Web of Science: 5 cites, Scopus: 11 cites, Google Scholar: cites
Aprendizaje de las reacciones químicas a través de actividades de indagación en el laboratorio sobre cuestiones de la vida cotidiana
González Rodríguez, Leticia (Universidade de Santiago de Compostela)
Crujeiras Pérez, Beatriz (Universidade de Santiago de Compostela)

Títol variant: Aprenentatge de les reaccions químiques a través d'activitats d'indagació en el laboratori sobre qüestions de la vida quotidiana
Títol variant: Learning chemical reactions through inquiry-based laboratory tasks about everyday life issues
Data: 2016
Resum: En este artículo se examinan los desempeños del alumnado de secundaria durante la resolución de dos actividades de indagación sobre las reacciones químicas, en las que tienen que planificar cómo resolver cuestiones relacionadas con la vida cotidiana. Los participantes son estudiantes de 3. º de ESO que cursan la materia de Física y Química y que trabajan en pequeños grupos. Para el análisis se recogen las respuestas escritas de cada pequeño grupo relativas a la planificación de la investigación, toma de datos y elaboración del informe final para cada tarea. Los resultados principales apuntan a una evolución en los desempeños del alumnado relativos a algunas operaciones de indagación, así como también a ciertas dificultades relativas al diseño de las investigaciones.
Resum: This paper seeks to examine high school students' performances when solving two inquiry based tasks about chemical reactions, in which they have to plan how to solve issues related to everyday life. The participants are 9th grade students attending Physics and Chemistry lessons, who work in small groups. For the analysis, students' written responses related to the planning, data collection and final reports for each task are collected. The main results point to students' difficulties in planning the investigations as well as a small evolution in students' performances in task 2 respect to task 1.
Resum: En aquest article s'examinen els acompliments de l'alumnat de secundària durant la resolució de dues activitats d'indagació sobre les reaccions químiques, en les quals han de planificar com resoldre qüestions relacionades amb la vida quotidiana. Els participants són estudiants de 3r. d'ESO que cursen la matèria de Física i Química i que treballen en petits grups. Per a l'anàlisi es recullen les respostes escrites de cada petit grup relatives a la planificació de la recerca, presa de dades i elaboració de l'informe final per a cada tasca. Els resultats principals apunten a una evolució en els acompliments de l'alumnat relatius a algunes operacions d'indagació, així com també a certes dificultats relatives al disseny de les recerques.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Reacción química ; Redox ; Indagación ; Laboratorio ; Secundaria ; Chemical reaction ; Inquiry ; Laboratory ; High school ; Reacció química ; Indagació ; Laboratori ; Secundària
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 3 (2016) , p. 143-160 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v34-n3-gonzalez-crujeiras
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/314149
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v34-n3-gonzalez-crujeiras
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.2018


18 p, 354.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-11-04, darrera modificació el 2022-12-15



   Favorit i Compartir