Lehrer : innenhandbuch mit Aktivitäten für den Unterricht für die Sekundarstufe / Arumí Ribas, Marta, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vargas-Urpi, Mireia ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Estévez Grossi, Marta ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Chalhoub, Maja, trad. ; Eylbid
Dieses Lehrerhandbuch verfolgt zwei Ziele: (a) Mehrsprachigkeit zu würdigen und das Bewusstsein für junge Menschen zu schärfen, die in der Schule übersetzen und dolmetschen - auch child language brokering oder Kinder und Jugendliche als Sprachmittler:innen genannt; und (b) die Bereitstellung eines Instruments, das sowohl Hintergrundinformationen als auch interaktive Aktivitäten enthält, wodurch Lehrkräften ein tieferes Verständnis dafür vermittelt werden soll, was Sprachmittlung durch junge Menschen in der Regel mit sich bringt, um dies an ihre Schüler: innen weitergeben zu können.
Tant els infants com els adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris perquè acostumen a fer d'enllaç entre família, comunitat local i centre educatiu. L'escolarització i la immersió lingüística a la societat d'acollida poden ajudar els menors a aprendre la llengua o llengües oficials del nou país més ràpid que els seus pares o que altres adults. [...]
Tanto los/as niños/as como los/as adolescentes tienen un papel muy importante en los procesos migratorios porque suelen actuar como enlace entre la familia, la comunidad local y el centro educativo. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Department de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, juny 2022

Conté: Vorwort / Mireia Vargas-Urpí ; Sarah Crafter ; Evangelia Prokopiou -- 1. Sprachen in unserem Alltag / Marta Estévez Grossi -- 2. Kulturell vielfältige Gesellschaften / Rachele Antonini ; Marta Estévez Grossi -- 3. Übersetzen und Dolmetschen: Brücken zwischen Sprachen und Kulturen / Sofía García-Beyaert ; Anna Gil-Bardají ; Mariana Orozco-Jutorán ; Gema Rubio-Carbonero Mireia Vargas-Urpí -- 4. Was kennzeichnet die Sprachmittlung durch Kinder? Wieso existiert sie? / Rachele Antonini ; Ira Torresi -- 5. Emotionale Auswirkungen, Identität und Beziehungen : Leitlinien für den Einsatz von Schüler:innen als Sprachmittler:innen in Schulen / Evangelia Prokopiou ; Sarah Crafter ; Karolina Dobrzynska -- 6. Sprachen im Berufsleben / Marta Arumí Ribas ; Carme Bestué Salinas ; Judith Raigal Aran  

3.
130 p, 11.0 MB Inclusió, diversitat i comunicació entre cultures. Manual per a docents amb activitats per treballar a classe amb alumnat de secundària / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Antonini, Rachele (Università di Bologna) ; Crafter, Sarah (Open University) ; Prokopiou, Evangelia (University of Northampton) ; Estévez Grossi, Marta (Leibniz Universität Hannover) ; Garcia-Beyaert, Sofia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dobrzynska, Karolina (University of Northampton) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Raigal Aran, Judith, trad. (Universitat Rovira i Virgili) ; Torresi, Ira ; Eylbid
Tant els infants com els adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris perquè acostumen a fer d'enllaç entre família, comunitat local i centre educatiu. L'escolarització i la immersió lingüística a la societat d'acollida poden ajudar els menors a aprendre la llengua o llengües oficials del nou país més ràpid que els seus pares o que altres adults. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Department de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, juliol 2022  
4.
36 p, 1.4 MB "Adventures of a Young Language Broker". Teacher's companion / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Crafter, Sarah (Open University) ; Prokopiou, Evangelia (University of Northampton) ; Raigal Aran, Judith (Universitat Rovira i Virgili) ; Eylbid
Teacher's companion for the videogame "Adventures of a young language broker", created by the Eylbid Strategic Partnership co-funded by the Erasmus+ programme of the European Union (agreement no. 2019-1-ES01-KA201-064417). [...]
2022
2 documentos
5.
129 p, 11.2 MB Inclusione, diversità e comunicazione tra culture : manuale per insegnanti con attività didattiche per le scuole superiori ; Prima Edizione, Maggio 2022 / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Antonini, Rachele (Università di Bologna) ; Torresi, Ira (Università di Bologna) ; Bevilacqua, Anna ; Crafter, Sarah (Open University) ; Prokopiou, Evangelia (University of Northampton) ; Estévez Grossi, Marta (Leibniz Universität Hannover) ; Garcia-Beyaert, Sofia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dobrzynska, Karolina (University of Northampton) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Raigal Aran, Judith (Universitat Rovira i Virgili) ; Eylbid
I bambini e i giovani hanno un ruolo fondamentale nei processi migratori perché possono fungere da ponti tra le loro famiglie, le comunità locali e la scuola. L'educazione scolastica e l'immersione linguistica nella società ospite aiutano questi giovani a imparare la/e lingua/e ufficiale/i del nuovo Paese più velocemente dei loro genitori o di altri adulti. [...]
2022  
6.
131 p, 11.2 MB Inclusion, Diversity and Communication Across Cultures : A Teacher's Book with Classroom Activities for Secondary Education / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Antonini, Rachele (Università di Bologna) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Crafter, Sarah (Open University) ; Dobrzynska, Karolina (University of Northampton) ; Estévez Grossi, Marta (Leibniz Universität Hannover) ; Garcia-Beyaert, Sofia ; Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Prokopiou, Evangelia (University of Northampton) ; Raigal Aran, Judith (Universitat Rovira i Virgili) ; Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Torresi, Ira (Università di Bologna) ; Eylbid
Children and young people play an important role in migratory processes because they may act as links between their families, local communities and their school. Schooling and linguistic immersion in the host society can help young people learn the official language(s) of their new country faster than their parents or other adults. [...]
2022  

