Eficacia publicitaria: El caso de IKEA y 'La República Independiente de Tu Casa'
Núñez Ramírez, Marta
Lorite, Nicolàs, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Data: 2014
Descripció: 122 pag.
Resum: L'estudi pretén aprofundir en l'àmbit de l'avaluació de l'eficàcia publicitària, a través de l'anàlisi d'un cas concret: l'anunci d'IKEA 'Benvingut a la República Independent de casa teva' de l'any 2006. Primerament, s'intenta explicar en què consisteix el concepte d'eficàcia, es reflexiona sobre la seva relació o no amb les vendes que aconsegueix generar una marca, i s'obren vies sobre criteris d'avaluació útils per a la investigació. S'arriba a una primera observació: la importància dels objectius de comunicació a l'hora de valorar si una peça publicitària ha estat eficaç. El treball de camp avalua els resultats de l'espot d'IKEA partint d'aquesta base.
Resum: El estudio pretende profundizar en el ámbito de la evaluación de la eficacia publicitaria, a través del análisis de un caso concreto: el anuncio de IKEA 'Bienvenido a la República Independiente de tu casa' del año 2006. Primeramente, se intenta explicar en qué consiste el concepto de eficacia, se reflexiona sobre su relación o no con las ventas que logra generar una marca, y se abren vías acerca de criterios de evaluación útiles para la investigación. Se llega a una primera observación: la importancia de los objetivos de comunicación a la hora de valorar si una pieza publicitaria ha sido eficaz. El trabajo de campo evalúa los resultados del spot de IKEA partiendo de esa base.
Resum: The study aims to deepen the field of evaluation of advertising effectiveness, through the analysis of a specific case: the advertisement of IKEA "Welcome to the Republic Independent of your house" from 2006. First, this work tries to explain about what the concept of effectiveness consists, reflects about his relation or not with the sales that achieves a brand, and it wants to give a baseline of useful criteria of evaluation for the investigation work. Then, comes the first observation: the importance of communication objectives for determinate the efectiveness of an advertising piece. The fieldwork evaluates results of the IKEA ad, based on this affirmation.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Pla d'estudis: Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Eficacia ; Notorietat ; IKEA ; La república independent de casa teva



122 p, 2.5 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències de la Comunicació. TFG

 Registre creat el 2014-11-03, darrera modificació el 2023-02-05



   Favorit i Compartir