Google Scholar: cites
Ressources en transformation : multimodalitat, plurilingüismo, acquisizione - seen from an interactional perspective. Una entrevista amb Lorenza Mondada
Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2014
Resum: Aquesta entrevista amb la Dra Lorenza Mondada, Catedràtica de lingüística general i lingüística francesa a la Universitat de Basilea, Suïssa, està escrit en quatre idiomes (francès, italià, anglès i espanyol). L'entrevistada és doctora en lingüística per la Universitat de Lausanne (1994), guardonada l'any 2001 amb el National Latsis Prize (premi anual a Suïssa als millors investigadors menors de quaranta anys), i fos directora de l'ICAR Research Lab (CNRS, Universitat de Lyon 2 i École Nationale Supérieure) des de 2007 al 2010. La seva recerca s'ha centrat en la investigació de les interaccions socials en diversos àmbits (científic, mèdic, laboral i de la vida quotidiana. . . ) i en com la gramàtica és un recurs per a la interacció i emergeix en la seva organització seqüencial. Ha contribuït de forma decisiva al desenvolupament d'un enfocament en el qual s'analitzen els recursos lingüístics i multimodals per a l'organització de la interacció. Recentment, ha guanyat una beca del Finland Distinguished Professor Programme, gràcies a la qual durà a terme un projecte, juntament amb la Universitat de Helsinki, sobre la interacció social i la comunicació multimodal.
Resum: Esta entrevista con la Dra Lorenza Mondada, Catedrática de lingüística general y lingüística francesa de la Universidad de Basilea, Suiza, está escrito en cuatro idiomas (francés, italiano, inglés y español). La entrevistada es doctora en lingüística por la Universidad de Lausana (1994), galardonada en 2001 con el National Latsis Prize (premio anual en Suiza a los mejores investigadores menores de cuarenta años), y fue directora del ICAR Research Lab (CNRS, Universidad de Lyon 2 y École Nationale Supérieure) de 2007 a 2010. Su investigación se ha centrado en las interacciones sociales en diversos ámbitos (científico, médico, laboral y de la vida cotidiana . . . ) y en cómo la gramática es un recurso para la interacción y emerge en su organización secuencial. Ha contribuido de forma decisiva al desarrollo de un enfoque en el que se analizan los recursos lingüísticos y multimodales para la organización de la interacción. Recientemente, ha ganado una beca del Finland Distinguished Professor Programme, gracias a la cual llevará a cabo un proyecto, junto con la Universidad de Helsinki, sobre la interacción social y la comunicación multimodal.
Resum: This interview with Dr. Lorenza Mondada, Professor of French language and general linguistics at the University of Basel, Switzerland, is written in four languages (French, Italian, English and Spanish). The interviewee holds a PhD in Linguistics from the University of Lausanne (1994); was awarded the 2001 National Latsis Prize (annual prize for the best researchers in Switzerland under forty), and was Director of ICAR Research Lab (CNRS, University of Lyon 2 École Nationale Supérieure) from 2007 to 2010. Her research has focused on the investigation of social interactions in various areas (scientific, medical, employment and everyday life . . . ) and in how grammar serves as a resource for interaction, emerging from the sequential organization. She has made groundbreaking contributions to the development of an approach which analyzes linguistic and multimodal resources for the organization of interaction. She recently won a grant from the Finland Distinguished Professor Programme in order to carry out a project with the University of Helsinki on social interaction and multimodal communication.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Multimodalidad ; Plurilingüismo ; Adquisición de las lenguas ; Multimodalita ; Plurilingüisme ; Adquisició de les llengües ; Multimodality ; Plurilingualism ; Language acquisition
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7 Núm. 4 (november-december 2014) , p. 79-87 (Interviews) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v7-n4-llompart
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/290882
DOI: 10.5565/rev/jtl3.607


9 p, 187.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-12-18, darrera modificació el 2022-11-13



   Favorit i Compartir