Documentos gráficos y multimedia Encontrados 6 registros  
1.
ILM 1/6 : Introducció / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ruiz de Infante, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca MIRAS. Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social
Les migracions sovint comporten barreres lingüístiques que cal superar per adaptar-se al país d'arribada i tenir accés als drets bàsics. Per a un adult sovint no és fàcil aprendre una nova llengua. [...]
2022 (ILM (La intermediació lingüística per part de menors a Catalunya))
2 documentos
2.
ILM 2/6 : Una responsabilitat «que encara no toca» / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ruiz de Infante, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca MIRAS. Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social
La intermediació lingüística comença espontàniament en l'entorn més íntim i familiar, però arriba a àmbits de més especialització i complexitat. Són encara infants i adolescents, però es converteixen en referents no tan sols per a les seves famílies, sinó també per a les seves comunitats, i assumeixen una responsabilitat que no els correspon. [...]
2022 (ILM (La intermediació lingüística per part de menors a Catalunya))
2 documentos
3.
ILM 3/6 : L'impacte en les relacions dins de la família / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ruiz de Infante, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca MIRAS. Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social
Els intermediaris lingüístics sovint fan tasques que pertoquen als adults i es converteixen en un suport que sol anar més enllà del fet de traduir o interpretar. Dins de la família, aquest paper especial té un impacte en l'estatus del menor i en com es relaciona amb els progenitors o altres familiars.
2022 (ILM (La intermediació lingüística per part de menors a Catalunya))
2 documentos
4.
ILM 4/6 : Conflictes d'interès / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ruiz de Infante, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca MIRAS. Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social
La imparcialitat és essencial per proporcionar una traducció fidel. Quan s'interpreta per a persones de la família, amics i coneguts, en situacions sovint delicades i compromeses, és difícil mantenir-se neutral! L'escola és un àmbit on poden sorgir conflictes d'interès i els joves intèrprets han de decidir si traduir fidelment o «maquillar» el missatge que transmeten tant als progenitors com al professorat.
2022 (ILM (La intermediació lingüística per part de menors a Catalunya))
2 documentos
5.
ILM 5/6 : Complexitat de la llengua / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ruiz de Infante, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca MIRAS. Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social
En converses amb metges, advocats o treballadors socials es fa servir vocabulari complex i especialitzat, però als joves intèrprets sovint els falten eines!.
2022 (ILM (La intermediació lingüística per part de menors a Catalunya))
2 documentos
6.
ILM 6/6 : Torns de paraula i gestió de dinàmiques complicades / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ruiz de Infante, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca MIRAS. Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social
Els intermediaris lingüístics fan tasques d'interpretació en situacions diverses, cadascuna amb les seves pròpies complexitats. Sense formació, aquests joves intèrprets no professionals s'enfronten a cada repte amb un grau sorprenent de maduresa, paciència i recursos personals basats en la intuïció.
2022 (ILM (La intermediació lingüística per part de menors a Catalunya))
2 documentos

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.