1.
|
17.8 MB |
Propuesta de prácticum para fomentar la competencia intercultural en la formación inicial docente
/
Podestá González, Sonia Pía ;
Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, dir.
Actualment, en una societat cada cop més globalitzada, docents i investigadors destaquen la importància de comptar amb docents preparats per treballar amb la diversitat i desenvolupar la seva Competència Intercultural (CI). [...] Actualmente, en una sociedad cada vez más globalizada, docentes e investigadores relevan la importancia de contar con docentes preparados para trabajar con la diversidad y desarrollar su Competencia Intercultural (CI). [...] In this increasingly globalised society, teachers and researchers are stressing the importance of counting on teachers who are equipped to deal with classroom diversity and able to develop their Intercultural Competence (IC). [...] Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.
2023
|
|
2.
|
2.7 MB |
El diálogo generativo en la formación del profesorado, una construcción continua de la identidad docente
/
Pabón Ponce, Karina ;
Weise, Crista, dir.
Aquesta recerca pretén contribuir a la reflexió sobre els processos de formació contínua del professorat, a partir d'un enfocament constructivista que faciliti la participació i l'acció compromesa dels participants, i que per descomptat contribueixi al desenvolupament de la identitat del professorat universitari. [...] Esta investigación pretende aportar a la reflexión, sobre los procesos de formación continua del profesorado, a partir de un enfoque constructivista que facilita la participación y actuación comprometida de los participantes, y que por supuesto contribuye al desarrollo de la identidad del docente universitario. [...] Based on a constructivist methodology that promotes participant engagement and committed action and aids in the development of the university teacher's identity, this research aims to contribute to reflection on the processes of continuous teacher training. [...] Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.
2022
|
|
3.
|
8 p, 547.5 KB |
INTERSTICE. Research on the peer learning methodology
/
Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Cabo, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ribera, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Urpí, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Careta Plans, Arnau, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corazza, Laura, col. ;
Dybwik, Siri, col. ;
Forastello, Ana María, col. ;
Halle, Kristen, col. ;
Hay, Penny, col. (Bath Spa University (Regne Unit)) ;
Macuda, Anita, col. ;
Mas Parera, Maite, col. ;
Moles, Aina, col. ;
Panciroli, Chiara, col. ;
Peris Morancho, Pere, col. ;
Russo, Veronica, col. ;
Chiara Sghinolfi, Maria, col. ;
INTERSTICE Project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
4 documents
|
|
4.
|
8 p, 52.2 MB |
INTERSTICE. Training course for Education students
/
París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corazza, Laura ;
Dybwik, Siri ;
Halle, Kristen ;
Hay, Penny (Bath Spa University (Regne Unit)) ;
Macuda, Anita ;
Panciroli, Chiara ;
Russo, Veronica ;
Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ciraso Calí, Anna, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Chiara Sghinolfi, Maria, col. ;
INTERSTICE project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
4 documents
|
|
5.
|
|
6.
|
1.5 MB |
Roles of English in English-Medium Instruction (EMI) University Settings in Latin America : A Transnational Multiple-Case Study
/
Molina-Naar, Mario ;
Escobar Urmeneta, Cristina, dir. ;
Cros Alavedra, Anna, dir.
Sota un enfocament qualitatiu, aquesta tesi, la qual està estructurada com un estudi de cas múltiple transnacional realitzat en dues universitats internacionals, una Colòmbia i l'altra al Brasil, va apuntar a comprendre com la Docència Universitària en Anglès o DUA afecta els rols que l'anglès juga en contextos universitaris internacionals a Amèrica Llatina i quins rols específics, o funcions comunicatives, té l'anglès en aquests contextos. [...] Bajo un enfoque cualitativo, esta tesis, la cual está estructurada como un estudio de caso múltiple transnacional realizado en dos universidades internacionales, una Colombia y la otra en Brasil, apuntó a comprender cómo la Docencia Universitaria en Inglés o DUI afecta los roles que el inglés juega en contextos universitarios internacionales en América Latina y qué roles específicos, o funciones comunicativas, tiene el inglés en dichos contextos. [...] By adopting a qualitative approach, the thesis, which was framed as a transnational multiple-case study conducted in two international universities, one in Colombia and one in Brazil, aimed to gain an understanding of how English as a medium of instruction or EMI affects the roles that English plays in international university settings in Latin America and which specific roles, or functions, English performs in these settings. [...]
2022
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
132 p, 6.5 MB |
Evaluating the impact of virtual exchange on initial teacher education : a European policy experiment
/
Baroni, Alice ;
Dooly Owenby, Melinda ;
Garcés García, Pilar ;
Guth, Sarah ;
Hauck, Mirjam ;
Helm, Francesca ;
Lewis, Tim ;
Mueller-Hartmann, Andreas ;
O'Dowd, Robert ;
Rienties, Bart ;
Rogaten, Jekaterina ;
EVALUATE Project Group
Virtual exchange refers to education programmes in which constructive communication and interaction takes place between individuals or groups from different cultural backgrounds with the support of educators or facilitators. [...]
Research-publishing.net, 2019 - 10.14705/rpnet.2019.29.9782490057337
|
|
10.
|
141 p, 1.3 MB |
Holding Schools Accountable : Developing and Enacting Test-Based Accountability in the Autonomous Dutch Education System
/
Browes, Natalie ;
Verger, Antoni, dir. ;
Kosar-Altinyelken, Hülya, dir.
Aquesta tesi analitza un conjunt de polítiques educatives globals i el seu impacte en els Països Baixos, enmig d'un període agitat en el sistema educatiu d'aquest país. Es tracta de les polítiques d'autonomia escolar amb rendició de comptes, o polítiques "SAWA". [...] Esta tesis analiza un conjunto de políticas educativas globales y su impacto en los Países Bajos, en medio de un período agitado en el sistema educativo de este país. Se trata de las políticas de autonomía escolar con rendición de cuentas, o políticas "SAWA" en se encuentran en el centro de las reformas de la gobernanza educativa inspiradas por los preceptos de la nueva gestión pública. [...] Amidst a period of unrest in Dutch education, this thesis examines a particular set of globalized education policies and their impact in the Netherlands. These are school autonomy with accountability or 'SAWA' policies, laying at the heart of school governance reforms inspired by new public management ideals. [...]
2021
|
|