coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Data: |
1999 |
Resum: |
Los cambios del sistema educativo han generado la necesidad de dar apoyo al alumnado, especialmente durante la etapa de Secundaria, a fin de poder guiarlo en múltiples situaciones como: formación, diversidad de intereses, variabilidad curricular, posibles dificultades, toma de decisiones. . . , por lo que los modelos de orientación existentes han debido modificarse dando lugar a una acción tutorial más sistemática: PAT. Es necesario, por ello, dar ayuda al profesorado debido a la complejidad de la tarea. Se presenta un estudio en el que se pone de manifiesto la opinión de los implicados: tutores, padres y alumnos. |
Resum: |
Els canvis del sistema educatiu han generat la necessitat de donar suport a l'alumnat, especialment durant l'etapa de Secundària a fi de poder guiar-lo en diferents situacions com: formació, diversitat d'interessos, variabilitat curricular, possibles dificultats, presa de decisions. . . , fet pel qual els models d'orientació existents han hagut de modificar-se per donar lloc a una acció tutorial més sistemàtica: PAT. És necessari, per això, ajudar el professorat atesa la complexitat de la tasca. Es presenta un estudi en el qual es posa de manifest l'opinió dels implicats: tutors, pares i alumnes. |
Resum: |
Nowadays, the changes in the educational system generate the need to give specific support to students, specially during Secondary School. This task involves many different activities because of the variety of circunstances, like needs of training, diversity of interests, curricular options, learning problems, making decisions etc. Guidance models have been modified in order to improve the tutorial action. The tutorial scheme (PAT) has to guarantee the quality of a global assistance to every student. In that sense, professional advice to teachers becomes highly significant. According to all these reasons we present the results of research to know tutors, parents and students' opinion. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Formación ;
Diversidad de intereses ;
Variabilidad curricular ;
Toma de decisiones ;
Formació ;
Diversitat d'interessos ;
Variabilitat curricular ;
Presa de decisions ;
Formation ;
Diversity of interests ;
Curricular options ;
Making decisions |
Publicat a: |
Educar, N. 24 (1999) , p. 111-128, ISSN 2014-8801 |