Resultats globals: 21 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 16 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
10 p, 4.1 MB Construcción de imagen de marca y reputación a través de campanas publicitarias de RSC / Orozco Toro, Jaime Alberto (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
EI presente artículo describe la forma en que la imagen de marca y la reputación se ven afectadas por las estrategias empresariales a través de campafias publicitarias de Responsabilidad Social Corporativa. [...]
This article describes how the brand image and reputation are affected by corporate strategies through advertising campaigns for corporate social responsibility. It also analyzes the factors that determine the evaluation of the image and reputation as a way to weigh these two elements of the brand at a time framed by strategic communication with stakeholders.

2011
Sphera publica, Núm. 11 (2011) , p. 273-289  
2.
18 p, 346.3 KB Responsabilidad social corporativa y crisis sanitaria de la Covid-19 : la comunicación de las empresas energéticas españolas en Twitter Corporate / Zeler, Ileana Lis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Oliveira, Andrea (Universitat de Girona) ; Triano Morales, Raquel
La Responsabilidad Social Corporativa (RSC) es considerada una actividad legitimadora para las organizaciones y un valor esencial para la reputación fundamentalmente en situaciones de crisis. Las redes sociales, especialmente Twitter, son herramientas beneficiosas para la comunicación de la RSC. [...]
Corporate Social Responsibility (CSR) is considered a legitimizing activity for organizations and an essential value for reputation fundamentally in crises. Social networks, especially Twitter, are beneficial tools for CSR communication. [...]

2022 - 10.26441/RC21.1-2022-A23
Revista de Comunicacion, Vol. 21 Núm. 1 (2022) , p. 451-468  
3.
12 p, 264.3 KB Reputação 4.0 : intimidade e privacidade no fenômeno discursivo da reputação corporativa / Peres-Neto, Luiz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Magri, Sheila Mihailenko Chaves (Escola Superior de Propaganda e Marketing de São Paulo)
O artigo problematiza, a partir da convergência entre mídias, a intimidade no âmbito do fenômeno discursivo da reputação corporativa. Utiliza-se a análise dialógica bakhtiniana como método. [...]
Este trabajo se propone discutir la intimidad como parte del fenómeno discursivo reputacional de las organizaciones a partirde la convergencia de medios. El método empleado es el análisis dialógico bajtiniano. [...]
Based on media convergence, this paper aims to address intimacy as part of the organization reputation discursive phenomenon. To this end, a media post accusing an organization of promoting extramarital affair and a news about this media post werestudied in the light of the dialogical analysis proposed by Bakhtin. [...]

2021 - 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2021.185116
Organicom, Vol. 18 Núm. 36 (2021) , p. 174-185  
4.
16 p, 1.1 MB Modelos de mercadeo relacional en educación : articulación con el docente universitario / Gómez Bayona, Ledy Torcoroma (Universidad de San Buenaventura- Medellín) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arrubla-Zapata, Juan Pablo (Universidad de Medellín)
En los últimos tiempos, fenómenos como la globalización han hecho que en el contexto educativo se construyan nuevas maneras de relacionarse para generar valor en la percepción de cada institución. [...]
In recent times, phenomena such as globalization have led to the creation of new ways of relating in the educational context to generate value in the perception of each institution. That is why, based on this research, the aim is to identify the relational marketing models that have been applied in some Higher Education Institutions to understand what their main analysis variables are and how they have involved the teacher. [...]

2019 - 10.37960/revista.v24i2.31509
Revista Venezolana de Gerencia, Vol. 24 Núm. 2 (2019) , p. 542-556  
5.
17 p, 333.6 KB La Comunicación estratégica de la responsabilidad social corporativa / Orozco Toro, Jaime Alberto (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las campañas de publicidad y de comunicación de la Responsabilidad Social Corporativa han impactado de manera sustancial a los stakeholders de las empresas que implementan estas acciones estratégicas. [...]
2013
Razón y palabra, Vol. 17 Núm. 83 (2013) , p. 242-258  
6.
19 p, 1.2 MB Construcción del relato informativo audiovisual y su impacto sobre la reputación de la radio y la televisión / Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barbeito Veloso, Ma. Luz (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hernández Ruiz, Alejandra (Universitat d'Alacant) ; Rodríguez Prieto, Victoria (Universidad Antonio de Nebrija)
Los medios de comunicación, al igual que el resto de las organizaciones, necesitan alcanzar un alto nivel reputacional, por lo que no sólo es importante ofrecer un buen producto o servicio, sino que también es necesario que se perciba como tal y que esto influya positivamente en la imagen de las entidades. [...]
Like all entities, media need to achieve a high level of reputation, which requires not only the provision of an excellent product or service but also for it to be perceived as such in order to create a positive image. [...]

2020 - 10.3145/epi.2020.nov.34
El Profesional de la información, Vol. 29 Núm. 6 (2020) , e290634  
7.
18 p, 812.2 KB Reputation or peer review? The role of outliers / Grimaldo, Francisco (Universitat de València. Departament d'Informàtica) ; Paolucci, Mario (Italian National Research Council. Institute of Cognitive Sciences and Technologies) ; Sabater-Mir, Jordi (Institut d'Investigació en Intel·ligència Artificial (IIIA-CSIC)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
We present an agent-based model of paper publication and consumption that allows to study the effect of two different evaluation mechanisms, peer review and reputation, on the quality of the manuscripts accessed by a scientific community. [...]
2018 - 10.1007/s11192-018-2826-3
Scientometrics, Vol. 116 (july 2018) , p. 1421-1438  
8.
33 p, 544.2 KB La percepción de la reputación corporativa de los stakeholders de una empresa de comunicación: cómo afecta a Televisió de Catalunya comunicar una acción de responsabilidad social corporativa / Orozco Toro, Jaime Alberto (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Esta investigación se centra en determinar cómo la comunicación de la responsabilidad social corporativa incide en la percepción de reputación corporativa de las empresas de comunicación, tomando como objeto de análisis toda su cadena de valor, lo cual es novedoso en el campo. [...]
This research focuses on how the communication of corporate social responsibility affects the perception of corporate reputation of communication companies, taking the entire value chain as an object of analysis, which is novel in the field. [...]

2017 - 10.5294/pacla.2017.20.2.8
Palabra clave, Vol. 20 Núm. 2 (2017) , p. 473-505  
9.
24 p, 235.4 KB Los índices de medición de la reputación corporativa en la cadena de valor de las empresas de comunicación, una propuesta / Orozco Toro, Jaime Alberto (Universidad Pontificia Bolivariana) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
La necesidad de conocer la valoración que hacen los grupos de interés de las empresas aumenta en contextos cada vez más competitivos, lo que hace que evaluar la Reputación Corporativa (RC) sea una tarea primordial en el ámbito de la comunicación corporativa. [...]
In an increasingly competitive context, the need to learn how interest groups assess companies is on the rise. This means that evaluating corporate reputation (CR) is a crucial task for corporate communications. [...]

2017 - 10.26422/aucom.2017.0602.oro
Austral comunicación, Vol. 6 Núm. 2 (2017) , p. 229-252  
10.
24 p, 311.7 KB The effects of branding intangibles on corporate reputation / Orozco Toro, Jaime Alberto (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo se centra en la percepción de la reputación corporativa por parte de los stakeholders de una empresa. Más concretamente, en como los intangibles de la marca tienen una influencia potencial en la reputación corporativa de una empresa de comunicación. [...]
This paper focuses on the problem of Corporate Reputation in relation to stakeholders' perception. More precisely, how the intangible values of branding have a potential influence on the Corporate Reputation of a communication company. [...]

