Immigració i educació a la premsa : el cas dels Espais de Benvinguda Educativa
Narciso Pedro, Laia 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Data: |
2010 |
Resum: |
Aquest article pretén analitzar el tractament que han fet els mitjans de comunicació respecte a l'anunci de la posada en marxa dels Espais de Benvinguda Educativa, vinculant aquest cas amb el tractament general de la immigració a la premsa. Aquest anàlisi permet reflexionar sobre la producció i reproducció dels tòpics que apareixen en el discurs sobre educació i migracions , establint una relació de les principals característiques que podem extreure del discursos dels mitjans: una perspectiva de l'alteritat sesgada, una problematització de la diversitat a l'escola, una caracterització dels alumnes estrangers des de la perspectiva del dèficit, un biaix en l'ús de conceptes vinculats a migracions i educació i una perspectiva institucional i etnocèntrica. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
Llengua: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Immigració ;
Educació ;
Mitjans de comunicació ;
Espais de Benvinguda Educativa |
Publicat a: |
EMIGRA working papers, Núm. 168 (2010) , p. 1-25, ISSN 2013-3804 |
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
EMIGRA Working PapersArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2015-02-11, darrera modificació el 2024-05-25