Acquisition of Romance languages. Introduction
Gavarró Algueró, Anna 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Lleó, Conxita (Universität Hamburg. Institut für Romanistik)
Data: |
2006 |
Resum: |
Generative grammar addressed for the first time acquisition as a central issue in the study of grammar. This perspective has given rise over the years to a considerable body of work, mainly on first language acquisition, but also on second language acquistion, bilingual acquisition, and the acquisition by children affected by SLI. If we assume continuity, i. e. that all stages in acquisition reflect possible natural languages, we must posit a mutual dependency between grammatical theory and the facts of acquisition. On the one hand, theories about particular languages should pass the proof against data from acquisition. On the other hand, acquisition data may provide a source of evidence for deciding among alternative theories of language. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
Llengua: |
Anglès |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Gramàtica ;
Llengües romàniques ;
Adquisició del llenguatge ;
Adquisició bilingüe ;
Grammar ;
Romance languages ;
Language acquistion ;
Bilingual acquisition |
Publicat a: |
Catalan journal of linguistics, V. 5 (2006) p. 11-13, ISSN 2014-9719 |
Adreça original: https://revistes.uab.cat/catJL/article/view/v5-gavarro-lleo
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/CatalanJournal/article/view/51526
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/CatalanJournal/article/view/51525
DOI: 10.5565/rev/catjl.84
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
Catalan journal of linguisticsArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2006-11-08, darrera modificació el 2022-05-24