Títol variant: |
Com millorar l'educació científica de primària a Espanya des del currículum oficial? Suggeriments a partir d'una anàlisi curricular comparatiu al voltant de les finalitats i continguts de la ciència escolar |
Títol variant: |
How to improve the national science curriculum of Spanish primary education. Suggestions from a comparative analysis of goals and content with England and the USA |
Data: |
2014 |
Resum: |
Se compara el currículo de ciencias español en educación primaria (enseñanzas mínimas nacionales) con los de Inglaterra y EE. UU. , y se hacen propuestas de mejora. En las finalidades proponemos la inclusión de nociones de naturaleza de la ciencia y énfasis en la ciencia recreativa. Para los contenidos, sugerimos una revisión general por un panel de expertos en cada una de las materias de ciencias y su didáctica, una mayor sistematización de cada contenido a lo largo de los tres ciclos y una mejor articulación de los contenidos con el resto de diferentes elementos curriculares. |
Resum: |
Science curriculum of Spanish primary education is compared with both the England one and the United States National Science Education Standards, in order to provide improving suggestions for the first one. Concerning the aims, inclusion of nature of science notions; and amusing science learning, are suggested. Regarding to contents, a revision of the whole of them by an expert team on each of the science subjects and science education is suggested; likewise a better organization of contents along the primary stage and a better coordination between contents and the other curricular elements is recommended. |
Resum: |
Es compara el currículum de ciències espanyol en educació primària (ensenyaments mínims nacionals) amb els d'Anglaterra i EE. UU. , i es fan propostes de millora. A les finalitats proposem la inclusió de nocions de naturalesa de la ciència i èmfasi en la ciència recreativa. Per els continguts, suggerim una revisió general per un panell d'experts en cadascuna de les matèries de ciències i la seva didàctica, una major sistematització de cada contingut al llarg dels tres cicles i una millor articulació dels continguts amb la resta de diferents elements curriculars. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Alfabetización científica ;
Currículo de ciencias ;
Educación científica comparada ;
Educación primaria ;
Elementos curriculares ;
Scientific literacy ;
Compared science education ;
Science curriculum ;
Primary education ;
Alfabetització científica ;
Currículum de ciències ;
Educació científica comparada ;
Educació primària |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 249-266, ISSN 2174-6486 |