2019 - 10.26441/RC18.1-2019-A6
Revista de comunicación, Vol. 18 Núm. 1 (2019) , p. 111-134  

Articles : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
8 p, 1.5 MB Partner selection supports reputation-based cooperation in a public goods game / Vilone, Daniele (National Research Council (Italy). Istituto di scienze e tecnologie della cognizione) ; Giardini, Francesca (Consiglio nazionale delle ricerche (Itàlia). Istituto di scienze e tecnologie della cognizione) ; Paolucci, Mario (Consiglio nazionale delle ricerche (Itàlia). Istituto di scienze e tecnologie della cognizione)
In dyadic models of indirect reciprocity, the receivers' history of giving has a significant impact on the donor's decision. When the interaction involves more than two agents things become more complicated, and in large groups cooperation can hardly emerge. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Vallés, 1a : 2014  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
10 p, 583.3 KB Privacy Enhancing Technologies (PET) and web-based social networks (WBSN) / Roig, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
The technological threatens to the right of privacy are not only limited to databases. WBSN and pervasive computer, for instance, are two clear examples of other privacy risks. WBSN have an economic value, and more and more tools focus on WBSN users' personal information. [...]
Barcelona Huygens 2010 (IDT series ; 6)
1st Workshop on privacy and protection in web-based social networks, 2010, p. 9-18  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
87 p, 2.0 MB Corporate Reputation in Spain : MERCO Rankings & El Corte Inglés Case Study / Alarcón Ferrer, Mireia ; Silaghi, Florina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
This study aims to evince the importance to track corporate reputation and its impact in a context of globalisation, important information flows and high competitiveness. To do so, this study is focused on Corporate Reputation in Spain which in this case will be examined in two different ways, by analysing MERCO ranking, considered one consolidated reference and objective measurement tool for large companies operating in Spain; and then through a case study based on El Corte Inglés. [...]
2018
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1102]
2 documents
2.
32 p, 272.7 KB Traducir poesía : ¿pueden traducirse versos sin ser poeta? / Rodríguez Martínez, Miriam ; Debergh, Cecilia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Partiendo de una de las canciones más conocidas del cantautor Georges Charles Brassens, La mauvaise réputation, se va a buscar responder a la siguiente pregunta ¿Es necesario ser poeta para traducir versos por versos? Para ello, como dicha canción se trabajará como si fuese un poema (argumento que se justificará en el trabajo), se definirá lo que es la poesía y, por lo tanto, lo que es ser poeta. [...]
Partint d'una de les cançons més conegudes del cantautor Georges Charles Brassens, La mauvaise réputation, es buscarà respondre la següent pregunta: Cal ser poeta per poder traduir versos per versos? Amb el fi de poder trobar-hi una resposta, aquesta cançó es treballarà com si fos un poema (argument que es justificarà en el treball), es definirà el que és la poesia i, per tant, el que és ser poeta. [...]
From one of the best known songs of the singer Georges Charles Brassens, La mauvaise réputation, we will seek to answer the next question: Is it necessary to be a poet to be able to translate verses by verses? To answer this, we will consider the song as a poem. [...]

2015
Grau en Traducció i Interpretació [1203]  
3.
175 p, 12.6 MB La marca país com a eina de desenvolupament: Anàlisi de la MARCA PANAMÀ / Sanz Bonet, Katia ; Puig González, Joaquim, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest projecte té l'objectiu de demostrar la importància que té el desenvolupament d'una marca país competitiva a l'hora de millorar la imatge i la reputació d'un país. Amb aquesta finalitat, hem analitzat el cas de Panamà per exposar que la creació d'una marca és l'estratègia comunicativa a seguir per aconseguir posicionar un territori al mercat internacional promovent així el seu desenvolupament. [...]
El presente proyecto tiene como objetivo demostrar la importancia que tiene el desarrollo de una marca país competitiva para mejorar la imagen y la reputación de un país. Con este fin, analizamos el caso de Panamá para exponer que la creación de una marca es la estrategia comunicativa a seguir para lograr posicionar un territorio en el mercado internacional promoviendo así su desarrollo. [...]
This project aims to demonstrate the importance of developing a competitive country brand to improve the image and reputation of a country. For this propose, we analyse the case of Panama to present that the creation of a brand is the communication strategy, to follow Panamas position in the international market, and promoting their development. [...]

2015
Grau en Periodisme [971]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.