La publicidad se publicita a sí misma, ¿tendencia o necesidad?
Pedro Costa, Ana
Enrique, Ana Mª, (Ana María), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Date: 2014
Description: 105 pag.
Abstract: La societat rebutja des de fa anys la publicitat per considerar-se una activitat de manipulació i generació d'intencions consumistes i perfils socials que poc s'ajusten a la realitat. Aquesta recerca ha tingut com a precedent comprendre la repercussió social de la seva activitat i com la indústria publicitària ha respost al debat generat sobre les seves conseqüències socials, sorgint des de fa uns anys diverses iniciatives per a la defensa dels seus valors. Es conclou afirmant l'existència d'una necessitat de defensa per part del sector publicitari, la resposta del qual es troba en la bona pràctica i no en els anuncis sobre l'activitat publicitària mateixa.
Abstract: La sociedad rechaza desde hace años la publicidad por considerarse una actividad de manipulación y generación de intenciones consumistas y perfiles sociales que poco se ajustan a la realidad. Esta investigación ha tenido como precedente comprender la repercusión social de su actividad y como la industria publicitaria ha respondido al debate generado sobre sus consecuencias sociales, surgiendo desde hace unos años varias iniciativas para la defensa de sus valores. Se concluye afirmando la existencia de una necesidad de defensa por parte del sector publicitario cuya respuesta se encuentra en la buena práctica y no en los anuncios sobre sí mismo.
Abstract: Society has rejected for years advertising because it is considered that its activity promotes consume, manipulate the society and create social profiles, which don't conform to reality. This research has as precedent the social impact understanding of its activity and how the advertising industry has answered to that debate about its social consequences, emerging in recent years several initiatives to defend its values. We conclude that there is a need for a defence by the advertising industry, whose answer is in the good practice and not in ads about itself.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Studies: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Study plan: Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Document: Treball final de grau ; Text
Subject: Publicitat ; Societat ; Crítica ; Social ; Manipulació ; Necessitat ; Iniciatives ; Publicidad SÍ!



105 p, 14.0 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Communication Studies. TFG

 Record created 2014-11-04, last modified 2022-05-07



   Favorit i Compartir