Google Scholar: cites
Alumnado con enfermedad mental. La asignatura pendiente
Lezcano Barbero, Fernando (Universidad de Burgos)

Títol variant: Alumnat amb malaltia mental. L'assignatura pendent
Títol variant: Mental illness in students : the failed subject
Data: 2013
Resum: La histórica permanencia en espacios sanitarios de las personas con enfermedad mental ha supuesto un importante retraso en el desarrollo de recursos educativos especializados de acuerdo con sus características. A raíz del proceso de «desinstitucionalización» (cierre de los psiquiátricos), se inició la incorporación del colectivo a la sociedad. En los últimos años, las comunidades autónomas han comenzado, tímidamente, a dar una respuesta educativa a este colectivo, pero aún quedan términos por definir, alumnos y alumnas por evaluar, itinerarios por concretar, recursos por diseñar, profesorado y gestores por sensibilizar. . .
Resum: La històrica permanència en recursos sanitaris de les persones amb malaltia mental ha suposat un important retard en el desenvolupament de recursos educatius especialitzats d'acord amb les seves característiques. Arran del procés de «desinstitucionalització» (tancament dels psiquiàtrics), es va iniciar la incorporació del col·lectiu a la societat. En els últims anys, les comunitats autònomes han començat, tímidament, a donar una resposta educativa a aquest col·lectiu, però encara queden termes per definir, alumnes per avaluar, itineraris per concretar, recursos per dissenyar, professorat i gestors per sensibilitzar. . .
Resum: The historic stay in health care resources for people with mental disorders has been a significant delay in the development of specialized educational resources according to their properties. The recruitment of these persons into the society became as a result of the «deinstitutionalization» (closure of psychiatrics). In recent years, the regions have begun, tentatively, to provide an educational response to this group, but there are still undefined terms such as students waiting for being evaluated, routes for being defined, resources for being designed and teachers and managers for being awared.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Estudiantes con enfermedad mental ; Escuela ; Recursos educativos ; Inclusión educativa ; Estudiants amb malaltia mental ; Escola ; Recursos educatius ; Inclusió educativa ; Mental illness in students ; School ; Educational resources ; Inclusion in education
Publicat a: Educar, Vol. 49, Núm. 2 (Juliol-Desembre 2013) , p. 245-266, ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v49-n2-lezcano
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/287082
DOI: 10.5565/rev/educar.419


22 p, 338.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2013-09-04, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir