Google Scholar: cites
Debats i tutories com a eines d'aprenentatge per alumnes de ciències : anàlisi de la integració curricular de recursos del campus virtual
Gras-Martí, Albert
Cano Villalba, Marisa

Títol variant: Debates and tutorials as learning tools for science students : an analysis on how to integrate in the curriculum resources from the virtual field
Data: 2005
Resum: Hem fet servir eines de comunicació asíncrona del Campus Virtual de la Universitat d'Alacant com a complement d'assignatures de física de primers cursos universitaris. L'estudi se centra en el disseny de debats virtuals i en l'elaboració de bases de dades de preguntes freqüents extretes de tutories fetes també en línia. L'aplicació d'instruments d'avaluació (anàlisi dels continguts dels debats, enquestes, qüestionaris, entrevistes) mostra que l'experiència didàctica ha donat bon resultats: s'han produït millores signifi catives en els resultats acadèmics dels alumnes així com en l'aprenentatge d'habilitats d'expressió d'alt nivell, i en la seua actitud cap a l'assignatura. Es discuteix també com eixamplar i millorar l'experiència educativa descrita, que és un pas en el camí d'incorporar objectius del sistema de crèdits europeus en la pràctica docent.
Resum: We have used asynchronous communication tools from the Virtual Campus of the Universitat d'Alacant as a teaching complement to undergraduate introductory Physics courses. The study is based upon the design of virtual debates and the elaboration of databases of frequently asked questions extracted from on-line tutorial questions. The application of evaluation instruments (detailed debate analysis, polls, questionnaires, interviews) shows that the teaching experience has been positive: signifi cant improvements in the academic scores of the students are found, their high-level communication skills have increased, and their attitude towards the subject has improved greatly. We also put forward some ideas about how to enlarge and improve this teaching experience, which is a step forward towards the objective of incorporating the European Credit Transfer System in our teaching practice. The results thus achieved show how far textbooks enable pupils to attain the general objectives required by offi cial regulations.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Debats en línia ; Recerca didàctica ; Avaluació ; FAQ ; Actituds ; On line debates ; Science education research ; Evaluation ; Attitudes
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 23 n. 2 (2005) p. 167-180, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v23-n2-gras-cano
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.3840


14 p, 136.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-03-05, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir