Com desenvolupen els Centres Residencials d'Acció Educativa les competències bàsiques d'empleabilitat en els adolescents tutelats?
Marzo Arpón, Teresa (Universitat Ramon Llull)
Sala Roca, Josefina ![Identificador ORCID](/img/uab/orcid.ico)
(Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Teoria i d'Història de l'Educació)
Jariot, Mercè ![Identificador ORCID](/img/uab/orcid.ico)
(Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Mètodes d'Investigació i Diagnosi Educacional)
Arnau-Sabatés, Laura ![Identificador ORCID](/img/uab/orcid.ico)
(Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Teoria i d'Història de l'Educació)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca en Infància i Adolescència en risc social
Data: |
2016 |
Resum: |
Aquest estudi revisa la tasca educativa que desenvolupen els centres residencials d'acció educativa (CRAE) en els diferents espais de treball, emfatitzant i analitzant com aquesta tasca impacta en les competències bàsiques d'empleabilitat per tal de repensar els programes socioeducatius i enfortir el desenvolupament d'aquestes competències en els infants i adolescents acollits. Es van fer entrevistes en profunditat a directors/es i educadors/es de 10 CRAEs de les províncies de Tarragona i Barcelona que acullen població en edats compreses entre els 12 i 18 anys. La participació en les entrevistes era voluntària i van donar el seu consentiment en la participació a l'estudi i la difusió dels resultats. El contingut d'aquestes entrevistes ha estat processat emprant l'anàlisi de contingut de tipus categorial. El procés de categorització ha estat deductiu-inductiu. Les dades s'han organitzat a partir dels espais i moments de treball al centre (espai tutorial, activitats dirigides dins del centre, organització de l'espai domèstic, assemblea, participació en activitats externes al centre, activitats externes de preparació per a l'autonomia i el lleure i les vacances) i de les 8 competències. |
Nota: |
Centres residencials d'acció educativa participants en l'estudi: Coll d'Alba, El Mas, Kairós, La Llar, Les Vinyes, Mª Assumpta, Minerva, Osona, Sant Josep, Voramar. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. ![Creative Commons](/img/licenses/by-nc-nd.ico) |
Llengua: |
Català |
Document: |
Informe |
Matèria: |
Intervenció educativa ;
Avaluació ;
Joventut ;
Treball ;
Mercat de treball ;
Efecte de l'educació sobre el ;
Orientació en l'ensenyament |
Versió disponible en castellà:: https://ddd.uab.cat/record/170235
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
Grup de Recerca en Infància i Adolescència en Risc Social (IARS) Documents de recerca >
Estudis
Registre creat el 2016-06-14, darrera modificació el 2024-06-17