El efecto del aroma en la intención de compra de un paquete vacacional
Cuatrecasas Clemente, Laura Pilar
Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Additional title: L'efecte de l'aroma en la intenció de compra d'un paquet vacacional
Additional title: The effect of scent on the intention to purchase a vacation package
Date: 2016
Abstract: S'estudia l'efecte de l'aroma associat a una destinació turística en la intenció de compra d'un paquet de vacances. Seixanta estudiants universitaris (M=21,45, DT=1,50) van visualitzar un espot d'un destí caribeny en una de dues condicions experimentals: sense aroma i amb aroma ambiental associat a una destinació turística. Els participants van ser assignats a l'atzar i equitativament a una de les dues condicions i es va mesurar la seva intenció de compra mitjançant un qüestionari amb escales Likert. Els resultats mostren que l'aroma associat al destí no té cap efecte en la intenció de comprar un paquet de vacances, però el plaer provocat pel vídeo sí.
Abstract: Se estudia el efecto del aroma asociado a un destino turístico en la intención de compra de un paquete vacacional. Sesenta estudiantes universitarios (M=21,45, DT=1,50) visualizaron un spot de un destino caribeño en una de dos condiciones experimentales: sin aroma y con aroma ambiental asociado a un destino turístico. Los participantes fueron asignados al azar y equitativamente a una de las dos condiciones y se midió su intención de compra mediante un cuestionario con escalas Likert. Los resultados muestran que el aroma asociado al destino no tiene ningún efecto en la intención de comprar un paquete vacacional, pero el agrado por el vídeo sí.
Abstract: This report aims to provide an overview about the effect of the scent associated to a tourist destination on the intention to purchase a holiday pack. Sixty university students (M=21,45, SD=1,50) displayed a video spot about a Caribbean destination in one of two experimental situations: with and without the scent associated to the destination. Participants were chosen randomly to one of the two conditions and later on, their willingness to purchase was measured through Likert scales. Results turn out that the scent associated with the holiday destination had no effect between the willingness to acquire the product, whereas the video did have a positive impact.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Studies: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Study plan: Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Document: Treball de recerca ; Treball final de grau ; Text
Subject: Màrqueting sensorial ; Turisme ; Olfacte



90 p, 2.1 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Communication Studies. TFG

 Record created 2016-09-16, last modified 2022-05-01



   Favorit i Compartir